رنگ کامپوزیت دندان

جدول محتوا

 

 

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یکی از عواملی است که میتواند در زیبایی و لبخند تاثیر بسزایی بگذارد. سوال مهم تمام افرادی که اقدام به کامپوزیت دندان میکنند این است که چه نوع رنگ کامپوزیتی لبخندشان را زیبا تر میکند و به چهرشان می آید.

به طور کلی رنگ سفید دندان و مرتب بودن میتواند چهره را زیبا تر نشان دهد اما برخی افراد به دلیل انتخاب نادرست رنگ کامپوزیت های دندان خود زیبایی را از لبخندشان میگیرند.

اگر در شهر زیبای رشت زندگی می کنید سوال مهم این است بهترین پزشک برای کامپوزیت دندان رشت کجاست؟ همچنین در این مقاله با رنگ بندی کامپوزیت دندان، رنگ بلیچ کامپوزیت دندان و بهترین رنگ کامپوزیت آشنا می شویم.

انتخاب رنگ کامپوزیت دندان

رنگ بندی کامپوزیت دندان

تنوع رنگ بندی کامپوزیت دندان به 4 دسته جدا تقسیم میشوند این 4 دسته شامل گروه A/B/C/D  است هر گروه از این دسته ها دارای رنگ های متفاوتی هستند. در کاتالوگ رنگ های کامپوزیت دندانی گروه A دارای طیف قهوا ای، B دارای رنگ بندی زرد، C طیف رنگی خاکستری وD  دارای طیف رنگی خاکستری مایل به قرمز میباشد.

بهترین و متداول ترین رنگ ها بین مردم شامل موارد زیر میباشد:

A1, A2, A3, A3.5, A4, B1, B2, B3, C3, CV, CVD, BW, XBW

جالب است بدانید پر طرفدار ترین رنگ برای کامپوزیت دندان XL است که به علت رنگ طبیعی و مقاومت بالا بین مردم محبوب شده است.

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت دندان

سه طیف رنگی A1، A3 و B1 را می توان از پرطرفدارترین طیف رنگی دانست، همچنین دو رنگ سایه زیر نیز به عنوان پرکاربردترین و محبوب ترین رنگ ها استفاده می شود:

سایه XL کامپوزیت

این رنگ کامپوزیت از جمله رنگ های طبیعی به شمار می آید که می تواند زیبایی لبخند شما را دوبرابر کند، اغلب افراد این رنگ را انتخاب می کنند چون جلوه ای که به دندان ها می دهد حالت مشابهی دندان های طبیعی دارد و از سفیدی یکرنگ و مصنوعی خبری نمی باشد. همچنین کیفیت و مقاومت بالای این سایه علاوه بر رنگ زیبای آن سبب گستردگی استفاده از آن شده است.

رنگ محبوب کامپوزیت BW

اگر می خواهید کامپوزیت های سفیدی داشته باشید بهترین انتخاب رنگ محبوب کامپوزیت BW است که می تواند سفیدی و درخشندگی جذابی را به دندان ها و لبخند شما هدیه دهد، این رنگ کامپوزیت نیز دارای مقاومت بالایی است که در برابر سایش نیز ماندگاری و دوام آن زیاد است؛ همچنین با بافت دهان نیز سازگار است.

نکات مهم هنگام انتخاب رنگ برای کامپوزیت دندان

حتما قبل از انتخاب رنگ به پیشنهاد پزشک خود توجه کامل داشته باشید و بدانید او بهترین پیشنهاد را به شما میدهد.

    1. حتما به طیف رنگ سایه آن توجه داشته باشید.
    2. اگر پوست تیره ای دارید بهتر است رنگ های طبیعی کامپوزیت را انتخاب نمایید.
    3. رنگ بندی سفید بریا افرادی که پوست سفید دارند مناسب است.
    4. ممکن است به مرور زمان از رنگ کامپوزیت خود خسته شوید پس بهتر است از بین رنگ های طبیعی رنگ مرد نظر خود را انتخاب کنید.
    5. قبل از ایمپلنت دندان باید به مواردی همچون فرم صورت، رنگ لب و سن خود دقت داشته باشید.

بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان

سوالات متداول

کامپوزیت دندان سلبریتی ها چه رنگی است؟

  • اغلب سلبریتی ها از رنگ های روشن و درخشان برای کامپوزیت دندان های خود استفاده می کنند، بصورت معمول سلبریتی‌ها درجه A1 را برای کامپوزیت انتخاب می کنند.

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت کدام رنگ است؟

  • پرطرفدارترین و پرکاربردترین رنگ کامپوزیت اغلب XL و BW می باشد.

در هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • برای انتخاب رنگ کامپوزیت لازم است به موارد مختلفی از جمله رنگ پوست، سن، فرم صورت، رنگ تمام دندان ها و… توجه کنیم تا در نهایت لبخندی طبیعی داشته باشیم.

برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت چه کاری انجام دهیم؟

  • برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت ها بهتر  است در مرحله اول بهداشت دهان و دندان ها را رعایت کنیم، مسواک و نخ دندان در برنامه روزانه بصورت منظم انجام شود، از خوردن غذاهای دارای رنگدانه های زیاد خودداری کنیم و…

عوامل موثر بر رنگ پذیری کامپوزیت دندان

عوامل مختلفی در رنگ پذیری کامپوزیت دندان موثر است که برخی از این موارد به شرح زیر است:

1- نوع کامپوزیت تاثیر بسیار زیادی در رنگ پذیری آن دارد؛ اغلب کامپوزیت های نانوفیلر سرامیکی رنگ پذیری آن کمتر است.

