چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود

جدول محتوا

چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود؟

عدم رعایت بهداشت باعث میشود مواد غذایی روی دندان ها باقی بمانند و به پلاک دندانی تبدیل شود. پلاک دندانی باعث بد رنگ شدن و زرد شدن دندان ها میشود. جرم گیری یکی از روش های پاکسازی و بهداشتی دندان است برخی افراد جرم گیری را یک روش زیبایی میدانند اما بهتر است بگوییم جرم گیری بیشتر از جنبه زیبایی، جنبه درمانی دارد و از پوسیدگی و خرابی دندان ها جلوگیری میکند.

شما در این مقاله میخوانید که چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود و راه حل های آن را با هم بررسی میکنیم.

4 علت زرد شدن دندان بعد از جرمگیری

زرد شدن دندان بعد از جرم گیری تنها 4 دلیل اصلی دارد که با رعایت آن ها میتوانید جلوی آن را بگیرید و از زردی دندان های خود بکاهید.

چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود

1.عدم رعایت بهداشت

اگر بخواهید مثل قبل بهداشت را جدی نگیرید و دوباره به آن بی توجهی کنید دندان هایتان بعد از جرم گیری به سرعت زرد میشوند، پلاک های میکروبی روی دندان ها قرار میگیرند و در طولانی مدت به جرم دندان تبدیل می شوند و همراه خود پوسیدگی دندان را می آورند.

حتما بعد از خوردن غذا مخصوصا غذاهایی که رنگدانه های بسیار دارند مثل ماکارونی یا نوشیدنی هایی که دارای رنگدانه های بسیاری هستند مانند قهوه مسواک بزنید و تا جایی که می توانید نوشیدنی ها را با نی بنوشید همچنین سعی داشته باشید از خوردن نوشیدنی های گازدار مثل نوشابه بپرهیزید.

مسواک به تنهایی نمیتواند تمام پلاک ها را از روی دندان هایتان پاک کند و دسترسی به تمام قسمت های دندانتان ندارد پس حتما در طول روز از نخ دندان استفاده کنید تا مواد غذایی باقی مانده بین دندان هایتان را بردارد.

از خمیر دندانن هایی که حاوی فلوراید هستند استفاده کنید تا بتواند پلاک دندان هایتان را به طور کامل پاک کند، در هفته 2 الی 3 بار از دهان شویه استفاده کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که اکثر بیماران تمام نکات بهداشتی بالا را رعایت میکنند اما باز هم دندان هایشان جرم میگیرد باید بدانید که مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و حتی استفاده از دهان شویه هر کدام اصول و شیوه خود را دارند و اگر بلد نباشید چگونه باید از آن ها استفاده کرد کارتان فایده ای ندارد.

اگر به هر دلیلی از رنگ و مدل دندان های خود رضایت ندارید می توانید با کامپوزیت دندان در رشت لبخند زیبایی را به خود هدیه کنید…

2.استعمال دخانیات

استفاده از دخانیات یکی از عامل های اصلی جرم گیرفتن و پوسیدگی دندان ها است، سیگار و قلیان دارای دود های مضر هستند که میتواند به سرعت دندان های شما را زرد رنگ کند و پلاک دندان های شما را به قدری سفت میکند که بعد از جرم گیری حساسیت و درد بیشتری را احساس می کنید.

3.تغذیه

اگر جزء افرادی هستید که در غذاهایتان ادویه زیادی میریزید بهتر است بعد از جرم گیری دندان هایتان میزان ادویه را کمتر کنید. ادویه ها دارای رنگدانه های بسیار زیادی هستند که باعث زرد شدن دندان ها میشوند.

علت زرد شدن دندان بعد از جرمگیری

خوراکی های قندی قدرت بیشتری در از بین بردن دندان و زرد کردن رنگ دندان ها دارند، بهتر است هم میزان ادویه و هم میزان شکر در غذا را کمتر کنید تا سلامت دندان هایتان تضمین شود.

