جرم گیری دندان خانگی

جدول محتوا

 

 

جرم گیری دندان خانگی

زرد بودن دندان خوشایتد افراد نیست و زیبایی لبخندتان را میکاهد همچنین باعث بوی بد دهان میشود. جرم گیری دندان در خانه یکی از روش های موثر و بهداشتی است. خیلی از مردم به دنبال ترکیب هایی هستند که جرم گیری دندان هایشان را در خانه انجام دهند.

اگر بر روی دندان های شما پلاکت یا همان جرم رسوب گذاری کرده است یا جرم بر روی ان بسته شده است به شما پیشنهاد میکنیم هر چه زود تر به فکر باشید احتمال اینکه در آینده دندان ها و لثه شما دچار عفونت شود بسیار زیاد است. ما در این مقاله جرم گیری دندان خانگی و روش های آن را بیان میکنیم.

از بین بردن جرم دندان در خانه

ترکیب های زیادی است که شما میتوانید از آن به عنوان محلول خانگی استفاده کنید و زردی دندان های خود را کم کنید. در ادامه 10 محلول ترکیبی خانگی را بیان میکنیم.

1.      جوش شیرین و نمک

هم نمک و هم جوش شیرین به تنهایی ضدعفونی کننده هستند. در ترکیب این محلول برای جرم گیری دندان هایتان بهتر است از نمک دریا استفاده کنید.

1 قاشق جوش شیرین و 1 نصف قاشق نمک را با آب ترکیب کنید به خوبی هم بزنید تا حالت خمیری شکلی به خود بگیرد. از این محلول مثل خمیر دندان 2 الی 3 مرتبه در هفته استفاده کنید.

2.      جوش شیرین و لیمو

لیمو یکی  از موادی است که باعث طراوت دهان می شود و بوی بد دهان میتوان از آن استفاده کرد. لیمو تازه  را از وسط  نصف کنید. سپس با یک قاشق جوش شیرین مخلوط نمایید. باید حالت خمیر شکل به خود بگیرد، لیمو را زیاد نریزید که حالت خمیری شکلش را از دست بدهد. از این محلول مثل ترکیب قبلی در هفته 2 الی 3 بار مانند خمیر دندان استفاده کنید.

3.      روی خمیر دندانتان جوش شیرین بریزید

شما میتوانید روی خمیر دندانتان جوش شیرین اضافه کنید و شروع به مسواک زدن کنید.

جوش شیرین دارای سدیم بیکربنات است که خاصیت سایندگی و ضدعفونی کننده دارد.

همیشه سعی داشته باشید اصلا جوش شیرین را قورت ندهید جوش شیرین در بدن مانند اسیدی رفتار میکند که تمام ویتامین ها را میسوزاند.

خمیر دندان حاوی فلوراید است، فلوراید میتواند از جرم گیری دندان و نشستن پلاکت ها تا ساعتی که روی بسته آن نوشته شده است جلوگیری کند. شما باید حواستان باشد که خمیر دندان را هم مثل جوش شیرین قورت ندهید.

4.      آب برنج

از آب برنج میتوانید به عنوان دهان شویه بعد از مسواک زدن استفاده کنید. آب برنج را در دهان خود بچرخانید و غرغره کنید سپس تف کنید و دهانتان را با آب بشویید. شما از آب برنج میتوانید روزانه استفاده کنید. ( منظور از آب برنج، آبی است که هنگام پختن تشکلی میشود و رنگ کرم دارد)

5.      سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین ضدفونی کننده ها است. شما از سرکه سیب میتوانید به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده قوی استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که از سرکه سیب مثل آب برنج روزانه استفاده نکنید سرکه اسید بالاتری دارد و باعث زخم شدن دهان میشود.

جالب است بدانید میتوانید مسواک حتی برستان را برای چند ساعت در سرکه سیب بگذارید تا به خوبی وسایل شخصیتان را ضدعفونی کند.

6.      جوش شیرین و روغن زیتون

روغن زیتون با اینکه نام خودش روغن است میتواند اسید های چرب را در دهان حل و از بین ببرد. این دو مواد را هم مثل ترکیبات بالا با هم مخلوط کنید تا خمیر شکل شود و در هفته 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید.

7.      توت فرنگی

توت فرنگی بر خلاف ظاهر زیبایش اسیدی دارد که زیاد خوردن آن میتواند معده را هم اذیت کند. شما از توت فرنگی میتوانید به عنوان جرم گیری دندان خانگی استفاده کنید و آن را به روی دندان هایتان بمالید یا هنگام خوردن توت فرنگی آن را خوب بجوید و آرام آرام قورتش بدهید.

8.      سیب

از سیب مثل توت فرنگی استفاده کنید و سعی داشته باشید آن را به خوبی بجوید تا با دندان هایتان تماس داشته باشد.

9.      ترکیب دهان شویه و محلول هیدروژن پراکسید

1 قاشق غذا خوری دهان شویه و 3 قاشق غذا خوری هیدروژن پراکسید را با هم ترکیب کنید تا تاثیر دهان شویه را دو برابر کند.

10.  انجیر

هر روز بعد از هر وعده غذایی که مسواک میزنید در فصلی که میوه انجیر وجود دارد انجیر بخورید و آن را به خوبی بجوید. انجیر علاوه بر ضدعفونی کردن میتواند لثه ها را هم تقویت کند. مرف انجیر باعث تحریک غدد بزاق دهان میشود که بزاق دهان جرم را از بین  میبرد.

اگر دقت کنید در اکثر موارد نام جوش شیرین آمده است. جوش شیرین بهترین مواد برای جرم گیری دندان خانگی به شمار میرود. دقت داشته باشید که سعی کنید به لب ها و زبانتان جوش شیرین کمی برخورد کند زیرا به علت اسیدی بودنش میتواند لب و زبانتان را زخم کند.

متخصص لثه در رشت

سخن پایانی

تمام این ترکیب ها و روش هایی که برای جرم گیری دندان خانگی بیان شد تنها راه هایی برای سفید تر کردن رنگ و جرم گیری دندان است اگر شما از بهداشت دهان و دندان روزانه خوبی برخوردار نباشید و بخواهید با استفاده از این ترکیب ها دندان هایتان را جرم گیری کنید کار بی فایده ای انجام داده اید.

دقت داشته باشید از جوش شیرین به طور روزانه استفاده نکنید تا باعث زخم شدن دهانتان نشود.

شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر وقت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

آدرس مطب:

استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

013-32123896 | 013-33240438

 

ثبت رار ملاقات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است