کامپوزیت دندان IPS

جدول محتوا

 

 

 

کامپوزیت دندان IPS

کامپوزیت ونیر یا ونیرهای دندانی از جمله راهکارهای معمول و موثری هستند که افراد برای بهبود ظاهر و زیبایی لبخند خود بهره می‌برند. ونیرهای دندانی معمولاً به عنوان یک روش ترمیمی و زیبایی‌پذیر در زمینه دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ونیرهای کامپوزیت، نوعی لایه نازک از ماده‌ مخصوصی مشابه دندان هستند که روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرند. این ونیرها به دندان‌ها چسبانده می‌شوند و به عنوان روکشی برای اصلاح نقص‌ها، تغییر رنگ، اصلاح فاصله‌ها و ترمیم آسیب‌های کوچک دندان‌ها به کار می‌روند.

کامپوزیت آی پی اس

کامپوزیت ips چیست؟ کامپوزیت ای پی اس یا ای پی اس کامپوزیت ساخت کمپانی ایوکلار آلمان است که برای ترمیم زیبایی دندان ها و همچنین به عنوان یک روکش جهت محافظت از دندان کاربرد دارد که در ادامه به بررسی صفر تا صد کامپوزیت دندان IPS می پردازیم.

کامپوزیت های دندان IPS

کامپوزیت دندان IPS در واقع یک نوع لمینت از پیش ساخته شده است که بعد از تراش و تنظیم طول و عرض آن با دندان، توسط چسب مخصوص به سطح خارجى دندانها چسبانده مى شود. مزیت اصلى آن راحتى کار و سریعتر شدن زمان درمان است.

کامپوزیت دندان IPS

ونیر کامپوزیت IPS نسل جدیدی از ونیر کامپوزیت ها می باشد که در آن ذرات سرامیک به کامپوزیت افزوده شده است. قابل ذکر است که روکش های دندانی تمام سرامیک سازگاری بیشتری با لثه دارند و سرامیک ها با استحکام زیاد مانند سیلیکات و زیرکونیا در این روکش کاربرد دارند.

اما اگر دندانپزشک شما سابقه کاری کافی نداشته باشد و کامپوزیت به درستی بر روی لثه قرار نگیرد موجب آسیب دیدگی لثه می شود که در صورت متورم شدن لثه باید سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنید. پس بهتر است قبل از اقدام به کامپوزیت IPS پزشک خبره ای را انتخاب کنید.

🟦 در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیت دندان IPS ، بهترین برند کامپوزیت IPS، کاتالوگ رنگ کامپوزیت IPS و دندان پزشکی خبره در زمینه می پردازیم و برای مطالعه کامپوزیت دندان در رشت مراجعه کنید که اگر در شهر رشت هستید پس می توانید از خانم دکتر یاسمن صادقی برای درمان و زیبایی دندان های خود وقت بگیرید، خانم دکتر یاسمن صادقی به عنوان بهترین دندانپزشک رشت برای کامپوزیت هستند که دارای سابقه درخشان و درجات علمی می باشند.

قیمت کامپوزیت دندانIPS

قیمت کامپوزیت دندان IPS در رشت دارای انواع مختلفی است که هر یک از انواع کامپوزیت ips قیمت خود را دارد. کامپوزیت دندانIPS به تعداد دندان های مورد نیاز به کامپوزیت بستگی دارد. و به صورت واحد بستگی دارد.

مهم ترین عامل در تفاوت قیمت کامپوزیت آی پی اس، کیفیت مواد مصرفی و یا برند کامپوزیت دندان است. برند های متفاوتی برای کامپوزیت دندان وجود دارد که به طور مستقیم بر روی طول عمر و استحکام کامپوزیت شما موثر است. همچنین برای اطلاع از قیمت هر واحد کامپوزیت ips می توانید به شماره تماس کلینیک دکتر شمس تماس بگیرید.

دکتر یاسمن صادقی

دکتر یاسمن صادقی

✅ عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان

✅ استاد دانشگاه علوم پزشکی رشت

✅استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران 

✅ رئیس بخش ترمیمی و زیبایی دانشگاه رشت

دانشجویان زیادی را در حوزه ی زیبایی و ترمیمی دندان تربیت کرده اند و خودشان یکی از بهترین دندانپزشک های ترمیمی و زیبایی در رشت هستند.

نمونه کارهای بهترین دندانپزشک رشت برای کامپوزیت:

کامپوزیت دندان در رشت | قبل و بعد کامپوزیت

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد:

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد

قبل و بعد بیمار عزیز با فاصله بین دندان های زیاد بدون ارتودنسی با ونیر کامپوزیت:🔽🔽🔽

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد |دندان کامپوزیت قبل و بعد

عکس قبل و بعد طراحی لبخند با ونیر کامپوزیت و لیفت لثه:🔽

عکس کامپوزیت دندان قبل و بعد

 

از طریق شماره تلفن زیر وقت ویزیت و مشاوه رایگان رزرو کنید:

پل ارتباطی با ما

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

بهترین برند کامپوزیت IPS

دوام کامپوزیت ونیر بسته به جنس کامپوزیتی که برای بیمار استفاده شده است دارد که  بین 6 تا 8 سال می باشد و پس از آن بهتر است کامپوزیت با ونیر جدید تعویض شوند.

