ایمپلنت دیجیتال در رشت

آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

جدول محتوا

 

 

زمانی که دندان های یک فرد به صورت کامل از بین میرود و امکان پر کردن آن وجود ندارد می‌توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد در روش ایمپلنت دندان از یک پایه تیتانیومی استفاده می‌شود که با انجام جراحی بر روی استخوان فک آن را متصل می‌کنند و تاج دندان بر روی آن قرار می‌گیرد. در ادامه به آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد می پردازیم.

ایمپلنت چیست؟

یکی از روش های جایگزین دندان ایمپلنت است پایه ایمپلنت از یک میله  تشکیل شده که دندانپزشک طی یک عمل جراحی آن را در استخوان فک قرار می‌دهد تا به استخوان فک جوش بخورد و آماده نگه داشتن تاج دندان شود؛ این پایه مانند ریشه دندان عمل می‌کند، بنابراین نیازی به تکیه کردن بر دندان های دیگر ندارد و داخل استخوان فک ثابت می ماند جنس مواد ایمپلنت از تیتانیوم است چرا که با بدن انسان سازگاری دارد.

🦷قبل از هر چیزی پادکست زیر می تواند برخی از پرسش های پرتکرار ایمپلنت دندان را برای شما رفع کند: 

پیش از بررسی عفونت ایمپلنت دندان ابتدا لازم به ذکر است اگر در شهر رشت حضور دارید، می توانید برای دریافت خدمات ایمپلنت دندان به بهترین متخصص ایمپلنت در رشت مراجعه کنید؛ جناب دکتر مرتضی شمس بعنوان بهترین متخصص ایمپلنت رشت هستند که تخصص ایشان در این زمینه مثال زدنی است:

✅فلوشیپ ایمپلنت

✅جراحی دندان عقل

✅کامپوزیت های دندانی

آدرس مطب متخصص ایمپلنت رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

در مقاله متخصص ایمپلنت در رشت می توانید مراحل کاشت ایمپلنت را مطالعه کنید. برخی از نمونه کارهای ایمپلنت دکتر مرتضی شمس در شهر رشت را نیز در ادامه مشاهده می کنید:

آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟ | متخصص ایمپلنت در رشت

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد؟

 بله، برای انجام ایمپلنت بیمار باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد.  به دو دلیل افرادی که زیر سن ۱۸ سال هستند کاشت ایمپلنت برایشان امکان‌پذیر نیست.

 دلیل اول

برای انجام ایمپلنت باید استخوان فک به اندازه کافی رشد کند در افراد زیر ۱۸ سال معمولاً به دلیل اینکه استخوان فک به رشد کامل نرسیده کاشت ایمپلنت صورت نمی‌گیرد، اما در سنین بالاتر به دلیل رشد کامل فک لثه ها در ایده آل ترین حالت ممکن قرار گرفته اند و کاشت ایمپلنت بدون مشکل انجام می گیرد.

دلیل دوم

کودکان معمولاً بازیگوش هستند و ممکن است که هنگام انجام عمل حرکات غیرقابل پیش بینی انجام بدهند،  به همین دلیل عمل جراحی برای افراد خردسال خطرناک است و ممکن است دندانپزشک با چالش های جدی مواجه شود؛ انجام ایمپلنت ممکن است برای بدن افراد خردسال سخت باشد و درد و رنج زیادی برایشان به وجود بیاورد، بنابراین دندانپزشکان تا سن ۱۸ سالگی کاشت ایمپلنت را برای بیماران توصیه نمی‌کنند.

بهترین سن برای انجام ایمپلنت

ایمپلنت روشی است ست که در اغلب موارد موفقیت آمیز بوده با این حال مواردی وجود دارد که بر میزان موفقیت این درمان تاثیر می گذارد،  یکی از این موارد سن است گرچه گفته می شود محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد اما در برخی از موارد ممکن است که برای برخی افراد محدودیت داشته باشد.

بهترین سن برای انجام ایمپلنت

برای مثال دندانپزشکان برای افراد نوجوان که هنوز ساختار استخوان فک آنها به رشد کامل نرسیده یا افراد مسن که از نظر سلامت عمومی در وضعیتی نامطلوب هستند انجام ایمپلنت را توصیه نمی کنند.

 کودکان و نوجوانان به دلیل تحرک بالایی که دارند بیشتر از سایر افراد در معرض از دست دادن دندان هایشان قرار می گیرند این اتفاق ها در سنین پایین می تواند بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیر بگذارد، در چنین شرایطی والدین به فکر جایگزین دندان از دست رفته و انجام ایمپلنت می‌افتند.

