مال اکلوژن دندان ها (Malocclusion)

آیا ارتودنسی ضروری است؟

جدول محتوا

 

 

آیا ارتودنسی ضروری است؟

بدن ما به هر چیزی که مربوط به سلامتی و درمان باشد نیاز دارد برخی بر این باورند که ارتودنسی تنها جنبه زیبایی دارد در صورتی که ارتودنسی تاثیر بسزایی بر سلامتی هم دارد. پس در جواب برخی که میگویند آیا ارتودنسی ضروری است؟ باید جواب داد بله

شما در این مقاله با ضرورت ارتودنسی و واجب بودن آن برای افراد میوانید پس با ما همراه باشید

چه زمانی نیاز به ارتودنسی داریم؟

بهتر است بدانید كه تا زمانی كه دندان در دهان فرد وجود دارد، می‌توان درمان ارتودنسی را انجام داد.

بنابراین در پاسخ به سوال چه زمانی نیاز به ارتودنسی داریم ؟

باید گفت سن مناسب ارتودنسی و سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان را به ­طور دقیق نمی­‌توان مشخص کرد.

همان­طور که ارتودنسی در سن 30 سالگی ممکن است، ارتودنسی بالای 30 سال نیز قابل انجام است.

و پاسخ سوال آیا ارتودنسی در سن 40 سالگی امکان پذیر است نیز، “بله” است.

البته مشخصا سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان را می­‌توان دقیق­تر بررسی و آن را مشخص کرد.

انجمن ارتودنسی آمريكا توصیه می­‌کند كه اولين ویزیت ارتودنسی با مشاهده اولين مشكل ارتودنسی انجام شود.

همچنین، اين معاينه بايد قبل از 7 سالگی توسط دکتر متخصص ارتودنسی کودکان انجام شود.

با توجه به مواردی که درباره سن مناسب برای ارتودنسی بزرگسالان، ارتودنسی در سن 30 سالگی و ارتودنسی بالای 30 سال گفتیم،

سن مناسب ارتودنسی برای شروع درمان ارتودنسی در 7 سالگی توسط دکتر متخصص ارتودنسی کودکان می­تواند ضروری نباشد. اما معاينه دقيق و زودهنگام، در تعيين بهترين زمان شروع درمان و کاهش عوارض ارتودنسی موثر است.

علاوه بر آن، چنین معاينه‌ه­ای در سن مناسب ارتودنسی، باعث تشخيص به موقع مشكلات شده و فرصت زيادی برای درمان فراهم می­‌كند.

در پاسخ به سوال چه زمانی نیاز به ارتودنسی داریم ؟ باید گفت به طور کلی اگر یکی از نشانه های زیر را دارید، به درمان نیاز خواهید داشت :

  1. پیش آمدگی‌ دندان های‌ ‌فک بالا نسبت‌ به‌ دندان های‌ فک پایین : دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایین قرار دارند .

  2. پیش آمدگی دندان های فک پایین نسبت به دندان های فک بالا : در این ناهنجاری فک ها ظاهر بولداگ (یک نژاد سگ) دارند و فک پایین بسیار جلو آمده یا فک بالا بسیار عقب است .

  3. جفت شدگی متقاطع : هنگامی که دندان های فک بالا کمی جلوتر از دندان های فک پایین در زمان گاز زدن طبیعی قرار نمی گیرد .

  4. دهان باز : فضای بین قسمت های گاز زدن در دندان های جلویی و یا کناری است. هنگامی که دندان های عقبی روی هم قرار می گیرند .

  5. خط میانی جابجا شده : هنگامی که مرکز دندان های جلویی فک بالا با مرکز دندان های جلویی فک پایین هماهنگ نیست .

  6. فاصله : شکاف یا فاصله بین دندان ها در نتیجه از دست دادن دندان یا دندان هایی که جایشان در دهان پر نمی شود .

  7. ازدحام : هنگامی که در خط دندان، دندان های زیادی وجود دارد .

