لمینت دندان چند روز طول میکشد

جدول محتوا

لمینت دندان چند روز طول میکشد؟

سوالی که در این مقاله به آن می پردازیم و ممکن است سوال افراد زیادی قبل از لمینت دندان باشد این است که زمان انجام لمینت دندان چند روز طول میکشد، در چند مرحله به پایان میرسد و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

قبل از پاسخ به این سوال که لمینت چقدر طول میکشه باید بدانید لمینت 2 نوع است یک نوع لمینت کامپوزیت که در یک جلسه آماده و  نصب میشود  اما لمینت سرامیکی در چند جلسه انجام میشود.

🦷قبل از هر چیزی در پادکست زیر یکی از پرتکرارترین سوالات شما در رابطه با درمان های قبل از کامپوزیت و لمینت دندان به صورت کامل پاسخ داده است که قطعا سوال شما نیز می باشد:

اگر در شهر رشت حضور دارید برای لمینت دندان در رشت می توانید از طریق راه های زیر با خانوم دکتر یاسمن صادقی مراجعه نمایید و و وقت ویزیت رایگان خود را دریافت کنید.

دکتر یاسمن صادقی را بیشتر بشناسید!

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان

✅ استاد دانشگاه علوم پزشکی رشت

✅استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران 

✅ رئیس بخش ترمیمی و زیبایی دانشگاه رشت

دانشجویان زیادی را در حوزه ی زیبایی و ترمیمی دندان تربیت کرده اند و خودشان یکی از بهترین دندانپزشک های ترمیمی و زیبایی در رشت هستند.

پس ما به شما برای مشاوره با دندانپزشک متخصص تنها ویزیت حضوری را پیشنهاد می کنیم.

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

مراحل ساخت لمینت سرامیکی

لمینت دندان چند روز طول میکشد

1.تهیه قالب و آماده سازی لثه

اولین مرحله برای آماده سازی لمینت قالب گیری و آماده سازی لثه میباشد که جزء حساس و مهم ترین بخش های لمینت می باشد. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از لمینت های آزمایشی یک شکل کلی از لمینتی که باید برای شما ساته شود را تهیه میکند تا در زمان نصب لمینت اصلی لثه ها با پوشش هم تراز باشند و در روز نهایی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

2.تراش سطحی دندان

برای نصب لمینت روی دندان باید مینای دندان شما به صورت سطحی تراشیده شود. لازم به ذکر است که نیاز به تراش های خیلی عمیق نیست و تراش ها کاملا سطحی است.

3.ساخت پوشش لمینتی

بعد از آماده سازی ابتدایی دندان ها، قالبی که با توجه به دندان ها تهیه شده برای ساخت به آزمایشگاه ارسال می شود. بیشترین زمان آماده سازی دندان در آزمایشگاه می باشد که حدود 2 هفته زمان می برد. بعد از آن شما می توانید برای نصب پوشش سرامیکی به پزشک مراجعه کنید.

بد نیست بدانید که با توجه به تراشیده شدن مینای شما برای نصب لمینت در این بازه زمانی که طول می کشد تا لمینت آماده شود. شما از یک پوشش لمینتی موقت استفاده می کنید تا در هنگام فعالیت های روزمره مثل نوشیدن یا خوردن به مشکل نخورید.

4.بررسی نهایی و نصب لمینت روی دندان

بعد از آماده شدن لمینت ها دندان پزشک لمینت ها را به صورت موقت روی دندان های شما قرار می دهد تا از بی نقص بودن لمینت ها از هر لحاظ اطمینان حاصل کند. در این مرحله اگر نیاز به تغییر رنگ یا هر نوع تغییری دیگری باشد. پزشک روی پوشش ها اعمال می کند.

بعد از اطمینان از بی نقص بودن لمینت های نصب شده روی دندان های شما، دندان پزشک اقدام به پیوند و نصب نهایی لمینت روی دندان ها می کند.  در مرحله بعد پزشک از لیزر مخصوص برای فعال کردن لمینت و سفت کردن پوشش به روی دندان ها استفاده میکند.

حال شما میتوانید از لمینت دندان های خود بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

مزایای لمینت دندان

در این بخش به بررسی برخی از مهمترین و موثرترین مزایای لمینت برای دندان ها و این سوال که لمینت دندان چقدر زمان میبرد، می پردازیم:

ماندگاری و طول عمر لمینیت دندان

لمینت دندان در چند روز انجام می شود

ماندگاری لمینت دندان 10 تا 20 سال است که هر شخص با رعایت بهداشت میتواند این طور عمر را بالاتر ببرد. البته برای ماندگاری بیشتر سعی کنید هر 2 سال به پزشک خود مراجعه کنید و دندان های خود را معاینه کنید، برای دریافت خدمات لمینت دندان در رشت و دریافت نوبت از خانم دکتر یاسمن صادق از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید.

خانم دکتر صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، استاد دانشگاه علوم پزشکی رشت و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که برای دریافت نوبت از ایشان می توانید از ساعت 4 عصر تا 9 شب اقدام نمایید و یکی از دو مطب مشخص شده را برای دریافت خدمات درمانی انتخاب نمایید.

پس ما به شما برای مشاوره با دندانپزشک متخصص تنها ویزیت حضوری را پیشنهاد می کنیم.