کاشت ایمپلنت  ممکن است در سنین پایین مشکلاتی ایجاد کند چرا که ایمپلنت نمی‌تواند مانند دندان‌های اصلی با تغییر فک موقعیت خود را تغییر دهد.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها به دلیل موفقیت بالایی که دارند باعث شده در بین بیماران محبوبیت زیادی داشته باشد  هزینه ایمپلنت دندان به طور میانگین 8 میلیون تومان الی 26 میلیون تومان است.

5 مزیت استفاده از ایمپلنت دندان

1-شکل و ظاهر طبیعی ایمپلنت

ایمپلنت شکل طبیعی مانند دندان های اصلی دارد همچنین شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در خصوص جابجایی و یا افتادن ایمپلنت با آن غذا بخورید و صحبت کنید.

2-دوام و ماندگاری بالای ایمپلنت

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که در ارتباط با کاشت ایمپلنت وجود دارد دوام و ماندگاری بالاآن است شما می‌توانید با نگهداری صحیح از ایمپلنت به دوام و ماندگاری بیشتر آن کمک کنید.

3-موفقیت بالا

با رعایت کردن صحیح بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشکی شانس موفقیت ایمپلنت ۹۵ درصد می باشد.

 4-بهبود یافتن سلامت دندان‌ها

یکی از مزایا استفاده از ایمپلنت این است که باعث از بین رفتن سایر دندان‌ها نخواهد شد و می‌توان به راحتی آنها را تمیز کرد.

 5-محافظت کردن از استخوان صورت

زمانی که ارتفاع فک کاهش پیدا می کند احتمال تحلیل رفتگی استخوان ها افزایش خواهد یافت،  ایمپلنت با کاهش فشار بر دندان های دیگر از استخوان فک محافظت می کند و از آنجایی که با کاشت ایمپلنت شکل صحیح دندان ها حفظ می شود شما با مشکلات ناشی از تغییر شکل دندان مواجه نخواهید شد.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت

 برای انجام کاشت ایمپلنت فرد باید از سلامت عمومی کامل برخوردار باشد و مشکلاتی مانند دندان قروچه، فشار دندان، بیماری‌های خونی، دیابت،  بیماری های کلیوی، پوکی و نرمی استخوان و… نداشته باشد چرا که این مشکلات باعث می شوند احتمال سازگاری ایمپلنت با لثه پایین بیاید.

4 مورد از شرایط کاشت ایمپلنت

1-عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی

 در ترکیبات این مواد عناصری وجود دارد که برای سازگاری ایمپلنت مشکلاتی ایجاد می‌کند بنابراین زمانی که در دوره درمان ایمپلنت هستید نباید از این موارد مصرف کنید.

2-عدم ضعف در سیستم ایمنی بدن

برخی افراد به دلایل مختلفی مانند جراحی های پیاپی، مصرف دارو، داشتن رادیوتراپی امکان انجام ایمپلنت را ندارند.

3-عدم اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به هر نوع مواد مخدر مانعی بزرگ برای کاشت ایمپلنت می باشد.

4-سلامتی کامل دهان و دندان

برای انجام ایمپلنت باید فک و لثه شما بدون عفونت، زخم و مشکلات دیگر باشد.

کدام افراد برای کاشت ایمپلنت مناسب نیستند؟

  •  افراد زیر ۱۸ سال
  •  افرادی که بر ناحیه سر و گردن پرتودرمانی انجام داده‌اند
  • بانوان باردار
  •  افرادی که الکل مصرف می کنند
  • افرادی که از داروهای خاص مانند استروئید و کورتون استفاده می کنند
  • کسانی که ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت دارند
  • افرادی که درگیر دندان قروچه پیوسته شبانه هستند

سخن پایانی

ایمپلنت یک روش درمانی مناسب برای افراد است. کاشت ایمپلنت در زمان کودکی به علت رشد نکردن کامل استخوان فک و لثه به ندرت صورت می گیرد، اما از سن ۱۸ سالگی تا دوران پیری انجام ایمپلنت بدون مشکل امکان پذیر است.

همچنین کاشت ایمپلنت در سن نوجوانی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است اما در سن پیری در اثربخشی این روش می‌توان امیدوار بود به طوری که در افراد ۷۰ تا ۸۰ سال ایمپلنت‌ها تا ۱۵ سال کارایی خود را حفظ می‌کنند.

در این مقاله به آیا انجام ایمپلنت محدودیت سنی دارد پرداخته ایم،  برای اینکه از این روش ها و خدمات دیگر برخوردار شوید به کلینیک دندانپزشکی دررشت زیر نظر پزشک های ماهر و باتجربه بارعایت کامل بهداشت مراجعه بفرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است