ایمپلنت آل آن فور چیست؟

ایمپلنت آل آن فور چیست؟

جدول محتوا

کاشت ایمپلنت به روش all-on-4 یک روش جدید و پیشرفته برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته است که بدون نیاز به پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام می‌ شود. این روش این امکان را برای بیماران فراهم کرده است تا در یک روز، تمامی دندان‌ های از دست رفته را جایگزین کنند. روش های مختلف در زمینه ایمپلنت و جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد که می توانید به راحتی دندان های از دست را جایگزین کنید و زیبایی لبخند خود را برگردانید.

در ادامه این مطلب یکی از روش های ایمپلنت را به صورت کامل بررسی می کنیم که می توانید برای دندان های از دست رفته خود انتخاب کنید؛ ایمپلنت آل آن فور چیست؟ مهمترین مساله ای است که در ادامه به صورت کامل بررسی می شود.

پیش از بررسی مراحل و شرایط ایمپلنت آل آن فور بپردازیم، ابتدا لازم به ذکر است اگر در شهر رشت حضور دارید، می توانید برای دریافت خدمات ایمپلنت دندان به بهترین متخصص ایمپلنت در رشت مراجعه کنید؛ جناب دکتر مرتضی شمس بعنوان بهترین متخصص ایمپلنت رشت هستند که تخصص ایشان در این زمینه مثال زدنی است:

✅فلوشیپ ایمپلنت

✅جراحی دندان عقل

✅کامپوزیت های دندانی

آدرس مطب متخصص ایمپلنت رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

ایمپلنت به روش all on 4 یک روش پیشرفته در زمینه ایمپلنت‌ های کامل است. در این روش، چهار ایمپلنت با زوایای خاصی در فک فرد بیمار کاشته می‌ شوند و یک پروتز کامل بر روی آن‌ ها قرار می‌ گیرد. این روش یک جایگزین مناسب برای دندان‌ های مصنوعی است و اغلب مشکلاتی که در روش‌ های قدیمی وجود داشته را نیز برطرف می‌ کند.

در این روش، دو ایمپلنت به سایز متوسط در قسمت جلوی فک و دو ایمپلنت به صورت زاویه‌ دار در قسمت عقب فک کاشته می‌ شوند. این زوایا به طور معمول حدود 45 درجه قرار می‌ گیرند.

استفاده از روش ایمپلنت آل آن فور با تکنیک‌ های مناسب می‌ تواند تعداد پایه‌ های ایمپلنت را در فک کاهش داده و در عین حال به فرد کمک می کند تا هزینه‌ های بالایی برای ایمپلنت و جایگزینی دندان های از دست رفته نداشته باشید. همچنین، این روش امکان انتخاب گزینه‌ های متنوعی را فراهم می‌ کند و با هزینه‌ ای مناسب و اقتصادی به شما اجازه می‌ دهد از دندان‌ های مصنوعی سنتی خداحافظی کنید و به جای آن ها دندان های دائمی را استفاده کنید که هیچ یک از سختی های دندان مصنوعی را ندارد.

کاشت دندان به روش all-on-۴، یک راهکار موثر و پرکاربرد برای افرادی است که تمام یا بیشتر دندان‌ های خود را از دست داده‌ اند و به دنبال یک راه حل دائمی و قابل اطمینان هستند. این روش دوباره یک لبخند زیبا را به بیماران هدیه می دهد و کیفیت زندگی طبیعی را به آن ها باز می‌ گرداند. علاوه بر این، شرایط زیر نیز نشان‌ دهنده مناسب بودن استفاده از این تکنیک برای بیماران می‌ باشد:

  1. از دست دادن همه دندان‌ ها: اگر تمام دندان‌ های شما از دست رفته است، all-on-۴ یک گزینه ایده‌ آل برای جایگزینی تمامی دندان‌ ها با یک ست دندان ثابت می‌ باشد.
  2. کاهش تراکم استخوان: افرادی که تراکم و حجم استخوان فک آن‌ ها کاهش یافته است، می‌ توانند از این روش برای بازسازی و تقویت استخوان فک خود استفاده کنند.
  3. استفاده از دندان‌ های مصنوعی: افرادی که از دندان‌ های مصنوعی استفاده می‌ کنند و به دنبال یک راهکار دائمی و ماندگار هستند، می‌توانند با all-on-۴ به صورت قابل توجهی با سرعت بالا تاثیر بهبود وضعیت را در دندان‌ های خود مشاهده کنند.

