انواع لمینت دندان

جدول محتوا

 

انواع لمینت دندان

در گذشته به دلیل عدم وجود روش ها و تکنیک های خوب و موثر برای رفع نواقص دندان ها، افراد به این سادگی نمی‌توانستند برای زیبایی و سفیدی دندان هایشان اقدام کنند. اما در حال حاضر با وجود روش هایی از جمله لمینت دندان، داشتن دندان هایی نامرتب و آلوده چندان مورد پسند نیست.

لمینت دندان به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش های برای سفیدتر کردن و زیباتر کردن دندان ها و در نتیجه داشتن لبخندی جذاب به کمک شما می‌آید. علاوه بر موارد گفته شده، در این روش نواقص ظاهری دندان های شما از جمله شکل بد آنها هم قابل ترمیم است.

متخصص لثه در رشت

لمینت دندان یکی از راه های اصلاح طرح لبخند است که به دلیل بهبود ظاهر دندان ها و همچنین ایجاد یک لبخند زیبا و در نتیجه جذاب تر نشان دادن شما، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد این روش، یعنی لمینت دندان ها، با جزئیات بیشتری صحبت کنیم و همچنین به معرفی انواع بندهای لمینت هم خواهیم پرداخت، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

لمینت دندان چیست؟

همانطور که در مقاله لمینت دندان در رشت اشاره کردیم، لمینت یکی از بهترین روش ها برای زیباتر کردن دندان های شماست. در این روش یک روکش نازک است که همرنگ دندان های شما هم هست، برای سفیدتر کردن و یکدست کردن دندان‌هایتان روی آنها قرار می‌گیرد.

البته قبل از قرار دادن قطعات کوچک لمینت بر روی دندان های شما، شکل، اندازه و طول آنها با توجه به وضعیت دندان هایتان طراحی می‌شوند، پس با انجام لمینت شما به راحتی قادر خواهید بود لبخندی که همیشه آرزوی آن را داشتید، با دندان هایی زیبا را به خودتان هدیه دهید.

البته لمینت دندان دارای تنوع بسیار زیادی در رنگ و ضخامت است که انتخاب آن بر عهده پزشک شماست و در مواردی نظر شخصی شما هم فابل اعمال است. ولی در کل انواع برندهای لمینت دندان متفاوت هستند.

 

انواع لمینت دندان بر اساس جنس

در حال حاضر لمینت دندان دارای برند ها و انواع مختلفی است که ممکن است در انتخاب آنها دچار سردرگمی شوید. و قطعا برای انتخاب نوع آن نیاز به مشورت با دندانپزشک دارید، اما خوب است که پیش از انجام لمینت انواع آن را بشناسید.

۱.سرامیک  توده‌ای

لمینت هایی با جنس سرامیک توده‌ای، دارای زیبایی و جلوه ی ظاهری بسیار قابل قبول و خوبی هستند، در حالی که دوام و ماندگاری چندانی ندارند.

۲.سرامیک فشرده

این نوع لمینیت ها ضخامت و ماندگاری بالایی دارند اما زیبایی ظاهری آنها کمتر از مدل سرامیک توده ای است. همچنین در حین قرار دادن این نوع لمینت ها بر روی دندان نیاز است که دستکاری های بیشتری بر روی دندان های شما توسط دندانپزشک انجام شود.

۳.دی سیلیکات لیتیوم

روکش هایی از جنس سیلیکات لیتیوم بسیار قوی و مستحکم هستند و با کمک رایانه طراحی می‌شوند. این جنس لمینت دوام بسیار بالایی دارد، به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای آن دسته افرادی است که در شرایط پر استرس بوده و معمولا بروکسیم یا دندان قروچه دارند.

۴.زیرکونیا

این جنس لمینت دارای کیفیت و دوام بسیار بالایی می‌باشد و از طرفی زیبایی ظاهری خوبی هم دارد. این نوع لمینت در رفع نواقص دندانی مانند پر کردن حفره ها و اصلاح بدفرمی ها بسیار کاربرد دارد.

