پست دندان بهتر است یا ایمپلنت

پست دندان بهتر است یا ایمپلنت

جدول محتوا

پست دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

با پرسش این سوال می توان گفت شما را بین دوراهی اینکه دندان هایتان را بکشید و یا نگهدارید قرار می دهد. ممکن است شما به هر دلیلی زمان ترمیم دندان هایتان را به تعویق بیاندازید که احتمال دارد ریشه های دندان عفونی شده و یا تاج دندان هایتان به شدت آسیب دیده باشد حال یا باید این دندان را نگه داشته و از روش پست و کور و یا از جایگزینی مطمئن به نام ایمپلنت دندان استفاده کنید، برای اینکه بفهمیم پست دندان بهتر است یا ایمپلنت ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ماندگاری پست دندان بیشتر است یا ایمپلنت؟

برای افرادی که تصمیم دارند دندان های خود را ترمیم کنند  ماندگاری درمان اهمیت بسیاری دارد، در روش پست و کور دندانپزشک دندان شما را نگه می دارد و بعد از انجام عصب کشی بستگی به شرایط مالی نوع خاصی از پست دندان را قرار می دهد و دندان شما را روکش می کند؛ ماندگاری پست و کور حداقل ۱۳ سال خواهد بود اما اگر دندانپزشک شما دندانتان را بکشد باید از روش ایمپلنت استفاده کنید. همچنین میتوان گفت بهترین سن کاشت ایمپلنت ۲۰ سال است،  پس باید گفت ماندگاری ایمپلنت نسبت به پست دندان بیشتر است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای پست دندان و ایمپلنت؟

بعد از کشیدن دندان و ایمپلنت برای ترمیم لثه حداقل دو ماه باید منتظر بمانید اما اگر دندان جلو شما را کشیده باشند در همان جلسه پایه را در لثه قرار میدهند،  بد نیست که بدانید اگر که مشکل کوتاهی لثه دارید طول درمان شما بیشتر می شود چرا که باید پیوند استخوان داشته باشید در ادامه توجه کنید که بعد از کاشت پای در لثه بیشتر از سه ماه نیاز است که پایه به استخوان فک جوش بخورد که بعد از گذراندن این مراحل قالب گیری و ساخت روکش انجام می‌گیردو روکش به پایه متصل می شود.

همچنین توجه داشته باشید که زمان درمان ایمپلنت تقریبا طولانی است اما در پست و کور بعد از اتمام جلسات عصب کشی از پست ریختگی استفاده می شود که آن را در لابراتوار برای شما آماده میکنند، یا از پست های آماده  که طی یک جلسه آن را به دندان متصل میشود استفاده میکنند می‌توان گفت که پست دندان آماده درمان سریع تری نسبت به روکش ریختگی دارد شما می توانید در مقاله پست دندان در رشت و پست دندان چیست به صورت کامل انواع پست دندان را مشاهده کنید.

تصویر قبل و بعد از ایمپلنت دندان در رشت
عکس قبل و بعد از ایمپلنت دندان در رشت

برای مشاهده نمونه های بیشتر و نحوه قسط بندی، قیمت ایمپلنت و… می توانید به صفحه متخصص ایمپلنت و بهترین دندانپزشکی نیروهای مسلح در رشت دکتر شمس مراجعه کنید.

هزینه پست و کور بیشتر است یا ایمپلنت؟

هزینه درمان ایمپلنت در مواردی مانند جراحی دندان،  نیاز به انجام پیوند استخوان،  لیفت سینوس و یا برند ایمپلنت متفاوت است. اگر که شما نیاز نداشته باشید که پیوند استخوان و لیفت سینوس انجام بدهید هزینه شما کمتر می شود.  برند های آمریکایی و اروپایی از ایمپلنت های گران قیمت هستند اما برند های آسیایی مقرون به صرفه هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند،  در این میان می توان گفت هزینه پست و کور دندان نسبت به ایمپلنت بسیار مقرون به صرفه تر است چرا که به جراحی نیاز ندارد و در لابراتوار ایرانی پست ساخته می‌شود همچنین توجه داشته باشید پست آماده چندان قیمت بالایی ندارد.

