مراقبت های بعد از لمینت دندان

جدول محتوا

 

 

مراقبت های بعد از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از شیوه های رایج بین مردم است که بع فرد متقاضی تجربه لبخندی زیبا و دندان های مرتب را میدهد.

به طور کلی لمینت ها از  دو نوع سرامیکی و کامپوتیزتی تشکیل شده اند که هر کدام دارای معایب و مزایای خود هستند. علاوه بر اینکه فرآیند ساخت هر کدام متفاوت است لازم است بدانید مراقبت های بعد از لمینت دندان بسیار مهم و حیاتی در طول عمر و ماندگاری آن است.

شما در این مقاله با چگونگی مراقبت های بعد از لمینت دندان و مسواک لمینت دندان آشنا می شوید.

متخصص لثه در رشت

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم

بطور کلی مراقبت های بعد از لمینت دندان شامل موارد زیر میباشد:

  • پس از انجام لمینت سرامیکی دندان، امکان حساسیت موقت به نوشیدنی های گرم و سرد وجود دارد. پس نگران نباشید چرا که این حساسیت در مدت کوتاهی رفع می شود.

  • حداقل دو بار در روز به صورت منظم مسواک بزنید.

  • کشیدن نخ دندان را در برنامه روزانه مراقبت از دهان و دندان های خود قرار دهید.

  • توصیه می کنیم از مصرف مواد خوراکی رنگ دار، پرهیز کنید. چرا که بمرور زمان موجب تغییر رنگ روکش های سرامیکی دندان های شما خواهند شد. از جمله ی این این خوراکی ها می توان به قهوه، چای، نوشابه و مواد خوراکی دیگری که حاوی رنگدانه های زیادی هستند اشاره کرد. این مواد خوراکی نه تنها بر روی لمینت های دندان شما، بلکه بر روی رنگ مینای طبیعی دندان اثر گذار هستند. مثل غذاهایی که زردچوبه زیاد دارند و یا انواع قهوه ها که بهتر است با نی نوشیده شوند.

  • از خوردن غذاهای سخت و میوه های سفت خودداری کنید. توجه داشته باشید، هرگز از دندان برای شکستن آجیل استفاده نکنید، زیرا این کار به قطع باعث شکستگی دندان و روکش دندان شما می شود.

  • به دلیل اینکه امکان ترمیم مجدد لمینت سرامیکی وجود ندارد، به مراقبت های بیشتری نسبت به روکش های دندانی دیگر نیاز است. چرا که در صورت شستگی و آسیب به لمینت دندان، باید تعویض کامل روکش صورت گیرد.

  • برای استفاده از دهانشویه حتما از دندانپزشک معالج خود مشورت بگیرید که دهانشویه مخصوصی را به شما پیشنهاد کند.

  • مصرف دخانیات اعم از سیگار و قلیان را بطور کل کنار بگذارید چرا که به مرور زمان موجب تغییر رنگ لمینت دندان می شود.

  • پس از لمینت کردن دندان دیگر نیازی بهجرم گیری دندان نیست. اما در صورت لزوم با دندانپزشک خود در این خصوص مشورت کنید.

  • مراجعه به دندانپزشک و چکاپ های دوره ای را هر 6 ماه یکبار داشته باشید تا از بیماری های احتمالی پریودنتال پیشگیری شود.

  • لمینت های سرامیکی بیشتر از ناحیه لبه ی دندان دچار ضعف هستند و احتمال شکستگی و لب پریدگی وجود دارد. دقت داشته باشید هرگز از دندان خود برای باز کردن اشیاء سخت استفاده نکنید.

  • برای رضایت کامل از لمینت دندان خود بهتر است با رعایت فاصله ی مناسب دندان هایتان را بررسی کنید .

  • اگر پس از اتمام لمینت دندان، احساس تیزی و بلندی دندان داشتید نگران نباشید، چرا که پس از مدتی با خوردن غذا و مسواک زدن این نواقص برطرف خواهد شد.

مزایای لمینت دندان

مسواک مناسب برای دندان های لمینت شده

استفاده از مسواک برای تمامی افراد واجب و ضروری است شما باید مسواکی را انتخاب کنید که مناسب دندان هایتان باشد. هر نوع درمان مثل ارتودنسی و یا انجام کار های زیبایی بر روی دندان مثل لمینت  مسواک مخصوص خود را دارد.

استفاده از مسواک مناسب جز مراقبت های بعد از لمینت دندان محسوب میشود. مسواک مناسب برای دندان های لمینت شده باید مسواک هایی با سر نرم و کوچک باشد، نرم برای اینکه روی لیمنت ها خراش نیندازد و کوچک برای اینکه بتواند به تمام قسمت های دندان نفوذ پیدا کند و مینای دندان را به خوبی پاک کند.

بهتر است هر 3 ماه یکبار مسواک خود را  تعویض کنید، زیرا حالت مویی آن می تواند میکروب هایی را جمع آوری کند که این اتفاق می تواند منجر به عفونت دهان شما شود. فراموش نکنید جهت بهداشت بیشتر دندان ها حداقل روزی 2 مرتبه مسواک بزنید.

قبل از خواب جدی ترین و بهترین زمان ممکن برای مسواک زدن است زیرا با تمیز کردن غذای مانده در لابه لای دندان ها، امکان ایجاد پوسیدگی را به حداقل می رسانید.

 

چکیده مطلب

شما باید مراقبت های بعد از لمینت دندان را بدانید و آن ها را رعایت کنید. زیرا لمینت دندان های شما نیاز به مسواک و مراقبت های ویژه خود دارد.

  • مطب ۱: رشت، گلسار

 استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲، ساختمان اکباتان، طبقه ۲، واحد ۹

تلفن تماس:  01332123896

  • مطب ۲: استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم طبقه ۲، دندانپزشکی سیب

 استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم، طبقه۲، دندانپزشکی سیب

تلفن تماس:   ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

 

ثبت قرار ملاقات

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”2_5″ layout=”2_5″ last=”true” spacing=”yes” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=”” align_content=”center” border_sizes_top=”0px” border_sizes_bottom=”0px” border_sizes_left=”0px” border_sizes_right=”0px” first=”false” spacing_left=”1.6%”][fusion_button link=”https://drshamsdentist.com/make-appointment/” title=”” target=”_self” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” size=”xlarge” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”1.0″ animation_offset=””]ایجاد قرار ملاقات[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است