دندانپزشک فوق تخصص رشت

جرم گیری هر چند وقت یکبار باید انجام شود

جدول محتوا

 

 

 

جرم گیری هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

هر چقدر هم که از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار باشیم باز هم به علت خوردن غذاها یا خوراکی های قندی یا خوراکی های حاوی رنگ های منوعی هستند دندان هایمان تغییر رنگ میدهد و جرم میگیرند. جرم گیری دندان یک روش موثر در تمیز کردن و از بین بردن پلاک های دندان است. در این مقاله میخوانیم که جرم گیری هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

 

به طور کلی جرم گیری دندان بستگی به بهداشت خود افراد دارد اگر به طور متداول و منظم دندان هایتان را مسواک نزنید و از نخ دندان و دهان شویه استفاده نکنید حتما نیاز بیشتری به جرم گیری دارید و دندان هایتان زود تر جرم میگیرد اما اگر فردی منظم هستید و به بهداشت دندان خود اهمیت میدهید نیاز کمتری به دندان پزشک دارید نه فقط برای جرم گیری بلکه شما دندان هایتان کمتر پوسیده و خراب میشود و کمتر درگیر درمان های مختلف پزشکی میشوید.

جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار

متخصصان دندان پزشکی میگویند شما باید سالی یکبار به طور معمول به دندان پزشکی برای جرم گیری مراجعه کنید.

چگونه بفهمیم به جرم گیری نیاز داریم؟

براساس 5 مورد زیر باید بدانید که به جرم گیری دندان نیاز دارید:

  1. بوی بد دهان
  2. خونریزی لثه
  3. رنگ زرد دندان
  4. حساسیت
  5. وجود لکه روی دندان

لازم به ذکر است بدانید برخی افراد جنس دندان هایشان به شکلی است که زود تر جرم میگیرد این افراد باید دقت بیشتری به جرم گیری دندانشان داشته باشند.

بهتر است بیش از حد حساس نباشید هر چیزی بیش از اندازه اش نتیجه خوبی ندارد شما  اگر احساس میکنید که به جای سالی یکبار باید هر 6 ماه به دندان پزشکی مراجعه کنید بهتر است بدانید جرم گیری زیاد باعث از بین بردن دندان میشود ( به این معنی نیست که جرم گیری برای دندان ها ضرر دارد و اصلا نباید جرم گیری کرد، بلکه فقط انجام جرم گیری بیش از حد باعث از بین بردن و سایش دندان ها میشود)

چه افرادی به جرم گیری بیشتری احتیاج دارند؟

برخی افراد که در 2 مورد زیر ذکر شده اند به جرم گیری بیشتری احتیاج دارند:

  1. اگر دخانیات مصرف میکنید و علاقه زیادی به سیگار یا قلیان دارید شما احتیاج بیشتری به جرم گیری دارید. لازم است بدانید علاوه بر جرم گیری باید درمان های دیگر را هم انجام دهید زیرا دخانیت علاوه بر زرد کردن دندان باعث پوسیدگی دندان ها هم میشوند.
  2. اگر لثه هایتان عفونت دارد و حساسیت دارید بهتر است جرم گیری دندان را جدی بگیرید و با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

جرم گیری دندان اگر جرم گیری دندان چند وقت یکبار حدودا به مدت زمانی 9 یا 10 ماهه انجام شود خطری برای دندان ندارد. بعد از تمام شدن جرم گیری ممکن است برای چند روز احساس درد و حساس شدن نسبت به سرما و گرما کنید یا هنگام مسواک زدن خونریزی جزئی داشته باشید این شرایط و اتفاقات کاملا طبیعی است و نیازی به مراجعه به دندان پزشکی ندارید و یک روش عادی برای بهبودی دندان‌های شما است.

اما اگر حساسیت برای شما آزار دهنده است و یا خونریزی زیادی دارید با پزشک خود در تماس باشید ممکن است دندانپزشک به شما خمیر دندان ضد حساسیت، دهان شویه دارای فلوراید یا  قرص های مسکن را تجویز کند.

مزایای جرم گیری به موقع دندان

هر کاری اگر به موقع و در اسرع وقت انجام شود مزایای زیادی دارد مثل جرم گیری دندان که اگر در هر چند وقت یکبار جرم گیری دندان در زمان خود انجام شود 12 مزایا زیر را دارد:

  1. سفید و براق شدن دندان ها
  2. تاثیر بر روی ظاهر و جذاب تر کردن لبخند
  3. جلوگیری از پوسیدگی و خراب شدن دندان
  4. از بین بردن لکه های زرد دندان
  5. از بین رفتن حساسیت های بعد از جرم گیری در سریع ترین زمان ممکن نسبت به دیگر درمان ها
  6. روشی مطمئن برای پاکسازی و بهداشت دهان و دندان
  7. جلوگیری از عفونت لثه
  8. جلوگیری از سایش دندان و تحلیل رفتن لثه
  9. جلوگیری از بروز مشکلات داخلی
  10. نداشتن بوی بد دهان
  11. دیدن و نمایان شدن  حفره ها و فاصله های بین دندان
  12.  فهمیدن اینکه به ارتودنسی نیاز دارید یا خیر
  13. هزینه کمتر نسبت به دیگر درمان ها

لازم است بدانید جرم گیری نسبت به دیگر درمان ها هزینه خیلی پایین تری دارد و شما را از هزینه بالا نجات میدهد.

جرم گیری دندان هر چند وقت باید انجام شود

جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار ضروری است؟

هر فرد به طور روزانه نیازمند مراقبت‌های دندانی منظم است و جرم‌گیری دندان یکی از اقدامات اساسی در این راستا می باشد. این فرآیند معمولاً هر نه تا ده ماه یکبار انجام می‌شود، با این‌حال، افرادی که به تشکیل جرم و پلاک بر روی دندان‌های خود حساس هستند یا افرادی که ارتودنسی کرده‌اند، نیازمند فواصل زمانی کوتاه‌تر برای جرم‌گیری می‌باشند. اما باید به خاطر داشت که انجام جرم‌گیری بیش از حد نیز ممکن است به دندان‌ها آسیب برساند.

فرآیند جرم‌گیری معمولاً به همراه یک روش دیگر به نام روت پلنتیگ انجام می‌شود. این روش به تمیزکاری با دقت از باکتری‌ها و جرم‌های موجود روی ریشه‌های دندان می‌پردازد، که باعث کاهش خطر پوسیدگی دندان می‌شود.

مانند هر انتخاب مهمی در دندانپزشکی، برای انتخاب دندانپزشک جهت اجرای جرم‌گیری نیز باید دقت و اطمینان خاصی داشته باشید. این یک امر اساسی است تا فرآیند جرم‌گیری با حداکثر کیفیت و کارایی صورت گیرد. پس برای پاسخ به این سوال که جرم گیری دندان هر چند وقت باید انجام شود؟ می توان گفت این زمان متناسب با هر فرد متغیر است.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با جرم گیری دندان مطالعه کرده و متوجه شدید جرم گیری دندان هر چند وقت یکبار باید انجام شود میتوان گفت اگر شما از بهداشت دهان و دندان خوبی برخوردار باشید تنها کافی است سالانه یکبار به دندان پزشک جهت جرم گیری مراجعه کنید

شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر وقت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

آدرس مطب دندانپزشک متخصص رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است