مزایا و معایب لمینت دندان

جدول محتوا

 

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت سرامیکی یک لایه نازک از سرامیک است که روی دندان های طبیعی شما قرار می‌گیرد. برای قرار دادن این لایه روی دندان هایتان و خوش فرم تر شدن آنها، معمولا یک لایه بسیار نازک از دندان های شما تراشیده می‌‌شود.

البته باید توجه داشته باشید که مقدار تراش بسته به نوع دندان های شما می‌تواند متفاوت باشد، اما در کل مقدار قابل توجهی نیست و بدون شک نتیجه کار بسیار خوب و مورد پسند خواهد بود.

اما جدا از اینها ممکن است با خودتان بگویید که عوارض لمینت دندان چیست؟ آیا اصلا لمینت کردن عوارضی را به همراه دارد؟

بدون شک لمینت دندان هم عوارض خاص خود را دارد، اما این عوارض با توجه به مهارت پزشک شما می‌تواند به کمترین میزان خود برسد، در واقع همین جاست که حضور یک دندان پزشک متخصص و کاربلد در کنار شما می‌تواند بسیار موثر باشد و این مکشلات و عوارض را به حداقل برساند.

در ادامه به شما اصلی ترین عوارض لمینت دندان را معرفی خواهیم کرد پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

معایب لمینت دندان

۱. ایجاد حساسیت نسبت به گرما و سرما

پس از انجام لمینت این حساسیت در اغلب موارد وجود حساسیت نسبت به گرما وسرما کاملا طبیعی است و در صورتی که با آن مواجه شدید به هیچ وجه نگران نباشید. علت ایجا این حساسیت اقداماتی است که روی دندان ها انجام شده است و می‌توان گفت که پس از مدت کوتاهی خود به خود از بین خواهد رفت.

اما اگر پس از انجام لمینت به مدت طولانی دچار حساسیت به سرما یا گرما شدید و این حساسیت پس از مدتی از بین نرفت، حتما این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا به شما مشاوره لازم را برای از بین بردن آن برد.

۲.جدا شدن کامل لمینت دندان

یکی دیگر از عوارضی که پس از انجام لمینت ممکن است با آن مواجه شوید، کنده شدن یا افتادن لمینت دندان هایتان است که این اتفاق فقط و فقط در صورتی رخ می‌دهد که دندان پزشک شما مهارت و تخصص کافی را در زمینه انجام لمینت نداشته باشد و یا از مواد نامناسب برای انجام لمینت استفاده کرده باشد.

۳. پوسیدگی دندان زیر لمینت

در صورت عدم نصب صحیح لمینت ها بر روی دندان و همچنین عدم رعایت اصول حرفه ای در مراحل نصب آن ممکن است باعث ایجاد پوسیدگی دندان های اصلی شما زیر لمینت شود.

البته تجربه بالای یک دندانپزشک متخصص و کاربلد و علاوه بر آن استفاده از روش ها، تجهیزات و مواد خوب و به روز باعث خواهد شد تا شما پس از نصب لمینت بر روی دندان هایتان با مشکلاتی از این قبیل مواجه نشوید.

۴.تغییر رنگ لمینت ها

این مورد تاثیر بسیار زیادی را از تغذیه و خورد و خوراک شما می‌گیرد، و اگر شما پس از انجام لمینت مواد غذایی با رنگ مصنوعی را به مقدار زیاد مصرف کنید، لمینت های شما پس از گذشت مدتی دچار تغییر رنگ خواهند شد.

البته این موضوع تا حد زیادی هم وابسته به دندان های کاندید لمینتی است که دندان پزشک شما پیش از قرار دادن لمینت بر روی دندان هایتان آن را انتخاب می‌کند.

 

با توجه به همین ۴ عارضه به سادگی می‌توان متوجه اهمیت تخصص دندان پزشک در به حداقل رساندن عوارض لمینت شد. پس حتما برای انجام خدمات دندانی از جمله لمینت به یک دندان پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر برای انجام لمینت دندان خود نیاز به مشاوره و یا نوبت دارید می‌توانید با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و یا به مطب دکتر شمس و دکتر صادقی در رشت مراجعه کنید که آدرس هر دو مطب در پایین آمده است.

