بهداشت دندان در ارتودنسی

جدول محتوا

 

 

بهداشت دندان در ارتودنسی

بهداشت دندان در ارتودنسی یکی از موضوعات مهم و حیاتی برای سلامت دندان ها است. به علت رفتن مواد غذایی بین براکت ها امکان پوسیدگی دندان و جرم گرفتن دندان ها بعد از برداشتن ارتودنسی بیشتر میشود.

متخصص لثه در رشت

ما برای جلوگیری از عفونت لثه، پوسیدگی دندان ها و پلاک دندان باید از نخ دندان ارتودنسی و مسواک ارتودنسی به طور مرتب بعد از هر وعده غذایی استفاده کنیم.

ما در این مقاله شما را با چگونگی بهداشت دندان در ارتودنسی، چگونگی شستن دندان و وسایل مراقبت از ارتودنسی آشنا میکنیم.

نحوه شستن دندان ارتودنسی

شما به علت داشتن سیم و براکت بر روی دندان های خود نیاز دارید که بهداشت دهان و دندان خود را بیشتر از قبل رعایت کنید.

 بهداشت دندان در ارتودنسی در 4 مرحله انجام میشود. با ما برای دانستن این 4 مرحله همراه باشید.

مرحله اول:

حتما برای خود مسواک ارتودنسی، مسواک میان دندانی و نخ دندان ارتودنسی تهیه کنید. مسواک خود را هر 3 ماه تعویض کنید و از خمیردندانی استفاده کنید که حاوی فلوراید باشد.

نکته اول در شستن دندان ارتودنسی این است که دهان خود را به چهار قسمت تقسیم کنید و سعی داشته باشید که تمام قسمت ها را به خوبی مسواک بزنید. مسواک خود را در زاویه 45 درجه قرار دهید و با فشار ملایم به روی سطح دندان خود بکشید.

مرحله دوم:

از مسواک میان دندانی برای تمیز کردن بین براکت ها و زیر سیم ها استفاده کنید. این کار را با فشار کمی انجام دهید تا باعث کنده شدن براکت ها نشود البته براکت ها با چسب های مخصوص چسبیده میشوند و امکان کنده شدن آن ها پایین است ولی باز هم شما مراقب باشید بهتر است.

مرحله سوم:

هر شب بعد از مسواک زدن وقبل از خواب باید از نخ دندان استفاده کنید. ما از نخ دندان در جهت برداشتن باقی مانده غذا بین دندان ها استفاده میکنیم.

لازم به ذکر است حتما  بعد از آن دهان خود را با آب بشویید.

مرحله چهارم:

دهان شویه به علت مواد ضدعفونی کننده خود باعث کمتر شدن باکتری ها و پلاک های دندان و دهان میشود.

از دهان شویه هر 24 ساعت یک بار قبل از خواب استفاده کنید کافی است. دهان شویه را به مدت 30 ثانیه در دهان خود قرقره کنید و آن را از دهان خود خارج کنید و تا 30 دقیقه از خوردن و نوشیدن بپرهیزید.

مراقبت های زمان ارتودنسی

  1. استفاده منظم از مسواک و نخ دندان و دهان شویه به طوری که در بالا گفته شد.

  2. حفظ رژیم غذایی سالم

  3. اجتناب از نوشیدنی ها و مواد غذایی سفت یا غذاهایی که رنگدانه های بسیار دارد. مثل(نوشیدنی های گازدار، قهوه ها، آدامس، گاز زدن سیب)

  4. اجتناب و به هم ساییدن دندان ها و خوردن ناخن ها

وسایل مراقبت از ارتودنسی

وسایل مراقبت از ارتودنسی موارد زیادی را شامل میشود بالاتر چند مورد از آن را که مناسب بهداشت دندان در ارتودنسی است را به  شما گفتیم. در ادامه به طور کامل وسایل مراقبت از ارتودنسی را نام میبریم.

  1. نخ دندان

  2. مسواک میان دندانی

  3. مسواک ارتودنسی

  4. مسواک کامپکت

  5. ژل بین دندانی

 

چکیده مطلب

بهتر از برای جلوگیری ار عفونت لثه و پوسیدگی دندان های خود رعایت بهدشت دندان در ارتودنسی را جدی بگیرید. و نکات ذکر شده را رعایت کنید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره رایگان با پزشکان خبره ما در زمینه ارتودنسی در رشت در ارتباط باشید.

  • مطب ۱: رشت، گلسار

استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲، ساختمان اکباتان، طبقه ۲، واحد ۹

تلفن تماس: 01332123896

  • مطب ۲: استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم طبقه ۲، دندانپزشکی سیب

استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم، طبقه۲، دندانپزشکی سیب

تلفن تماس:   ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

ثبت قرار ملاقات

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”2_5″ layout=”2_5″ last=”true” spacing=”yes” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=”” align_content=”center” border_sizes_top=”0px” border_sizes_bottom=”0px” border_sizes_left=”0px” border_sizes_right=”0px” first=”false” spacing_left=”1.6%”][fusion_button link=”https://drshamsdentist.com/make-appointment/” title=”” target=”_self” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” size=”xlarge” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”1.0″ animation_offset=””]ایجاد قرار ملاقات[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است