تفاوت لمینت کامپوزیتی با سرامیکی

جدول محتوا

 

تفاوت لمینت کامپوزیتی با سرامیکی

تفاوت لمینت کامپوزیتی با سرامیکی چیست این سوال اغلب بیماران هنگام مراجعه است قبل از دانستن تفاوت آنها باید با هر یک از آنها به خوبی آشنا شوید و آنها را بشناسید تا بتوانید بهترینشان را برای خودتان انتخاب کنید.  هر دو این موارد هدف یکسانی دارند او میخواهند باعث زیبایی دندان های شما و اصلاح نامرتبی دنان ها، به هم ریختگی، کوتاهی و بلندی، از بین بردن رنگ زرد دندان ، شکستگی های دندان، پوشاندن فاصله بین دندان ها، بزرگ کردن دندان های ریز و بد شکل است

ما در این شما را با این دو درمان آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید.

لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی که به آن کامپوزیت دندان و لمینت مستقیم نیز گفته می‌شود روشی ارزان تر و سریع تر برای دستیابی به دندان های زیبا است. شما بعد از تعیین رنگ مورد نظر خود محلول یا خمیری که از جنس کامپوزیت است زده میشود سپس  لبه ‌های اضافی برش خورده و لمینت شکل خود را میگیرد پس از این که شکل مورد نظر ایجاد شد نور مخصوصی به آن تابیده می‌شود تا لمینت محکم و سفت شود. به همین دلیل به این روش لمینت مستقیم گفته می‌شود چون به طور مستقیم بر روی دندان قرار می‌گیرد و برای ساخت آن نیاز به آزمایشگاه و مراکز دندان‌سازی نیست. در آخر برای صیقلی و جلای دندان پولیش انجام می‌شود. حالا لمینت کامپوزیتی دندان شما تمام است.

لازم به ذکر است بدانید برا ی چسباندن لمینت کامپوزیتی نیاز به چسب مخصوص است.

لمینت سرامیکی

برای انجام درمان لمینت دندان سرامیکی رنگ و نوع لمینت در ابتدای کار طی مشاوره ای بین بیمار با دندانپزشک مشخص میشود  در مرحله بعد اگر نیاز به تراش دندان باشد سپس با مواد ضدعفونی کننده دندان ها شسته و تمیز میشوند و قبل از کارگزاری لمینت باید خشک شود. سپس چسب مخصوص لمینت سرامیکی روی دندان زده میشود  در مرحله بعد لمینت ها با دقت نصب می شوند. این مرحله بسیار مهم است  و دندانپزشک باید مهارت کافی و دقت لازم را داشته باشد تا بتواند آنها را به طور دقیق جایگذاری کند.

لمینت سرامیکی علاوه بر نداشتن ضخامت بالا ﺩارای استحكام بسیار بالايي است و به سرعت دچار آسيب نمي شوند ضخامت لمینت های سرامیکی بسیار كمتر و ظاهر و نمای آن به نسبت كامپوزيت شفاف تر و طبیعی تراست. این خصوصیت ذاتی سرامیك ها نسبت به کامپوزیت مربوط می شود كه درخشنده تر و شفاف تر است. لمینت های سرامیکی بسيار به ندرت دچار تغییر رنگ و از بین رفتن یا همان سایش می شوند و نيازي به پوليش مداوم و مراقبت های دوره ای ندارد.  همچنین طول عمر لمینت سرامیکی بین 10 تا 20 سال است.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست

برخی افراد نمیتوانند از لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی استفاده کنند و شرایط کارگزاری آن را ندارند. لازم است بدانید ممکن است هیچکدام از این درمان ها قابل انجام نباشد و فرد نیاز به ارتودنسی داشته باشد.

در ادامه 9 مورد از تفاوت لمینت کامپوزیتی با سرامیکی را بیان میکنیم.

  1. نوع و جنس ماده

  2. لمینت سرامیکی در صورت لبپر شدن امکان ترمیم نداردو تنها باید تعویض کرد.

  3. امکان ترمیم لمینت کامپوزیتی

  4. لمینت سرامیکی نیاز به پالیش ندارد.

  5. لمینت کامپوزیتی را باید در فاصله های 1 سال و بیشتر پالیش کرد.

  6. لمینت کامپوزیتی نیاز به تراش و قالب گیری ندارد.

  7. لمینت سرامیکی نیاز به تراش و قالبگیری دارد.

  8. لمینت کامپوزیت تنها در یک جلسه برای یک فک انجام میشود.

  9. لمینت سرامیکی بین 3 تا 4 هفته به طول می انجامد.

  10. قیمت پایین تر لمینت کامپوزیتی

کدام بهتر است (کامپوزیت یا لمینیت)

نمیتوان گفت کدام خوب و کدام بد است شما باید نسبت به دندان ها و شرایط فک خود آنها را انتخاب کنید. پاسخ به این سوال در تصمیم گیری بیماران بسیار تاثیر گذار است. برخی پزشکان برای دریافت هزینه بالا تر لمینت کامپوزیتی را پیشنهاد میکنند و از مواد خوب و مرغوب استفاده نمیکنند که این باعث میشود شما دچار مشکل شوید. مشکلاتی مثل 3 مورد زیر

  1. بوی بد گرفتن دهان

  2. نداشتن زیبایی و ظرافت واقعی

  3. شکنندگی و از بین رفتن زود آن به علت استفاده نکردن ا زمواد مرغوب

اگر بخواهیم به طور كلي آن ها را بررسی کنیم لمینت‌های سرامیکی مقاومت و طول عمر بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند. همچنین ثبات رنگ در لمینت‌های سرامیکی بسیار بیشتر است.

متخصص لثه در رشت

سخن پایانی

ما سعی کردیم در این مقاله تفاوت لمینت کامپوزیتی با سرامیکی را بیان کنیم. پزشکان متخصص ما به شما توصیه میکنند قبل از انجام لمینت سرامیکی و ی لمینت کامپوزیتی حتما به پزشک خوب و خبره ای مراجعه کنید تا دندان ها و فک شما را بررسی کنند و تشخیص دهند که کدام درمان مناسب فک و دندان های شما است و زیبایی بیشتری به لبخند شما میدهد.

شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر وقت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

آدرس مطب:

استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

013-32123896 | 013-33240438

 

ثبت قرار ملاقات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است