  • مطب ۱ : رشت، گلسار

استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲- ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹

تلفن تماس:  ۰۱۳۳۲۱۲۳۸۹۶

  • مطب ۲ : رشت، سبزه میدان

استان گیلان، رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب

تلفن تماس:  ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

 

معایب لمینت دندان

متخصص لثه در رشت

۱.عدم امکان ترمیم لمینت دندان در صورت شکستن یا پریدگی

اصلی‌ترین مشکل لمینت دندان این است که اگر به هر علتی مشکلی برای لمینت دندان های شما پیش بیاید به دلیل جنس مواد تشکیل دهنده، باید به طور کامل لمینت آن دندان را تعویض کنید و راهی برای ترمیم تعداد خاصی از آنها وجود ندارد.

البته باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که لمینت به این راحتی شکسته یا لب پر نمی‌شود، چون جنس آن بسیار سخت و محکم است.

همچنین شما با رعایت مراقبت‌های مخصوص، پس از لمینت دندان می‌توانید از ایجاد انواع مشکلات برای لمینت خود جلوگیری کرده و همیشه دندان‌های سالم و با ظاهری زیبا داشته باشید.

 

۲. هزینه بالاتر لمینت نسب به سایر روش ها

هزینه انجام لمینت دندان ها بالاتر از روش هایی همچون کامپوزیت، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها و اغلب درمان های دندانپزشکی زیبایی می‌باشد. البته باید توجه داشت که هر کیفیت بالایی قمیتی دارد.

در لمینت هم نتیجه بهایی که شما پرداخت می‌کنید، به دست آوردن بالاترین کیفیت، بیشترین طول عمر، ماندگار ترین رنگ و زیبایی در دندان هایتان خواهد بود.

3. اصلاح ظاهر لبخند

اصلی‌ترین مزیت لمینت اصلاح طرح لبخند است. لمینت انتخاب فوق العاده ای برای داشتن لبخندی زیبا است. لمینیت دندان سرامیکی تمام مشکلات زیبایی و عیب های ظاهری دندان هایتان را می پوشاند و لبخندی جذاب و زیبا را برای شما فراهم می‌کند.

 

مزایای لمینیت دندان

 

  • محفاظت از ساختار ضعیف دندان ها
  • پوشش دهی مناسب شکستگی دندان
  • جلوگیری از گسترش و ایجاد ترک دندان
  • تصحیح عملکرد دندان برای جویدن غذا حتی پس از شکستگی دندان ها
  • محفاظت از دندان ها در برابر ساییدگی
  • پوشش مناسبی برای ایمپلنت
  • اصلاح بد رنگ و زردی دندان ها
  • اصلاح فرم، طول و عرض دندان ها
  • بستن فواصل بین دندان ها (دیاستما)
  • اصلاح به هم ریختگی جزیی دندان ها

 

عمر لمینت دندان چقدر است؟

 

موادی که در ساخت لمینت مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث استجام بسیار زیاد آن می‌شود. اما در کل عوامل بسیار زیادی بر عمر لمینت دندان موثر هستند. برخی از این عوامل:

  • مواد مورد استفاده در لمینت
  • ویژگی های فردی از جمله جنس دندان ها
  • رعایت بهداشت دهان و دندان پس از انجام لمینت
  • تغذیه اصولی و عدم مصرف زیاد خوراکی هایی با رنگ مصنوعی
  • استفاده از خدمات دندان پزشک ماهر و متخصص

 

کلام آخر

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی و دکتر شمس ارائه دهنده خدمات دهان و دندان از جمله لمینت سرامیکی، کامپوزیت ونیر ، پروتز متحرک و ثابت ، ایمپلنت و بسیاری خدمات دیگر، با بهترین و به روزترین مواد و تجهیزات، در دو مطب مجزا می‌باشند، و شما عزیزان میتوانید از خدمات آنها به راحتی استفاده کنید.
اگر تمایل دارید که هر یک از خدمات لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ را به بهترین شکل ممکن، زیر نظر بهترین دندان پزشکان رشت و با بهترین مواد و تجهیزات دریافت کنید و بعد از پروسه کار هم از آن راضی باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به مطب دکتر شمس و دکتر صادقی در رشت مراجعه کرده و از خدمات آنها استفاد کنید.
شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و نوبت با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به یکی از دو مطب زیر مراجعه کنید.
• مطب ۱ : رشت، گلسار
استان گیلان، رشت، بلوار سمیه، خیابان ۱۴۲- ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹
تلفن تماس: ۰۱۳۳۲۱۲۳۸۹۶
• مطب ۲ : رشت، سبزه میدان
استان گیلان، رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب
تلفن تماس: ۰۱۳۳۳۲۴۰۴۳۸

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است