روکش دندان در رشت

روکش دندان در رشت

جدول محتوا

 

 

 

روکش دندان در رشت

اگر برای انجام روکش دندان در رشت به دنبال یک دندانپزشک متخصص و ماهر هستید در کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس می توانید دندان های خود را با روش های طبیعی زیبا کنید.

یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، روکش دندان است، قسمتی که از لثه بیرون است را تاج دندان می گویند در واقع روکشی که روی آن قرار می‌گیرد، جایگزین آن است. روکش دندان مانند دندان اصلی است و کلاهک سفیدرنگی برروی دندان اصلی قرار میگیرد، روکش برای ترمیم و زیبایی استفاده می‌شود.

دکتر خوب برای روکش دندان در رشت

روکش یا پروتز ثابت جنس‌های متفاوتی دارند که پس از قالب گیری دندان توسط دندانپزشک در لابراتور طبق قالب داده شده، روکش ساخته می‌شود. شما می‌توانید برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی و همین طور روکش دندان در گیلان به کلینیک دندانپزشکی  دکتر یاسمن صادقی مراجعه بفرمایید.

پل ارتباطی با ما

شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

روکش دندان چیست؟

اگر پوسیدگی دندان با ترمیم یا پرکردن دندان رفع شود نیازی به استفاده از روکش دندان نیست اما گاهی پوسیدگی دندان به گونه ای است که مقداری از دندان برداشته می‌شود که در این حالت لازم است پس از آن از روکش دندان برای بازسازی آن دندان استفاده شود.

روکش دندان در رشت

روکش‌ها علاوه بر زیبایی از دندان محفاظت می‌کند و استحکام دندان را افزایش می دهند، ممکن است با گذشت زمان دندان دچار پوسیدگی شود و باز هم لازم به ترمیم باشد، روکش‌ دندان در گیلان را با دندانپزشکان متخصص در کلینیک دکتر شمس تجربه کنید.

انواع روکش دندان در رشت

همانطور که اشاره شد روکش ها انواع مختلفی دارند که از نظر فلزات و آلیاژها با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه و انواع آنها اشاره می‌کنیم:

روکش استیل: این روکش مقاومت بالایی دارد و از موارد کاربرد آن ها معمولاً برای روکش موقت و یا دندان‌های شیری کودکان است، روکش استیل نسبت به دیگر روکش‌های دندان قیمت ارزان‌تری دارند.

روکش سرامیکی: این روکش برای افرادی که به فلزات حساسیت دارند و نیز برای دندان‌های جلو که در زیبایی لبخند مؤثر هستند، انتخاب خوبی است. این روش از مواد مختلفی مانند سیلیکات و زیرکونیا ساخته شده است و از استحکام بالایی برخوردار هستند.

روکش سرامیکی به نسبت دیگر روکش‌ها زیبایی فوق العاده‌ای داشته و همخوانی بهتری با لثه‌ها دارند. حال اگر علاقمند به روکش سرامیکی دندان در رشت هستید کلینیک دندانپزشکی زیر نظر دندانپزشک های با تجربه را از دست ندهید.

روکش دندان پایه فلزی(PFM): یکی از بهترین روکش برای دندان است اما به دلیل نمایان بودن خط فلزی روکش روی لثه ها بهتر است آن را برای دندان های آسیاب و انتهای دندان استفاده کرد، این روکش دارای یک پایه فلزی محکم، از جنس فلز و سرامیک است.

روکش تمام فلز(طلا): روکش طلا از آمیخته کردن فلزاتی مانند نیکل، طلا، پلاتینیوم،کروم، کبالت و غیره تشکیل می‌شود، روکش فلزی یکی از ماندگار‌ترین و مقاوم‌ترین روکش محسوب می‌شود.

طلا به دلیل خاصیت بی نظیر خود سازگاری بهتری با لثه دارد این روکش به هیچ عنوان ساییدگی و یا تغییر رنگ در اطراف لثه ایجاد نمی‌کند. همینطور با روند جویدن پایداری و دوام روکش را التیام می‌بخشد.

سوالات متداول از متخصص روکش دندان

عمر مفید روکش ها چند وقت است؟

  • عمر مفید روکش‌ها اغلب بین 5 تا 15 سال است و این مساله به عوامل مختلفی بستگی دارد و از یک بیمار تا بیمار دیگر نیز متفاوت است.

چگونه می توان از دندان های روکش شده مراقبت کنیم؟

  • از موارد مهم مراقبت از دندان های روکش شده مراجعه مرتب در فواصل 6 ماه یکبار به دندانپزشک است.

عمر روکش دندان به چه عواملی. بستگی دارد؟

  • عمر روکش دندان به جنس روکش، نحوه مراقبت از آن ها، تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشک و… بستگی دارد.

در چه مواردی از روکش استفاده می شود؟

  • پوشاندن ایمپلنت ها، استحکام دندان ها، بالا بردن مقاومت دندان ها، پوشاندن دندان بدشکل و…

مراحل روکش دندان

  1. دندانپزشک با گرفتن عکس پرتو ایکس وضعیت دندان را بررسی می‌کند.
  2. بعد از آماده سازی و ایجاد فضای کافی دندان موردنظر را تراشیده می‌شود.
  3. سپس بعد از قالب گیری دندان، قالب را به برای ساخت به لابراتوار فرستاده می‌شود.
  4. دندانپزشک تا زمان ساخت قالب اصلی یک قالب موقت یا پانسمان روی دندان قرار می‌دهد.
  5. بعد از آماده شدن قالب و انجام بررسی‌های لازم اگر مشکلی نباشد قالب را با یک چسب مخصوص به دندان نصب می کنند.