4.مصرف دارو

داروهای مخصوص آلرژی، فشار خون بالا و برخی آنتی بیوتیک ها می توانند باعث تغییر رنگ دندان و به دنبال آن جرم دندان شوند، شما نمیتوانید داروهایتان را حذف کنید اما میتوانید با آب بیشتری آن ها را بخورید تا دندان هایتان دیرتر جرم بگیرد.

داشتن دندان های سفید و منظم اهمیت خاصی در زیبایی لبخند افراد دارد، چرا که زیبایی لبخند نقش موثر و به سزایی در روابط فرد با دیگران دارد؛ شاید تأثیری که مرتب کردن و سفیدی دندان در زیبایی چهره می گذارد به مراتب موثرتر از بوتاکس و درمان های زیبایی دیگر داشته باشد.

در جرمگیری دندان ها به حالت طبیعی خود برمی گردند و رنگ آنها روشن تر و سفید تر می شود و در عین حال هزینه خیلی کمتری را میپردازید، اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری دارد و در شهر رشت هستید می توانید از خدمات جرمگیری دندان در رشت استفاده کنید.

بعد از جرم گیری دندان چه غذاهایی بخوریم؟

برای حفظ زیبایی و سفیدی دندان ها حتما لازم است رژیم غذایی خود را قبل و بعد جرم گیری دندان رعایت کنید و از مصرف غذاهای دارای رنگدانه های بسیار زیاد حداقل تا دو هفته پرهیز کنید در این صورت احتمال زرد شدن مجدد دندان ها وجود دارد، بسیاری از افراد سوال می کنند بعد از جرمگیری دندان چی بخوریم اما درصد بسیار کمی از این افراد پس از جرمگیری زردی دندان به نکات و دستورات لازم رعایت می کنند که متاسفانه مجددا دندان ها زرد می شود.

1- عدم مصرف غذاهای محرک

غذاهای محرک، غذاهایی هستند که باعث تحریک دندان های شما می شود، به دلیل حساس شدن دندان ها پس از جرمگیری توصیه می شود تا مدتی از مصرف ادویه های تند و محرک پرهیز کنید.

2- عدم مصرف خوراکی های رنگی

خوراکی های رنگی از جمله نوشابه، قهوه، زعفران، فلفل، رب گوجه فرنگی، شاه توت، هویج و… می تواند در رنگ دندان ها شما بسیار حساسیت ایجاد کند، بنابراین بهتر است تحت هیچ شرایطی از آن ها پس از جرمگیری استفاده نکنید.

چگونه دندان های سفید را حفظ کنیم؟

همانطور که می دانیم حتی در صورت استفاده از خدمات بلیچینگ دندان در رشت تنها تا سه سال دندان های شما سفید است و کم یا زیاد شدن این مدت زمان نیز قطعا به صورت مستقیم به نگهداری و رعایت برخی نکات بستگی دارد، مواردی مانند ترک سیگار یا دخانیات، پرهیز از غذاهای با رنگدانه زیاد، رعایت بهداشت دهان و دندان در سفید ماندن دندان های شما نقش بسزایی دارد.

  • یکی از مهمترین موارد مسواک زدن اصولی است، حداقل روزانه 2 بار مسواک را در برنامه خود قرار دهید.
  • دهانشویه و نخ دندان را جدی بگیرید.
  • بعد از جرم گیری دندان چه بخوریم؟ می تواند هر نوع غذایی مصرف کنید امــا بهتر است از غذاهای حاوی رنگدانه های زیاد استفاده نشود؛ همچنین بهتر است مصرف نوشیدنی های رنگی را نیز به حداقل برسانید.
  • به صورت منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از خمیر دندان های سفید کننده در طی هفته ای یک تا دوبار مصرف کنید.

سخن پایانی

شما در این مقاله 4 عامل اصلی که چرا بعد از جرم گیری دندان زرد می شود را خواندید ما به شما توصیه میکنیم که اول از همه بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید تا پلاک کمتری روی دندان های شما قرار بگیرند همچنین معاینه به موقع دندان ها خود را از یاد نبرید زیرا یکی از مهمترین عواملی که می تواند از خرابی دندان های شما پیشگیری کند معاینه به موقع است.

پ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است