بهترین فوق تخصص در رشت

تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان

جدول محتوا

تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان

دندانها یکی از مهمترین اعضای بدن هستند و رسیدگی و مراقبت از آنها در سلامت بدن تاثیر بسزایی دارد به این منظور اگر مشکلی برای دندان پیش بایید باید به سرعت در رفع آن بکوشید. از دیگر خدمات مهم و پرکاربرد دندانپزشکی ایمپلنت دندان و روکش دندان است که در سلامت دهان و دندان و اصلاح طرح لبخند تأثیر بسیار فراوانی دارد . احتمالا افراد زیادی علاقمند به انجام هر یک از این روش ها باشند و قصد دارند قبل از انجام آنها اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنند. ما در اینجا می خواهیم به تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان بپردازیم

متخصص لثه در رشت

 

ایمپلنت دندان

 

هنگامی که ریشه دندان پوسیده و خراب می شود چاره‌ای جز کشیدن آن نمی ماند در  این صورت جای دندان خالی می شود و سبب مشکلات متعددی مثل هضم، جویدن، سلامت دهان و دندان دیگر و حتی گفتار میشود. در این مواقع بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است.

مهمترین قسمت پین یا همان پایه ایمپلنت است که جنس آن از تیتانیوم است.به این دلیل که تیتانیوم با بدن انسان سازگاری بیشتری دارد هنگامی که پایه را در استخوان فک قرار می دهند حدود ۳ تا ۵ ماه به آن زمان می‌دهند که البته این مدت زمان بستگی به شرایط بیمار دارد. بعد از اینکه استخوان با فک جوش میخورد نوبت به روکش ایمپلنت میرسد که با قرار دادن ایمپلنت این روند خاتمه می یابد.

ایمپلنت به دلیل اینکه جای  دندان کشیده را پر میکند از عفونت و عوارض دیگر هم جلوگیری می‌کندمتخصص ایمپلنت دندان در رشت

ایمپلنت توسط متخصصین طراحی شده و نقش ریشه طبیعی دندان در درون فک را ایفا می کند، عمر طولانی دارد و فوق العاده محکم و بادوام است. ایمپلنت به دلیل داشتن ریشه نسبت به روش های دیگر مانند بریچ دندانی و یا دندان مصنوعی خیلی بهتر است.

جنس روکش های ایمپلنت بسته به برند و مارک هایی که دارند و شیوه ی عملکرد شان با هم متفاوت است. توصیه می شود از روکش های چینی به دلیل جنس ضعیف آن استفاده نکنید.

این عمل اگر زیر نظر پزشک متخصص ایمپلنت صورت نگیرد ممکن است بسیار دردناک باشد ما به  شما پیشنهاد میکنیم که برای انجام  ایمپلنت دندان خود، به بهترین نحوه به متخصص ایمپلنت در رشت مراجعه کنید.

 

روکش دندان

 

زمانی که ریشه دندان سائیدگی و پوسیدگی ندارد و مشکل دندان با عصب کشی یا از بین بردن لکه ها و کم کردن فاصله ی بین آنها حل می‌شود روکش دندان (وینر) گزینه ی مناسبی است. به طور کلی روکش دندان یک روش تاج مصنوعی برای دندان می باشد.

از آنجایی که دندانپزشکی سعی  می کند از  دندان های طبیعی فرد محافظت کند روکش دندان یک روش درمانی بسیار عالی است.

روکش دندان مانند ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد، زیرکونیا از بهترین نوع روکش دندان است که اگر این روکش را به صورت دقیق و صحیح مراقبت شود طول عمر بالایی دارد.

 

ایمپلنت دندان بهتر است یا روکش

 

شایع ترین سوالاتی که از متخصص ایمپلنت میپرسند این  است که آیا ایمپلنت دندان بهتر است یا روکش؟ باید توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از این روش ها بستگی به شرایط دندان دارد.

همانگونه که در مطالب بالا گفته شد روکش برای دندانی که ریشه سالم دارد و با ترمیم مشکل آن رفع می شود استفاده می شود. اما هنگامی که ریشه دندان از بین رفته و لثه و استخوان تحلیل می شوند سلامت دهان و دندان به خطر می‌افتد پزشک وادار به کشیدن دندان می شود و برای پر کردن جای خالی دندان و جلوگیری از ایجاد مشکلات فراوان ایمپلنت بهترین راه برای جایگزینی دندان است.

روکش دندان فقط برای تغییر شکل دندان و رفع عفونت آن انجام می شود ولی ایمپلنت برای کاشت پایه درون فک نیاز به جراحی دارد.

روکش دندان ها برخلاف ایمپلنت دائمی نیستند و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ سال باید تعویض شوند و نکته ی  مهم  دیگر درباره‌ی میزان هزینه ی  ایمپلنت  است که نسبت به هزینه روکش دندان بالاتر است.

 

 

فوق تخصص لثه در رشت

کلام آخر

 

توجه کردن به دندانها جزءاولویت زندگی هر فرد می باشد. برای انتخاب هر کدام از خدمات درمانی تصمیم درست مشاور با  پزشکان حاذق است. ما به شما پیشنهاد میکنیم که برای مشاوره و انجام خدمات دندانپزشکی با کادری مجرب و کیفیت بالا به کلینیک دندانپزشکی در رشت مراجعه کنید.

امیدوارم این مقاله توانسته باشد نظر شما را جلب کند و اطلاعات لازم را در مورد تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان را در اختیار شما قرار داده باشد.

آدرس مطب:

استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است