لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت

جدول محتوا

 

 

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت

همانطور که در مقاله طراحی لبخند در رشت هم اشاره شد، معمولاً فرآیند طراحی لبخند و اصلاح آن می‌تواند ترکیبی از روش‌های مختلف از جمله لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ باشد که‌ تشخیص و اجرای آن به عهده دندانپزشک شماست.
و هر کدام از این روش ها با توجه به شرایط دندان های شما می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. حتی شما به طور جداگانه هم می‌توانید از هر کدام از این خدمات استفاده کنید.

برای دانستن این که روش های بلیچینگ، کامپوزیت و لمینت دندان دقیقا چه هستند و چگونه به زیباتر شدن دندان ها و لبخند شما کمک می‌کنند می‌توانید روی این کلمات کلیک کنید و مطالب مختص هر مورد را بخوانید.

حالا که می‌دانید هر کدام از این موارد دقیقا چه هستند ممکن است برایتان سوال شود که کدام روش نسبت به دیگری بهتر است؟ لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟ و یا اینکه تفاوت لمینت و کامپوزیت و بلیچینگ چیست؟

برای اینکه پاسخ این سوالات را پیدا کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ چیست؟

–          بلیچینگ

  • -اهمیت داشتن دندان هایی زیبا به خصوص دندان هایی سفید و مرتب روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود و به همین دلیل افراد بسیار زیادی به دنبال تغییر رنگ دندانهایشان و حتی تغییر فرم آن‌ها هستند.
  • – از جمله روش هایی که در سفید کردن دندان ها بسیار تاثیر گذار است، بلیچینگ، کامپوزیت و لمینت است.
  • سفیدی دندان که در هر سه روش حاصل می‌شود اما تغییر فرم ظاهری دندان‌ها در روش بلیچینگ دندان اتفاق نمی‌افتد اما در دو روش دیگر قابل انجام است.
  • – در بیلیچینگ فقط می‌توان رنگ دندان‌ها را تغییر داده وسفیدتر کرد و همانطور که اشاره شد، در طی فرآیند بلیچینگ اقدامی برای تغییر فرم دندان‌ها صورت نمی‌گیرد.
  • – در نتیجه بلیچینگ تنها به افرادی که فقط می‌خواهند رنگ دندان هایشان را سفید کنند و نیازی به تغییر فرم، اندازه و شکل آنها ندارند توصیه نمی‌شود.

–          کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی

  • – لمینت و کامپوزیت هر دو علاوه بر سفید کردن دندان های شما، برای تغییر فرم و شکل آنها هم استفاده می‌شود.
  • – در روش کامپوزیت علاوه بر تغییر رنگ دندان‌های شما، فرم، اندازه و ظاهر دندان ها نیز تغییر می‌کند. در روش کامپوزیت ونیر، روی دندان هیچگونه تراشی داده نمی‌شود و کامپوزیت بر روی خود دندان، بدون تراش دادن قرار می‌گیرد.
  • – البته اگر میزان لکه ها در دندان‌های شما زیاد باشد، دندان هایتان آسیب زیادی دیده باشند،دارای انحنا باشند و یا شکاف های بزرگی بین آنها وجود داشته باشد، ممکن است دندانپزشک با توجه به شرایطتتان به شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.
  • – در واقع روکش های کامپوزیت ونیر برای نقص های خفیف تا متوسط ​​مناسب هستند. اگر مشکل شما چندان حاد و شدید نیست و به اختمال زیاد روشی که برای شما توسط دندان پزشکتان استفاده خواهد شد، لمینت است.

لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

لمینت و کامپوزیت هر دو راه حل هایی کاملا پیشرفته و مناسب برای تمیز کردن و زیباتر کردن دندان ها و لبخند شماست. در این دو روش موادی نازک، مشابه رنگ دندان و کاملا شخصی سازی شده با دندان های شما مورد استفاده قرار می‌گیرند که روی دندان های اصلی شما قرار می‌گیرند.

تصمیم گیری در مورد این موضوع که کدام روش برای شما مناسب تر است به مجموعه‌ای از معیارهای مختلف از جمله شرایط دهان و دندان شما و همچنین نظر دندانپزشک بستگی دارد.

اما برخی ویژگی ها در لمینت و کامپوزیت وجود دارند که دانستن آنها به شما کمک خواهند کرد تا روش مناسب خود را تا حدودی شناسایی کنید.

هم لمینت سرامیکی که بهترین روش لمینت است و هم کامپوزیت ونیر که در نوع خود موثرترین روش به حساب می‌آید، هردو پس از قرار گرفتن روی دندان های شما طبیعی تر به نظر خواهند رسید.

زیرا در ساخت مواد سازنده ی لمینت نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهند و از طرف دیگر  روکش های کامپوزیت هم زمانی که پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند.

بالاتر هم اشاره شد که در مشکلات جدی تر و حادتر از لمینت استفاده می‌شود در نتیجه روکش های لمینت بسیار قوی تر از کامپوزیت می‌باشند، یعنی آنها نسبت به شکسته شدن بسیار مقاوم تر هستند.

اما توجه کنید که لمینت ها نمی توانند مانند روکش کامپوزیت ترمیم شوند. اگر لمینت سرامیکی آسیب ببیند، نیاز به تعویض دارد که در مواردی می تواند نسبتاً هزینه بردار باشد.

موضوع دیگری که مطرح است مدت زمانی است که لمینت و کامپوزیت تهیه شده و روی دندان های شما قرار می‌گیرند.

روکشهای کامپوزیت ونیر اغلب در یک جلسه تکمیل می شوند. به این صورت که دندانپزشک شما دندان‌هایتان را برای رزین آماده می کند، سپس روکش ها را مستقیماً روی دندان های شما قرار می‌دهد. سپس رزین کامپوزیت با یک نور شدید که روی آن تابیده می‌شود سخت می شود و در آخر روکش های شما صیقل داده می‌شوند تا ظاهری مناسب داشته باشند.

اما مراحل تهیه روکش لمینت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، زیرا روکش لمینتی شما باید ابتدا در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده وسپس به دندانپزشک شما تحویل داده شود. قبل از اینکه روکش های لمینت روی دندان‌هایتان نصب شوند، روی دندان های شما هم آماده سازی های لازم پیاده می‌شوند.

متخصص لثه در رشت

کلام آخر

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی و دکتر شمس ارائه دهنده خدمات دهان و دندان از جمله لمینت سرامیکی، کامپوزیت ونیر، پروتز متحرک و ثابت، ایمپلنت و بسیاری خدمات دیگر، با بهترین و به روزترین مواد و تجهیزات، در دو مطب مجزا می‌باشند، و شما عزیزان میتوانید از خدمات آنها به راحتی استفاده کنید.

اگر تمایل دارید که هر یک از خدمات لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید و بعد از پروسه کار هم از آن راضی باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به مطب دکتر شما و دکتر صادقی در رشت مراجعه کرده و از بهترین مواد، تجهیزات و خدمات استفاده کنید.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و نوبت با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به یکی از دو مطب زیر مراجعه کنید.

  • مطب ۱ : رشت، گلسار

استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲- ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹

تلفن تماس:  ۰۱۳۳۲۱۲۳۸۹۶

  • مطب ۲ : رشت، سبزه میدان

استان گیلان، رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب

تلفن تماس:  ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است