شاید بتوان مهم ترین مزیت این جنس لمینت را  سازگاری بالای آن با دهان انسان معرفی کرد و بخاطر همین ویژگی، بوی نامطبوعی در دهان شما ایجاد نخواهد کرد.

انواع لمینت دندان بر اساس برند و مارک

۱.لمینت ایمپرکس ایمکس

این نوع  لمینت توسط شرکت مشهوری به نام ویوانت تولید می‌شود. به دلیل نوع موادی که در ساخت آن به کار رفته، دارای دوام و استحکام بسیار بالایی است.

همچنین این برند لمینت کاربرد فراوانی در رفع نواقص دندانی و اصلاح فرم دندان های شما دارد.

۲.ونیر لمینت

ونیر لمینت معمولا توسط شرکت مک تولید می شود. این برند یکی از گرانترین برندهای لمینت به حساب می‌آید. این برند، یکی از برندهای پرکاربرد در بین ستاره های هالیوودی و افراد سرشناس می‌باشد. شاید بتوان مهم‌ترین مزیت این نوع لمینت را شباهت بسیار زیاد آن به دندان های طبیعی دانست.

۳.لمینت دوراتین

شرکت سازنده این نوع لمینت شرکت ویتا است. این لمینت از جنس پرسلین فشرده ساخته شده و قیمت مناسبی هم دارد. این مارک لمینت از نظر مقایسه با سایر برندها ارزانترین برند لمینت محسوب می‌شود، همچنین لمینت دوراتین دارای استحکام و ماندگاری قابل قبولی نیز هست.

۴.ونیر سرک

شرکت سرک تولیدکننده این لمینت است. از مهم‌ترین مزایای این مارک لمینت آماده سازی سریع آن است که از طریق طراحی سه بعدی در مطب دندانپزشک شما انجام می‌شود و به همین علت جزء یکی از گران‌ترین برندهای لمینت دندان محسوب می‌شود.

 

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

یکی دیگر از عواملی که حتما باید هنگام انتخاب نوع لمینت دندان آن را در نظر بگیرید، کارخانه سازنده آن است. معروف ترین و بهترین کارخانه های ساخت ونیرعبارتند از:

 

  • daVinci™

  • IPS Empress®

  • IPS e.max®

 

  • معمولا دندان پزشک شما با مزایا و معایب هر کدام از این برند ها آشنایی کامل دارد و می توانند در زمینه انتخاب بهترین نوع لمینت شما را راهنمایی کند. شما برای دریافت مشاوره و راهنمایی در خصوص لمینت دندان، انواع آن و همچنین محدوده قیمت ها می‌توانید به یکی از دو مطب دکتر صادقی و دکتر شمس مراجعه کنید و یا با یکی از این دو شماره تماس بگیرید.
    • مطب ۱ : رشت، گلسار

    استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲- ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹

    تلفن تماس:  ۰۱۳۳۲۱۲۳۸۹۶

    • مطب ۲ : رشت، سبزه میدان

    استان گیلان، رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب

    تلفن تماس:  ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

کلام آخر

 

در مقاله های قبلی هم اشاره شد که لمینت سرامیکی یکی از بهترین انواع لمینت به شمار می‌رود که مطمئنا پس از مشاهده آن بر روی دندان هایتان، زیبایی و جذابیت را در صورت و لبخندتان مشاهده خواهید کرد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی و دکتر شمس ارائه دهنده خدمات دهان و دندان از جمله لمینت سرامیکی، کامپوزیت ونیر ، ایمپلنت  و بسیاری خدمات دیگر، با بهترین و به روزترین مواد و تجهیزات، در دو مطب مجزا می‌باشند، و شما عزیزان میتوانید از خدمات آنها به راحتی استفاده کنید.

 

ثبت قرار ملاقات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است