درمان خانگی دندان درد

جدول محتوا

 

 

درمان خانگی دندان درد

شما در این مقاله روش های درمان خانگی  دندان درد و روش های سریع درمان دندان درد کودکان  را میخوانید.

پوسیدگی، فیلینگ های سست، دندان ترک خورده، آبسه کردن دندان ها، روز های اول جرم گیری و… همه این ها میتواند درد وحشتناکی را داشته باشد. راه حل بارز مراجعه به دندان پزشک است اما ما در زندگی گاه در شرایطی قرار داریم که مطب دندان پزشک در نزدیکی خود نداریم ، باردار هستیم و نمیتوانیم از داروهای بی حسی پزشکان استفاده کنیم، با شرایط اقتصادی گاها توان مالی مراجعه به دندان پزشکی را نداریم و یا حتی کودکانمان را نمیتوانیم راضی به بردن مطب پزشک کنیم. از این رو باید درمان های خانگی را پیش بگیریم.

متخصص لثه در رشت

8 راه حل فوری برای درمان خانگی دندان درد

1-     دندان خود را منجمد کنید

یک قالب یخ کوچک در پلاستیک بگذارید، یک پارچه نازک را به دور آن بپیچید، حدود 15 دقیقه روی دندان مورد نظر خود بگذارید و اجازه دهید تا اعصاب دندانتان بی حس شود.

2-     آن را با مر (نوعی صمغ) بشویید

یک قاشق چایی خوری مر را با دو فنجان آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید، آن را کنار بگذارید تا خنک شود، یک قاشق چایی خوری از محلول را در طول روز در 3  الی  مرتبه قرقه کنید. مر میتواند باکتری های دندان شما را بکشد و به کاهش التهاب دندان شما کمک کند.

3-     از سرکه و کاغذ قهوه ای کمک بگیرید

یک تکه کاغذ را با سرکه بخیسانید و هر دو طرف آن را فلفل سیاه بزنید، روی گونه خود قرار دهید.  حس گرم شدن گونه هایتان باعث میشود حواس شما را از دندان درد پرت کند.

4-     پوشاندن ترک با آدامس

یک آدامس را با قسمتی از دندان هایتان که درد نمیکند کامل بجوید و هنگامی که نرم شد آن را روی قسمت ترک خورده بگذارید.

اگر دندان پر کرده دارید و شروع به در میکند میتوانید آن را روی قسمت خالی شده دندانتان بگذارید و مقداری از درد خود را کاهش دهید.

5-    با انگشت آن قسمت را فشار دهید

با انگشت شست خود قشاع بین انگشت شست و سبابه خود را به مدت 2 دقیقه فشار دهید. این روش یکی از روش های طب سوزنی و قدیمی است که میتواند درد شما را به مقدار زیادی کاهش دهد و لازم به ذکر است این روش درمانی محدودیتی در دوران بارداری ندارد.

6-     سیر

سیر حبه های کوچک و معجزه آسایی دارد که برای تمامی مشکلات از آن استفاده میشود. سیر نه تنها باعث میشود تا باکتری های دندان کشته شوند بلکه مسکن قوی برای درمان دندان درد شناخته شده است. شما میتوانید یک حبه سیر را خوب له کنید و به شکل خمیر تبدیل کنید و روی دندان خود قرار دهید. میتوانید به آن مقداری نمک اضافه کنید و یا آن را بجوید.

7-     عصاره وانیل

مقداری از عصاره وانیل را روی انگشت خود یا پنبه بمالید و آن را در طول روز چند مرتبه روی ذندان خود ماساژ دهید. عصاوه وانیل به علت داشتن الکل تسکین دهنده خوبی شناخته شده است.

8-     کیسه های آب گرم را فراموش نکنید

یک کیسه آب گرم را کنار فک خود قرار دهید. اگر کیسه آب گرم ندارید میتوانید یک جوراب تمیز را از برنج پر کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید و برای چند دقیقه از آن استفاده کنید. جریان های کیسه آب گرم به قطع شدن سیگنال های درد دندان شما کمک میکند.

 

درمان دندان درد کودکان

دندان درد در کودکان تجربه سخت تری نسبت به دندان درد در بزرگسالان است زیرا کودک نمیتواند محل دقیق درد را نشان دهد و این والدین را مضطرب میکند.

برای درمان درد کودکان مهم ترین کار مشخص کردن منشاء درد است. اگر فرزندتان بزرگ است از او بخواهید تا محل درد را به شما نشان دهد اما اگر کوچک است میتوانید از قسمت ملتهب شده یا قرمز شده لثه متوجه درد بشوید.

لازم به ذکر است گاه کودک ممکن است گونه یا زبان خود را گاز بگیرد و بگوید دندانم درد میکند.

رویش دندان های جدید، لق شدن، ساییدگی، لب پریدگی، سوراخ شدن، بیماری لثه، آبسه کردن دندان و… ممکن است برای کودک دردناک باشد.

 

چکیده مطلب

شما در این مقاله با درمان های خانگی دندان درد آشنا شدید. شما میتوانید این درمان ها را پیش بگیرید و بعد از کمتر شدن درد و مساعد شدن شرایط به مطب دندان پزشک مراجعه نمایید تا مشکل دندانتان را از ریشه حل کنید.

  • مطب ۱: رشت، گلسار

استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲، ساختمان اکباتان، طبقه ۲، واحد ۹

تلفن تماس:  ۰۱۳۳۲۱۲۳۸۹۶۶

  • مطب ۲: استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم طبقه ۲، دندانپزشکی سیب

استان گیلان، رشت، سبزه میدان، ساختمان ارم، طبقه۲، دندانپزشکی سیب

تلفن تماس:   ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است