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

چگونه طول عمر لمینت دندان خود را طولانی تر کنیم؟

  • از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. اگر سعی می کنید با دندان های خود چیزهایی را باز کنید یا مواد غیرغذایی را گاز بزنید ، ممکن است لمینت دندان شما ترک بخورد و بشکند.
  • از محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار، توتون و تنباکو دندان شما را لکه دار می کند و می تواند رنگ لمینت دندان شما را زرد کند.
  • از غذاهایی (و نوشیدنی هایی) که دندان شما را لکه دار می کنند پرهیز کنید. سس پاستا ، انواع توت ها، نوشابه، شراب، قهوه و چای همه می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. اعتدال ، کلید سفید نگه داشتن لمینت دندان و لبخند است. سعی کنید نوشیدنی ها را مثل قهوه با نی بنوشید.
  • برای پاکسازی منظم و معاینات منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. نه تنها مراجعه به دندانپزشک برای تمیز کردن منظم و حرفه ای دندان های شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند بلکه دندانپزشک می تواند لمینت دندان شما را معاینه کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.
  • روزانه نخ دندان استفاده کنید. روکش های لمینت دندان شما را از نخ دندان کشیدن بی نیاز نمی کنند. نخ دندان لثه های شما را به شکلی عالی نگه می دارد و می تواند شما را در برابر بیماری لثه که باعث ایجاد شکاف بین لثه ها و لمینت شما می شود، محافظت کند.
  • اگر دندان قروچه دارید و یا ورزش میکنید هنگام ورزش و در شب موقع خواب از یک محافظ دندان استفاده کنید. استفاده از محافظ می تواند به جلوگیری از فرسایش لمینت سرامیکی شما کمک کند و آنها را برای مدت طولانی به شکل عالی نگه دارید.
  • از یک برس مسواک نرم و خمیردندان بدون ساینده استفاده کنید. حتی مسواک زدن دندان اگر بیش از حد محکم باشد ، می تواند به مرور زمان لمینت دندان شما را از بین ببرد. با روکشهای لمینت دندان خود به آرامی رفتار کنید و احتمال ماندگاری لمینت دندان را افزایش دهید. لازم به ذکر است که لمینت دندان مسواک مخصوص خود را دارد.

در فرآیند لمینت دندان، تعداد جلسات معمولاً در بازه ۲ تا ۳ جلسه قرار دارد، هر یک از این جلسات با انجام اقدامات مشخصی همراه است. اما باید توجه داشت که وجود مشکلات و بیماری‌های مرتبط با دندان و لثه می‌تواند تعداد جلسات مورد نیاز را افزایش دهد و مدت زمان اجرای این درمان را افزایش دهد؛ زیرا بدون درمان صحیح مشکلات دندان، امکان نصب لمینت وجود نخواهد داشت.

همچنین با توجه به اینکه خدمات لمینت از جمله خدمات زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی است، بنابراین حتما لازم است قبل از هر اقدامی دندان های پایه و زیرین عاری از هرگونه خرابی یا مشکل باشند به همین دلیل با دقت بیشتر به جزئیات و مشکلات دندانی و لثه‌ای پرداخته شود، می‌توان به صورت بهینه‌تری به برنامه‌ریزی تعداد و زمان جلسات لمینت پرداخت.

استفاده از تکنیک‌های مدرن و متنوع در این فرآیند، همچون اسکن سه‌بعدی دندان و نقشه‌ریزی دقیق، می‌تواند به کاهش زمان و تعداد جلسات منجر شود. از این رو، همواره مشاوره با دندانپزشک متخصص و تیم درمانی، امری اساسی و ضروری به منظور بهبود کیفیت و سرعت در اجرای لمینت دندان می‌باشد.

سخن آخر

لمینت جزو روش های پرطرفدار برای ترمیم دندان های مشکل دار است که به فرد کمک می کند تا یک لبخند بدون نقص داشته باشد؛ البته کاربرد لمینت فقط به یک لبخند محدود نمی شود. عمر مفید لمینت ها با توجه به نحوه نگهداری فرد از 10 تا 20 سال می باشد. در نهایت برای پاسخ به این سوال که لمینت دندان چند روز طول میکشد، بد نیست بدانید که میزان زمان برای نصب یک سری لمینت کامل روی دندان ها، حدود 3 هفته زمان می برد.

برای مشاوره و انتخاب بهترین روش درمان با ما در ارتباط باشید.

پل ارتباطی با خانم دکتر یاسمن صاقی متخصص لمینت در رشت

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

 

6 دیدگاه

  1. با سلام خدمت خانم دکتر صادقی ببخشید پروسه لمینت دندان چقدر طول می کشه؟

    • سلام، طول درمان لمینت دندان متناسب با دندان های شما متغیر است اما خدمات لمینت دندان به صورت میانگین بین 3 تا 4 جلسه طول می کشد.

    • با سلام، بله خدمات لمینت دندان در رشت توسط دندانپزشک متخصص خانم دکتر یاسمن صادقی انجام می شود.

  2. با سلام خانم دکتر زیبا و دوس داشتنی، من از تهران میخام بیام برای لمینت مطب شما فقط برای رفت و آمدم میخواستم بدونم انجام لمینت دندان چقدر زمان می بره؟

    • با سلام ممنون از اینکه کلینیک دکتر شمس رو برای خدمات لمینت دندان انتخاب کردین، زمان قطعی پس از معاینه مشخص میشه اما به صورت میانگین بین 3 تا 4 جلسه خدمات لمینت دندان انجام میشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است