2- رعایت بهداشت دهان و دندان ها نیز یکی دیگر از مسائل مهم است، اگر بیمار در زمان های مناسب از نخ دندانف مسواک و دیگر موارد بهداشت دندان استفاده نکند در نهایت نه تنها سلامت دندان های خود را به خطر می اندازند بلکه کامپوزیت دندان های خود را نیز در معرض رنگ گرفتگی قرار می دهد.

3- مصرف غذاهای رنگی نیز در رنگ پذیری کامپوزیت ها موثر است، همچنین مصرف چای و قهوه بیش از اندازه یا کشیدن سیگار رنگ کامپوزیت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رنگ بلیچ کامپوزیت دندان

اين خيلى مهم است كه بدانيد كامپوزيتهاى مختلف رنگ هاى با تم متفاوتى دارند و در ضمن رنگ هاى خيلى روشن يا سوپر بليچ كامپوزيت ها خيلى نمى توانند شفاف باشند و اگر فردى تمايل به داشتن دندانهاى خيلى سفيد و در عين حال خيلى شفاف دارد بهتر است به جاى كامپوزيت از لمينت سراميكى استفاده كند.

حداقل چيزى كه از درمانهاى زيبايى مثل لمينت يا كامپوزيت ونير انتظار مى رود، حفظ ظاهر طبيعى دندان است. گاهى با كارهايى مواجه مى شويم كه ظاهر گچى و بيرون زده اونها از فاصله دور به چشم مى آيد، در صورتيكه يک درمان ايده آل، درمانى است كه كسى متوجه آن نشود كه شما لمينت كرده ايد، فقط متوجه يک تغيير مثبت در چهره تان شوند.

نكته مهمى كه در رنگ كامپوزيت دندان وجود دارد، این است كه رنگ همه كامپوزيت ها تابع يک استاندارد معين نيستند و مثلا رنگ A1 يک برند متفاوت با برند ديگر است.

بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان

معمولاً به افرادی که رنگ دندان هایشان تا حدودی زرد شده و تصمیم گرفته اند با استفاده از کامپوزیت ونیر رنگ دندان های خود را روشن کنند؛ توصیه می شود تا برای جلوگیری از عدم انطباق رنگ کامپوزیت ونیر و سایر دندان های طبیعی، ابتدا دندان های خود را با روش های سفید کننده مانند بلیچینگ روشن کنند و سپس از سایه‌های رنگ دو تا سه درجه روشن تر از دندانهای طبیعی خود برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند.

تغییر تدریجی رنگ دندان ها طبیعی است اما در صورتی که دندان ها به شدت زرد شده و یا تغییر رنگ داده باشد نباید پیش از سفید کردن آنها اقدام به نصب کامپوزیت ونیر نمود چون نتیجه کار به اندازه ای که بیمار انتظار دارد؛ زیبا و جذاب نخواهد بود.

چه رنگی برای کامپوزیت دندان خوب است؟

هنگام انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت باید به این نکته دقت کنید که یک درجه تغییر در سایه رنگ شاید به نظر محسوس نرسد اما زمانی که تمام کامپوزیت ها کنار یکدیگر قرار می گیرند؛ یک درجه تغییر رنگ می تواند دو تا سه برابر در روشن تر یا تیره تر نشان دادن دندان ها موثر باشد. 

برخی از بیماران ۷ تا ۹ برابر رنگ روشن تری را برای کامپوزیت ونیر خود نسبت به سایر دندانهای طبیعی انتخاب می کنند؛ شاید از نظر آنها طرح لبخند زیبا، جذاب، شفاف و سفید شده باشد اما در نظر دیگران این تفاوت رنگ با دندانهای طبیعی مجاور چندان خوشایند نیست و کاملا مصنوعی به نظر می‌رسد.

بهترین دکتر کامپوزیت رشت

دکتر یاسمن صادقی یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص کامپوزیت دندان در رشت هستند که در موارد زیر دارای تخصص هستند و خدمات ایشان و جناب آقای دکتر مرتضی شمس را می توان از دندانپزشکی قیمت مناسب در رشت نام برد که طبق نظر بیماران و همشهریان بعنوان بهترین دندانپزشک در رشت می باشند، خدمات خانم دکتر صادقی از جمله موارد زیر است:

✅کامپوزیت

✅لمینت

✅طراحی لبخند

✅روکش دندان

✅بستن فاصله بین دندان ها بدون ارتودنسی

✅ترمیمی و زیبایی

از طریق شماره تلفن زیر وقت ویزیت و مشاوه رایگان رزرو کنید:

شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

سخن آخر

در این مقاله با رنگ کامپوزیت دندان، تنوع در رنگبندی کامپوزیت ها و بهترین رنگ کامپوزیت آشنا شدیم؛ همچنین در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین کار ها قبل از اقدام به کامپوزیت دندان داشتن پیدا کردن پزشکی خبره در این زمینه و در شهر خود است تا بتوانید با خیال راحت و اطمینان از نتیجه کار درمان و زیبایی دندان های خود را به ایشان بسپارید.

 

ثبت قرار ملاقات

[/fusion_text][/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”2_5″ layout=”2_5″ last=”true” spacing=”yes” center_content=”yes” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=”” align_content=”center” border_sizes_top=”0px” border_sizes_bottom=”0px” border_sizes_left=”0px” border_sizes_right=”0px” first=”false” spacing_left=”1.6%”][fusion_button link=”https://drshamsdentist.com/make-appointment/” title=”” target=”_self” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” size=”xlarge” stretch=”default” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”1.0″ animation_offset=””]ایجاد قرار ملاقات[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است