البته کامپوزیت های جدید نانوسرامیکی دوام بیشتر و پالایش پذیری بیشتری دارند و بسته به رعایت بهداشت توسط بیمار ممکن است تا 10 سال نیز دوام داشته باشند.

یکی از بهترین مارک های کامپوزیت ونیر دندان IPS می باشد که طیف رنگی بسیار بالایی داشته ( از سوپر بیلیچ تا رنگ طبیعی ) و بنابر سلیقه بیمار قابل انتخاب است. کامپوزیت IPS ها پس از نصب بر روی دندان ها بسیار زیبا و طبیعی به نظر می رسند. همچنین کامپوزیت ای پی اس نسبت به دیگر انواع مارک های کامپوزیت دندان طول عمر بالایی دارند.

ما بعد از کامپوزیت دندان IPS برند لمینت ایمکس (e-max)  را به شما پیشنهاد میکنیم که طول عمر و زیبایی چشم گیری دارد.

دیگر برندهای کامپوزیت دندان با قیمت های ارزان تر نیز در دندانپزشکی های زیبایی استفاده می شود اما به دلیل اهمیت دندان در سلامتی فرد تصمیم درست این است که بهترین نوع کامپوزیت دندان را انجام دهید تا اینکه از مارکی استفاده کنید که در آینده نزدیک مجبور به تعویض زودهنگام آن شوید.

سوالات متداول

تفاوت بین کامپوزیت ips رنگ blxl و سایر ونیر کامپوزیت ها چیست؟

  • هر دو روش ونیر کامپوزیت و IPS دارای مزایا و محدودیت‌های خاص خود هستند، و انتخاب بهترین روش برای هر بیمار نیازمند توجه به متغیرهای مختلف است. در مورد ونیر کامپوزیت IPSعدم نیاز به تراش دندان‌ها یا تراش کمتر، موجب حفظ ساختار طبیعی دندان‌ها می‌شود که از نظر دندان‌پزشکان و بیماران اهمیت دارد. همچنین، هزینه کمتر در مقایسه با روش‌های دیگر و امکان انجام تراش محدودتر در برخی موارد، می‌توانند مزایای مهمی باشند.

کامپوزیت ips ساخت کدام کشور است؟

  • از جمله بهترین برندهای کامپوزیت دندان و ساخت کشور آلمان است که پیش تر نیز به آن اشاره شد.

طول عمر کامپوزیت ای پی اس چقدر است؟

  • طول عمر کامپوزیت‌های معمولی 3 تا 5 سال و طول عمر کامپوزیت ای پی اس نیز بیش از 7 سال است.

مزایا و معایب کامپوزیت دندان IPS

در ادامه شما را با 10 مورد از مزایای کامپوزیت دندان IPS اشنا خواهیم کرد. و لازم است بدانید کامپوزیت دندان IPS معایب بسیار کمی نسبت به دیگر کامپوزیت ها دارد و تعدادی از معایب آن را میگوییم.

مزایای کامپوزیت دندان IPS

  1. از این کاموزیت ها هم برای دندان های جلو و هم برای پر کردن دندان های عقب استفاده می شود.
  2. کامپوزیت های آی پی اس از تنوع رنگی بالایی برخوردارند.
  3. بعد از نصب بر روی دندان ها ایجاد حساسیت نمی کنند.
  4. دارای رنگ های مات و یا درخشان با سطوح صیقلی و بسیار زیبا هستند.
  5. نسبت به برخی دیگر از روش های زیبایی دندان مانند لمینت و … دارای هزینه کمتری می باشد.
  6. احتیاجی به تراشیدن دندان ها ندارد.
  7. در صورت بروز هر گونه لب پریدگی دندان و یا شکستگی بر اثر ضربات، کاملا قابلیت ترمیم دارد.
  8. از لحاظ رنگی و ظاهری، مشابه با سایر دندان های طبیعی هستند.
  9. قابلیت تحمل فشار های سنگین در اثر خوردن مواد غذایی سفت را دارند.
  10. به دلیل سرامیک به کار رفته در متریالشان، دارای طول عمر بسیار زیادی می باشند.

معایب کامپوزیت ای پی اس

  1. اگر بهداشت دهان و دندان به طور مرتب و کامل رعایت نشود، احتمال التهاب و یا تورم لثه وجود دارد.
  2. ممکن است با توجه به وضعیت دندانتان، احتیاج به تراش داشته باشید.
  3. ممکن است در روز های اول با اندکی حساسیت گرمایی و سرمایی مواجه شوید که بعد از مدتی از بین می رود.