در صورتی که حجم و تراکم استخوان به گونه‌ ای کاهش یابد که نصب ایمپلنت در بافت استخوان ممکن نباشد، روش آل آن فور مناسب نیست و بهتر است از روش ایمپلنت زیگوماتیک به عنوان درمان و جایگزین دندان های طبیعی استفاده شود.

All on 4 یک روش درمانی است که با استفاده از ایمپلنت‌ های کمتری، شرایط رسیدن به لبخندی ایده‌ آل را فراهم می‌ کند. از جمله ویژگی های این تکنیک را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این روش احتمالا به 4 ایمپلنت نیاز است که در روش های سنتی کاشت ایمپلنت حدود 8 تا 10 ایمپلنت در هر فک کاشته می شود؛ بنابراین تعداد ایمپلنت ها در روش All on 4 چهار می باشد و در مواردی استثنایی در صورت تراکم کمتر استخوان، احتمال استفاده از 5 یا 6 ایمپلنت نیز وجود دارد.
  • این نوع ایمپلنت ها دارای مقاومت بالایی هستند و یکی از دلایل آن زاویه دار بودن ایمپلنت های عقب است که با زاویه ای حدود 30 تا 45 درجه در دهان بیمار کاشت می شوند. بنابراین حتی اگر استخوان فک نیز تحلیل شده باشد، بدون نیاز به انجام پیوند استخوان می توان از روش آل آن فور استفاده کرد.

بنابراین از جمله ویژگی های اصلی این نوع ایمپلنت را می توان به مواردی همچون کاهش هزینه های درمانی، کاهش مدت زمان جراحی و به تبع دوران نقاحت و… اشاره کرد؛ بنابراین این روش از ایمپلنت به شما این امکان را می دهد تا در صورتی که شرایط مناسب برای ایمپلنت عادی و پیوند استخوان را ندارید، به راحتی می توانید با استفاده از روش آل آن فور دندان های زیبا و لبخندی دلنشین را برای خودتان بوجود آورید.

استفاده از روش ایمپلنت all-on-۴ مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، این روش به عنوان یک گزینه برتر برای کاشت دندان توصیه می‌ شود. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قراردادن دندان‌ های جدید در یک نوبت و در عرض چند ساعت انجام می‌ شود، که این امر برای بسیاری از بیماران مهم است و زمان را کاهش می‌ دهد.
  • به جای قرار دادن 8 پایه ایمپلنت از 4 ایمپلنت استفاده می شود که علاوه بر کاهش هزینه، احتمال آسیب نیز کمتر می شود.
  • این روش به عنوان طبیعی‌ترین حالت برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته می‌ باشد، که پروتز دندان مصنوعی این ویژگی طبیعی بودن را ندارد و مصنوعی است.
  • برای افرادی که تراکم استخوان کمی دارند، نیازی به پیوند استخوان قبل از کاشت دندان نخواهد بود، که این موضوع برای این بیماران مساله مهمی است.
  • این روش باعث از میان برداشتن مشکلات مربوط به پروتز دندان مصنوعی، از جمله ساییدگی، اصطکاک با لثه‌ ها و سایر مشکلات مشابه می شود.

ایمپلنت یک روزه به معنای این است که دندان خراب شما در یک روز از دهان شما خارج شده و پایه ایمپلنت، که مشابه یک پیچ است و از پیش آماده شده، در استخوان فک شما قرار می‌ گیرد، همچنین یک روکش موقت از قبل آماده روی آن قرار می‌گیرد.

به این معنا که تمام این تجهیزات از پیش آماده شده‌اند و نیازی به آماده‌سازی فوری ندارند، زیرا برای هر فرد با هر نوع دهان و دندانی قابل استفاده است.

تنها روکش دندانی که کاملاً مناسب و مناسب با وضعیت دهان و دندان شما ساخته می‌ شود، روکش دائمی است که پس از حدود 2 تا 4 ماه از جوش‌ خوردن پایه، به جای روکش موقت نصب می‌ شود.

بنابراین، نگرانی از آماده‌ سازی سریع و وجود هرگونه خطا و آسیبی برای شما وجود ندارد، زیرا این نوع ایمپلنت پس از جوش‌خوردن پیچ به استخوان فک؛ مانند دندان‌ های طبیعی، طی مدت زمان بسیار طولانی برای شما قابل استفاده است و هیچ مشکلی نیز در حین غذا خوردن وجود ندارد.

در این مطلب تلاش شد به بررسی این سوال که ایمپلنت آل آن فور چیست؟ چه ویژگی ها و مزایایی دارد بپردازیم، از این رو در صورتی که جای دندان های شما خالی است و یا دندان از دست رفته دارید، ایمپلنت all-on-۴ یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته می باشد.

آدرس مطب متخصص ایمپلنت رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است