ارتودنسی برای چه کسانی ضروری است؟

این روزها، انجام ارتودنسی یکی از نشانه های نوجوانان است که بسیاری از بچه‌ها در سالهای میانی مدرسه از آنها استفاده می‌نمایند. و اگر شما هم مانند اکثر مادران باشید، آنچه را که برای لبخند فرزانداتان بهترین است انتخاب می‌خواهید. ولی همانطور که دندان های کاملا صاف تقریبا برای هر کسی زیباست، ولی لازم نیست که هر بچه‌ای درد و استرس بریس ارتودنسی را تحمل نماید. بیمارانی که به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند، می‌توانند از مشکلات جدی تر و جراحی های آینده پیشگیری نمایند. توصیه ارتودنتیست‌ها بر اینست که کودکان اولین ارزیابی دندانی خود را در سن 7 سالگی انجام دهند. دکترها با ارزیابی‌ها و تشخیص های زودهنگام، قادر خواهند بود که بر روی فک و دندان های در حال رشد فرزندانتان تاثیر گذاشته و بیماران به نتیجه مطلوب خود دست خواهند یافت. تجربیات دندانپزشکی و سعی بر رسیدگی به ناهنجاری‌های دندانی را نیز، به غیر از در نظر گرفتن اقدامات زودهنگام باید در نظر داشته باشید. ارتودنتیست های مجرب تر می‌توانند از جراحی یا دیگر مسائل جدی تر پیشگیری نمایند.

  • ترتیب مناسب دندان‌ها به هضم خوب و مناسب غذا نیز کمک می‌نماید: افراد دارای دندان های ناراست در جویدن غذا و در نتیجه در هضم غذا دچار مشکل خواهند بود. با دارا بودن دندان های راست و منظم می‌توانید از جویدن خوب غذاها، که به معنای هضم بهتر آنهاست، اطمینان حاصل نمایید.

  • دندان های مرتب به شما در پیشگیری از حوادث کمک می‌کند: برای افراد با دندان های ناراست، بخصوص از آنجا که یافتن محافظ دهان برای آنها سخت خواهد بود، پیشگیری از حوادث سخت خواهد بود. داشتن دندان های مرتب این اطمینان را به شما خواهد داد که نه تنها محافظ دهان به خوبی متناسب با دهان و دندانتان خواهد بود، بلکه به صورت موثری نیز از مرواریدهای سفیدتان محافظت خواهد نمود.

  • دندان های صاف و مرتب می‌تواند شما را از نیازهای دندانپزشکی آینده مصون بدارد: در حالیکه بسیاری از افراد، ارتودنسی را به خاطر هزینه اش استفاده نمی کنند، متوجه نیستند که اگر زودتر اقدام به تصحیح دندان های خویش نکنند، مشکلات دندانی و دهانی بیشتری در آینده گریبان‌گیرشان خواهد شد. دندان های نامرتب به معنی ملاقات های بیشتر با دندانپزشک در مواردی همچون پوسیدگی دندان ها، کندن دندان و درمان ورم لثه می‌باشد. از آنجا که مراقبت از دندان های مرتب ساده تر است، می‌توان از این موارد پیشگیری نموده و در دراز مدت در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

متخصص لثه در رشت

شما در هر حال که باشید به یکک لبخند سالم نیاز دارید پس مراقب خود و لبخندتان باشید.

لازم است بدانید باید نکات لازم بعد از برداشتن ارتودنسی را رعایت کنید در غیر این صورت امکان برگشت دندان بعد از ارتودنسی بسیار است.

سخن پایانی

شما در این مطلب ضرورت ارتودنسی و اینکه آیا ارتودنسی ضروری است را خواندید امید واریم که این مقاله مفید بوده باشد.

آدرس مطب:

  • استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

  • استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

013-32123896 | 013-33240438

 

ثبت قرار ملاقات

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”2_5″ layout=”2_5″ last=”yes” spacing=”yes” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_button link=”https://drshamsdentist.com/make-appointment/” title=”” target=”_self” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”xlarge” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”1.0″ animation_offset=”” border_radius=””]ایجاد قرار ملاقات[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است