درمان دندان درد کودکان

جدول محتوا

 

 

درمان  دندان درد کودکان

دندان درد در بزرگسالان وحشتناک است حال اگر کودک شما به این درد مبتلا شده باشد برای والدین میتواند خیلی دردناک تر باشد. زیرا کودک نمیتواند به طور دقیق محل مورد نظر خود را نشان دهد.

ما در این مقاله شما را با چند روش خانگی آسان و سریع برای درمان دندان درد کودکان به شما میگوییم.

4 مرحله که والدین در صورت دندان درد کودکان باید انجام دهند:

در صورتی که کودک شما با دندان درد مواجه شد، معمولاً نیازی به استفاده از خدمات اورژانسی برای رفع مشکل وی وجود ندارد. به هر حال، والدین نباید به این مشکل بی‌توجهی کرده و آن را به حال خود رها کنند، درد دندان می‌تواند در بین کودکان امری عادی و رایج باشد.

حال اگر فرزند شما احساس درد شدیدی در ناحیه فک و دهان خود کرد باید چه کنید؟

 1-مرحله اول:

والدین باید تلاش کنند تا محل دقیق درد را مشخص کنند. از او بخواهید تا آرام باشد و بعد از فریادهای خود به شما محل دقیقی که درد میکند را نشان دهد.

اکنون شما متوجه میشوید که دندان، لثه و یا فک او درد میکند.

اگر کودک شما برای درد دندان خود مجبور باشد شب را بیدار بماند یا یک روز را کامل با دندان درد بگذراند لازم است او را به مطب پزشک ببرید و به متخصص مراجعه نمایید.

3- مرحله دوم:

علت درد را از کودک خود بپرسید. ممکن است کودک شما بر اثر ضربه دچار دندان درد شده باشد و امکان شکستگی دندان یا ضربه وارد شدن به فک باشد،  در غیر این صورت امکان پوسیدگی، ساییدگی، سوراخ شدن و… دندان کودک وجود دارد.

3- مرحله سوم:

با دقت به دندان یا قسمتی که کودک در آن  احساس ناراحتی دارد نگاه کنید. ممکن است بر روی لثه کودک شما آف یا مواردی این چنین باشد و کودک به طور اشتباه به شما بگوید که دندان درد دارد. اگر چنین موردی را مشاهده نکردید امکان دارد ریشه دندان کودک شما پوسیدگی داشته باشد که در این صورت لازم است به متخصص مراجعه نمایید.       

4- مرحله چهارم(آخر)

در صورتی که هیچ مورد مشکوک و غیرعادی در ارتباط با وضعیت دهان و دندان کودک خود مشاهده نکردید، ممکن است یک تکه شیرینی یا سایر مواد غذایی بین دندان‌های کودک گیر کرده و باعث ایجاد درد و ناراحتی برای کودک شما شده باشد. به همین خاطر شما می‌توانید به آرامی نواحی اطراف دندان دچار درد کودک خود را نخ دندان بکشید. اگر باز هم درد کودک شما ادامه داشت میتوانید از دوز های پایین مسکن کودکان استفاده کنید

درمان های خانگی دندان درد کودکان

کمپرس آب یخ:

شما میتوانید با استفاده از کمپرس آب یخ به کاهش درد کودک خود نیز کمک کنید و به علت یخ بودن کودک مجاب میشود از آن استفاده کند.

  استفاده از محصولات حاوی فلوراید:

استفاده از خمیردندان‌ها و دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید می‌تواند نقش موثر در پیشگیری از پوسیدگی مینای دندان داشته باشد. علاوه بر این والدین می‌توانند برای کودکان خود از مکمل‌های خوراکی حاوی فلوراید نیز استفاده کنند.

شربت برای دندان درد کودکان

برای درمان دندان درد کودک خود میتوانید از شربت  مسکن ایبوپروفن کمک بگیرید.

ایبوپروفن:

ایبوپروفن یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. این دارو با کاهش هورمون هایی که باعث ایجاد التهاب و درد در دندان و دیگر نواحی بدن می شوند کار می کند. به همین دلیل برای تب و همچنین گوش درد و دندان درد توصیه می شود.

دوز مناسب ایبوپروفن هم مانند سایر داروها برای کودکان مهم است. مصرف ایبوپروفن هنگامی که زیر نظر پزشک باشد، بی خطر است. اما مصرف زیاد این دارو می تواند مضر باشد.

شربت ایبوپروفن را می توان به صورت قرص های جویدنی یا شربت مصرف کرد. برای دادن دوز صحیح، باید وزن فرزند خود را بدانید. به عبارت دیگر دوز مورد نیاز مصرفی با توجه به وزن کودک مشخص می شود.

معمولاً استفاده صحیح از آن در نوزادان و کودکان بسیار ایمن و بیخطر است. عوارض جانبی ایبوپروفن معمولاً خفیف است، و ناراحتی یا درد معده شایع ترین عارضه جانبی آن است. مصرف ایبوپروفن با غذا ممکن است به  روز در ساعات مشخصی از آن استفاده کنید.

چکیده مطلب

شما در این مقاله مراحل مواجه با درمان دندان درد کودکان را خواندید و درمان های خانگی همچنین شربت مناسب برای تسکین دندان درد کودکان را به شما گفتیم. لازم به ذکر است که اگر کودک شما درد دندانش شدید تر شد و ادامه دار بود حتما به پزشک مراجعه نمایید.

متخصص لثه در رشت

شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر وقت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

آدرس مطب:

استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

013-32123896 | 013-33240438

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است