ارتودنسی

برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی

جدول محتوا

 

 

برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی

برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی برای افرادی که این درمان را انجام میدهند میتواند نگران کننده باشد. برگشت دندان بعد از ارتودنسی و انجام دوباره ارتودنسی و صرف هزینه اضافه برای هیچ یک از ما خوشایند نیست.

شما در این مقاله دلیل برگشت دندان بعد از ارتودنسی و علت کج شدن دندان بعد از ارتودنسی را میخوانید

متخصص لثه در رشت

6 علت کج شدن دندان بعد از ارتودنسی

بافت ها و ساختار هایی که دندان را در جای خود نگه میدارد برای عادت به زمان نیاز دارد. عوامل مختلفی میتواند برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی را تشدید نماید.

1.      مشکلات فک

بازگشت دندان بعد از ارتودنسی برای افرادی که قبل از دوره بلوغ ارتودنسی را انجام داده اند احتمال بالایی دارد. امکان دوباره رشد فک و دندان باعث میشود دندان ها دوباره به حالت قبلی خود برگردند. برای جلوگیری از برگشت ارتودنسی دندان بعد ارتودنسی سعی کنید قبل از دوره بلوغ ارتودنسی را انجام ندهید و با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

2.      نکشیدن دندان

یکی از دلایلی که باعث میشود دندان بعد از ارتودنسی به حالت قبلی خود برگردد مقاومت بیمار در برابر کشیدن دندان است و درمان بدون کشیدن دندان انجام میشود. برای جلوگیری از برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی تنها راه ارتودنسی مجدد است و توصیه میشود این دفعه حتما دندان های اضافی را بکشید.

3.      باز شدن فضای میان دندان

علت برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی میتواند باز شدن فضای میان دندان ها یا بزرگ تر شدن و رشد بیشتر فک ها باشد. دلیل باز شدن فضا میتواند این باشد که شما بعد از ارتودنسی دندان خود را بکشید.

4.      دندان قروچه

دندان قروچه و ساییدن دندان ها به هم یکی از دلایل اصلی برای بازگشت دوباره دندان بعد از ارتودنسی است. فرد هنگام ساییدن دندان ها روی هم فک پایین را به هم جلو حرکتی میدهد و فشار زیادی را به فک بالا میاورد. این فشار مداوم میتواند باعث فشار به دندان ها شود.

برخی افراد در خواب بدون اینکه متوجه شوند دندان قروچه میروند.

5.      دندان غایب

در صورتی که یک یا چنتا از دندان ها در اثر شکستگی و یا هر چیز دیگری از بین بروند باعث ایجاد فضای باز بین دندان ها و برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی میشود.

6.      ژنتیک، سن

ژنتیک نیز به نوبه خود میتواند باعث نامرتب شدن دندان ها در بزرگسالی شود همچنین بالاتر رفتن سن و باعث میشود فک بزرگ تر یا حتی کوچک تر شود و نیاز به ارتودنسی مجدد است.

حرکت دندان بعد از ارتودنسی

بدن شما دائم در حال تغییر و رشد است، درست مانند پوست که هر لحظه در حال بازسازی است. همچنین ممکن است دندان شما بعد از ارتودنسی دوباره حرکت کند.

در بالا دلایلی مرتبط با کج شدن و حرکت دندان را گفتیم. اکنون میخواهیم بررسی کنیم دلیل حرکت دندان بعد از ارتودنسی،  پس با ما در ادامه همراه باشید.

 هنگامی که دندان‌های شما آزاد هستند و این درجه از فشار بر روی آنها وجود ندارد، یک فرایند حرکت دندان طبیعی دیده می‌شود که دقیقاً پس از برداشتن سیم‌کشی‌ها آغاز می‌شود. اگر دندان‌های جلویی شما حرکت کنند یا تغییرات چشمگیری اتفاق بیفتد در این صورت جای نگرانی است. شما باید به محض اینکه احساس کردید چنین اتفاقی در حال رخ دادن است به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

4 دلیل که میگوید ارتودنسی ضروری است

افزایش اعتماد به نفس و تاثیر چشم گیری در زیبایی

بهبود در جویدن و خوردن غذا

کاهش سایش دندان

میتوانید درست دندان هایتان را ببندید

توصیه متخصصان ارتودنسی برای جلوگیری از حرکت دندان بعد از ارتودنسی

یکی از گزینه‌های درمانی که متخصص ارتودنسی پیشنهاد می‌دهد، استفاده از نگهدارنده برای جلوگیری از تغییر موقعیت دندان‌ها و نگه داشتن دندان در موقعیت مطلوب است.

نگه دارنده های دندان

پلاک یا همان نگه دارنده های دندان میتواند وسیله مناسبی برای ثابت نگه داشتن دندان های شما سر جایش باشد.

ارتودنسی انواع مختلفی دارد. پلاک های ثابت و متحرک هم یک نوع از ارتودنسی است البته اگر دوران ارتودنسی شما تمام شده باشد امکان دارد دکتر متخصص شما تشخیص بدهد که طی مدتی بین 6 تا 12 ماه از آن استفاده کنید.

 

چکیده مطلب

شما در این مقاله دلایل جابه جا شدن دندان ها، برگشت ارتودنسی دندان بعد از ارتودنسی، ضرورت ارتودنسی و توصیه پزشکان خبره در این زمینه را خواندید. ما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از رسیدن به سن بلوغ ارتودنسی انجام ندهید و با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر متخصص شما مطلوب میداند که دندان های اضافی را بکشید از حرف سرپیچی نکنید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با متخصص خبره در این زمینه مشاوره های رایگان دریافت نمایید.

ثبت قرار ملاقات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است