چه کسانی به روکش دندان نیاز دارند؟

زمانی که بین دندان های شما حفره وجود دارد و مناسب پر شدن نمی باشد می توان با روکش این فضا را پر کرد، همچنین اگر دندان های شما در حال زیر است به روکش نیاز دارد:

  • ساییدگی شدید دندان ها
  • ضعیف شدن دندان ها
  • ترک خوردگی و احتمال شکنندگی دندان ها

در نظر داشته باشید روکش دندان پس از درمان ریشه و عصب کشی دندان انجام می شود، همچنین در موارد زیادی پس از درمان دندان پس از عصب کشی نیاز است تا برای دندان روکش انجام دهیم زیرا دندان شکننده شده و آسیب پذیر می شود که با روکش می توانیم آن را محکم تر کنیم و استقامت آن را افزایش دهیم.

عصب کشی و روکش دندان

درگذشته دندانی که دچار پوسیدگی عمیق می‌‌شدند را می‌کشیدند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی دندان را پس از ترمیم یا از بین بردن ریشه و عصب آن را به اصطلاح عصب کشی و دوباره قابل استفاده می‌شود. ولی دندانی که عصب کشی می‌شود به دلیل ضعیف و سست بودن احتمال آسیب دیدن آن هم زیاد هست، پس بهترین کار روکش دندان است.

 

انواع روکش دندان در رشت

اگر درد دندان را به شدت احساس می کنید یا دندان هایتان به سرما و گرما حساسیت بسیار زیادی دارد ممکن دندان شما به عصب رسیده باشد و نیاز به عصب کشی دندان در رشت داشته باشید، بهتر است مقاله درج شده در این رابطه را مطالعه نمایید.

هزینه روکش دندان در رشت

هزینه روکش دندان به عوامل مختلفی از جمله نوع روکش دندان، لابراتور دندانپزشک، وضعیت بیمه درمانی البته اغلب بیمه ها حداقل در ایران خدمات زیبایی دندان ها را شامل نمی شود، هزینه های عصب کشی قبل از روکش و… در هزینه نهایی روکش دندان در رشت تاثیرگذار است اما برای دریافت قیمت دقیق می توانید با تلفن های درج شده تماس بگیرید و قیمت و تعرفه های دقیق مطلع شوید.

مراقبت از روکش دندان

  • پرهیزاز جویدن غذای سفت، زیرا موجب لب پر شدن یا شکستگی روکش می‌شود.
  • برای سلامتی لثه و زیبایی روکش باید مرتب مسواک بزنید.
  • درست مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی و کشیدن نخ دندان و تمیز کردن لابه لای دندان‌ها
  • استفاده از خمیر دندان فلوراید دار
  • از مسواک‌های سفت به دلیل صدمه زدن بهلثهوروکش استفاده نکنید
  • برای چکاپ هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید.

یکی از بهترین روکش‌ها  که در زیبایی نقش بسزایی دارد روکش سرامیکی است، برای معاینه رایگان و انجام روکش سرامیکی دندان در رشت کلینیک دندانپزشکی ما در خدمت شما عزیزان است.

ماندگاری روکش دندان

دوام یک روکش دندان خوب بین ۵ تا ۱۵ سال است. که البته با رعایت کردن بهداشت دندان می‌توان ماندگاری آن را افزایش داد، در نظر داشته باشید با توجه به بالا بودن هزینه های دندانپزشکی و اهمیت سلامت دهان و دندان بر روی کل بدن بهتر است استفاده از مسواک و نخ دندان حتما بصورت روزانه چندبار انجام شود و در صورت هرگونه خرابی سطحی سریعا به دندانپرشک مراجعه کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت با روکش دندان

روش کامپوزیت و لمینت فقط برای مواقعی استفاده میشود که قصد اصلاح طرح لبخند را داشته باشید این روند در برطرف کردن دندان‌های بد رنگ، زرد و کدر، نامرتب و شکسته کاربرد دارد.

اما هنگامی که یک دندان نیاز به عصب کشی داشته باشد به دلیل عصب کشی بخشی از دندان که تراشیده شده، و از مقاومت و دوام آن کاسته می‌شود، در این صورت بهترین گزینه استفاده از روکش دندان است، در نتیجه هر کدام از این روش‌ها عملکرد خاص خودشان را دارند.

تفاوت ایمپلنت با روکش دندان

گاهی برخی از افراد روکش دندان را با ایمپلنت یکی می‌دانند، اما این دو با هم متفاوت هستند، زمانی از ایمپلنت استفاده می‌شود که تمامی دندان از بین رفته است و پزشک مجبور به کشیدن آن شده و بعد از نصب پایه ایمپلنت روکش روی آن می‌گذارند. ولی هنگامی که ریشه دندان سالم است فقط نیاز به تاج دندان است از روکش دندان استفاده می شود.

کلام آخر

روکش دندان آخرین راه‌حل برای نجات دندان اصلی می‌باشد؛ که علاوه بر زیبایی و آسان‌تر شدن روند جویدن،ازدندان‌ هم حفاظت می‌کند و همین امر سبب افزایش طول عمر دندان می‌شود اما در صورتی که از آن به درستی مراقبت نکنید احتمال بروز عفونت، درد، حساسیت به گرما و سرما در آن افزایش می‌یابد. برای روکش دندان در رشت به آدرس زیر مراجعه کنید.

پل ارتباطی با ما

شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است