پروتز دندان در رشت

آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد

جدول محتوا

 

 

 

آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد

امروزه کاشت ایمپلنت یکی از بهترین روش ها در دندانپزشکی است. این روش جایگزین بسیار عالی برای دندان ازدست رفته است.

به دلیل آن که عمر طولانی و ظاهری زیبا مانند دندان طبیعی دارد، اکثر افراد از این  روش رضایت بسیار بالایی دارند. در گذشته از پروتز های مصنوعی برای رفع مشکل استفاده می کردند که سبب بروز مشکلات متعدد برای آنها بوده است.

حالا اگر چند تا از دندان را از دست بدهید چاره چیست؟ آیا همه دندان ها را می‌توان ایمپلنت کرد؟ اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه این مقاله از آن توجه کنید.

انواع ایمپلنت دندان

همانگونه که بارها گفته شده است یکی از مطلوب ترین روش ها ایمپلنت دندان است. برای کاشت ایمپلنت باید تراکم استخوان فک بالا باشد در غیر این صورت نیاز به پیوند استخوان است، دندانپزشک بعد از بهبودی یافتن پیوند استخوان، فرآیند ایمپلنت را شروع می‌کند. برای کاشت ایمپلنت همه دندانها باید به میزان تحرک فک توجه کنید. اینکه عضلات فک حرکت دارند یا دندان قروچه دارید، حتما قبل از انجام ایمپلنت با متخصص ایمپلنت مشورت کنید. که یکی ازحرفه ای ترین و کاربلد ترین در این عرصه متخصص ایمپلنت در رشت میباشد. اگر فردی چند تا از دندانهای خود را از دست داده باشد باید برای هر دندان جدا ایمپلنت انجام دهد؟ خیر، در این مواقع دو نوع ایمپلنت انجام می‌گیرد که در ادامه بیشتر در این باره توضیح می‌دهیم.

جایگزین چندتایی دندان ها

هنگامی که چند دندان در کنار هم را از دست می‌دهید مناسب ترین راهکار روش کاشت ایمپلنت است. دندانی که ایمپلنت می شود می تواند شبیه یک بریچ فیکس عمل کند به این صورت که مثلاً اگر سه دندان در کنار هم از بین رفته باشند می توان دو دندان کناری را ایمپلنت و برای دندانی که در وسط قراردارد، از پروتز استفاده کنیم. در این حالت ایمپلنت سبب فیکس شدن پروتز دندان می‌شود.

جایگزین پروتز های مصنوعی

ایمپلنت می تواند به فیکس شدن دندانهای مصنوعی فک بالا و پایین کمک کند تا جابجا نشوند. پروتز های قدیمی به دلیل آن که مستقیم روی لثه قرار میگرفتند به استخوان فک فشار زیادی وارد می‌کردند که این روند سبب عقب نشینی لثه و حرکت آن به سمت پایین شده است. اما حالا دندانپزشکان دندان های مصنوعی(پروتزهای متحرک) را به ایمپلنت متصل می کند که موجب فشار کم روی استخوان فک و راحت تر شدن در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن می شود.

تعداد دندانهای فک بالا و فک پایین

تعداد ایمپلنت برای فک بالا و پایین با هم متفاوت هستند. طبق نظریه برخی متخصصان تعداد کاشت ایمپلنت در فک بالا ۴ تا ۸ و در فک پایین ۴ تا ۶ ایمپلنت می‌توان استفاده کرد. در کل تعداد ایمپلنت بستگی به انتخاب متخصص ایمپلنت است.

تفاوت فک بالا با فک پایین

فک بالا نرم است و هنگام انجام ایمپلنت زمان طولانی میبرد. به دلیل نرم بودن فک بالا وبرای مقاومت بیشتر، تعداد کاشت ایمپلنت هم بیشتر است.

افرادی که میخواهند دندان های فک بالا را  ایمپلنت کنند به دلیل اینکه فک بالا استخوانی نرم دارد و در آن نواحی سینوس ها بزرگ و حساسی هستند، می تواند از ۸ ایمپلنت در قسمت‌های کنار سینوس ها استفاده کنند، که اگر کمتر از ۸ ایمپلنت انجام دهند، استخوان فک نرم است سبب عقب نشینی لثه و نازکی آن میشود.اما در فک پایین به دلیل تراکم بالا استخوان فک و مقاومت بالای آن نیاز به کاشت ایمپلنت با تعداد بالا نیست. ولی به دلیل وجود دو رگ عصبی خیلی مهم و حساس فقط می توانند قسمت جلوی فک کاشت را انجام دهند.

پس در پاسخ به این سوال که آیا می توان همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟ می گویم بله می توان

البته در  برخی مواقع می‌توان با استفاده از تعداد ایمپلنت کمتر، موقعیت مناسبتری  برای فرد فراهم ساخت.برای انجام ایمپلنت با برند و کیفیت بالا بهتر است به دندانپزشکی در رشت با ارائه خدمات عالی درکنار تجربه بالا مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

 

  با بالا رفتن سن و بی توجهی به رعایت بهداشت دهان و دندان، یک یا چند دندان پوسیده و خراب می‌شوند.

اگر چند دندان را از دست داده اید و این سوال که آیا همه دندان ها را می توان ایمپلنت کرد برایتان مطرح شده بود، امیدوارم با مطالعه مباحث بالا توانسته باشیم شما را در این موضوع آگاه کنیم.

 

شما میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر وقت ویزیت رایگان خود را دریافت نمایید.

آدرس مطب:

استان گیلان، رشت،بلوار سمیه، خیابان 142-ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9

استان گیلان،رشت،سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

013-32123896 | 013-33240438

فوق تخصص لثه در رشت

ثبت قرار ملاقات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است