در اثر ضربات سنگین احتمال شکستگی نیز وجود دارد که البته کاملا قابل ترمیم است.

قیمت کامپوزیت ips

برای اطلاع از قیمت کامپوزیت ips در رشت تنها کافیست با شماره زیر تماس بگیرید و از خانم دکتر یاسمن صادقی وقت مشاوره دریافت کنید تا به صورت دقیق از جزئیات و هزینه کامپوزیت ips مطلع شوید.

از طریق شماره تلفن زیر وقت ویزیت و مشاوه رایگان رزرو کنید:

پل ارتباطی با ما جهت کامپوزیت ips قیمت

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

کاتالوگ رنگ کامپوزیت IPS

  • طیف رنگی کامپوزیت ips دارای تنوع زیادی است اما در حالت معمول و پرکاربرد دو گروه طیف رنگی دارد که این 2 گروه 32 رنک را شمال میشود، که از یک طیف برای دنتین و از طیف دیگر برای مینای دندان ها استفاده میشود این کامپوزیت ها از سرامیک با کیفیت تهیه شده که باعث با دوام بودن رنگ آن میشود.
  • طیف های رنگی این نوع از کامپوزیت بسیار دقیق طراحی شده در نتیجه دندان پزشک از طیف رنگ های دنتین برای جایگزینی دنتین و از طیف رنگی مینای دندان برای جایگزینی مینای دندان استفاده میکند، همچنین سفیدترین رنگ کامپوزیت ips یا روشن ترین رنگ کامپوزیت ای پی اس و یا رنگ طبیعی تماما به انتخاب بیمار و تشخیص دندانپزشک بستگی دارد و پس انتخاب رنگ ها علاوه بر ساده تر بودن، طبیعی تر و زیباتر هم خواهد بود.

رنگ های کامپوزیت آی پی اس

طیف گسترده‌ای از رنگهای کامپوزیت IPS بر اساس سایه‌ها و شدت نور آنها به تقسیم‌بندی مختلفی می‌پردازد:

  • دسته اول، با طیف از مایل به قرمز تا قهوه‌ای: A1 – A2 – A3 – A3.5 – A4
  • دسته دوم، با طیف از مایل به قرمز تا زرد: B1 – B2 – B3 – B4
  • دسته سوم، با طیف مایل به خاکستری: C1 – C2 – C3 – C4
  • دسته چهارم، با طیف خاکستری مایل به قرمز: D2 – D3 – D4

در هر یک از این دسته‌ها، از 1 (روشن‌ترین) تا 4 (تیره‌ترین و شدیدترین)، سایه‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، سایه A1 یک سایه قهوه‌ای مایل به قرمز خواهد بود، همانطور که سایه A2 نیز با تیره‌تر بودن، اما در همان رنگ خواهد بود.

کامپوزیت ips رنگ blxl

استفاده از کامپوزیت BLXL برای دندان‌های پشتی و جلویی موثر است زیرا این کامپوزیت دو ویژگی اساسی یعنی استحکام و زیبایی را داراست. اینکه دندان‌های پشتی کار جویدن را انجام می‌دهند، اهمیت ویژگی استحکام بالای کامپوزیت‌های IPS را نشان می‌دهد. همچنین، دندان‌های جلویی نیز باید از نظر زیبایی و شفافیت برتری داشته باشند، زیرا این دندان‌ها بیشترین جلوه را دارند. کامپوزیت IPS با رنگ BLXL به دلیل ویژگی‌های رادیوپاسیته و کروما، قابلیت ایجاد رنگ بالا و ارائه‌ی جلوه‌ای طبیعی و شفاف به دندان‌ها را فراهم می‌کند.

 

کامپوزیت ips رنگ blxl

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و بروز ترین اطلاعات را در رابطه با کامپوزیت دندان   IPS به شما بدهیم. دندان میتواند تااثیر بسزایی در زیبایی شما اعمال کند و علاوه بر زیبایی، سلامت شما را هم همراه خود می آورد. قبل از هر اقدامی سعی داشته باشید بهترین و خبره ترین دندان پزشک شهر خود را انتخاب نمایید.

در زمینه کامپوزیت دندان IPS در رشت میتوانید به خانم دکتر یاسمن صادقی دندانپزشک متخصص در رشت مراجعه نمایید. شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر با دندانپزشک در ارتباط باشید و وقت ویزیت رایگان دریافت نموده و همچنین جهت اطلاع از قیمت کامپوزیت ونیر ips نیز مشاوره رایگان دریافت نمایید.

از طریق شماره تلفن زیر وقت ویزیت و مشاوه رایگان رزرو کنید:

پل ارتباطی با ما

شعبه1: رشت، گلسار، جنب بیمارستان گلسار، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

01332123896 📞☎

پاسخگویی از ساعت 4عصر تا 9 شب

 

ثبت قرار ملاقا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است