تفاوت پست و کور و ایمپلنت در مراحل درمان

در روش پست و کور دندانپزشک بخشی از قسمت آسیب دیده دندان را برداشته و سپس پستی در کانال ریشه قرار می دهد که به عنوان پایه برای کور عمل می‌کند و در نهایت تاج راروی آن قرار میدهند که این عمل باعث بازیابی زیبای دندان شما می شود.

ممکن است این روش تاچند ماه طول بکشد اما در ایمپلنت استخوان فک باید آماده باشد در مراحل اولیه پس از معاینه و مناسب بودن شرایط بیمار برای اجرای این روش ریشه یا پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می‌دهند تا پایه به استخوان جوش بخورد به انجام این فرایند استخوان سازی می گویند، بعد از استخوان سازی تاجی که در لابراتوار ساخته شده بر روی پایه قرار می گیرد که گاهی اوقات ممکن است این عمل به یک جلسه یا چند جلسه نیاز داشته باشد.

تفاوت پست و کور دندان با ایمپلنت در میزان سازگاری

پست و کور دندان گزینه ای مناسب برای افرادی است که بخش قابل توجهی از دندان های خود را به دلیل پوسیدگی یا آسیب از دست داده‌اند اما میزان دندانی که باقیمانده میتواند روکش را تحمل کند.  توجه داشته باشید که این روش برای کسانی که حفره های باکال یا زبانی بزرگ دارند توصیه نمی شود اما در مقابل ایمپلنت های دندانی برای کسانی که دندانهای طبیعی خود را به هر دلیل به طور کامل از دست داده اند مناسب است.

معایب ومزایا ایمپلنت و پست دندان چیست؟

معایب ایمپلنت

ایمپلنت نیاز به کشیدن دندان دارد و این سبب شده که دندان طبیعی را از دست بدهیم اما می توان گفت که ایمپلنت کاشته شده مانند دندان های طبیعی عمل می کند و همچنین برای جویدن و یا صحبت کردند مشکلی ایجاد نمیکند.

ایمپلنت دندان یکی از روش های کاملا تایید شده توسط دندانپزشکان سراسر دنیا است که برای دریافت وقت ویزیت از آقای دکتر مرتضی شمس جهت متخصص ایمپلنت رشت می توانید از طریق شماره های درج شده مراجعه کنید.

معایب پست دندان

1-نیاز به طی کردن مراحل درمانی بیشتر

2-نیاز به حفظ نسج دندانی برای آماده سازی دندان و قرار دادن پست

3-نیاز به در نظر گرفتن نسج دندانی باقی مانده توسط دندانپزشک

مزایا پست دندانی

1-بازیابی عملکرد دندان:  با این روش میتوان باقی مانده دندانی که آسیب دیده را حفظ کنید و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

2-حفظ ساختاردندان:  در پست و کور دندانی نیازی به کشیدن دندان هایتان ندارید.

3-باز گرداندن ظاهرزیبادندان:  قطعا باپرکردن جای خالی دندان های آسیب دیده می تواند به ظاهر کلی دندان های شما زیبایی ببخشد.

4-نگه داری آسان:  برای نگه داری این روش نیازی به رعایت کارهای خاصی ندارید اما باید به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بدهید و از مسواک و نخ دندان استفاده کنید توجه داشته باشید هر شش ماه یک بار  دندان های خود را چکاب کنید.

مزایا ایمپلنت

بهترین گزینه برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته ایمپلنت است از آنجایی که ایمپلنت دراستخوان فک قرار میگیرد یک جایگزین عالی به حساب می آید. همچنین به حفظ دندان های مجاورو تعادل فک کمک می‌کند، ایمپلنت های دندانی به شما کمک میکند تا پروتز های کوچک و راحت تری داشته باشید تا از خوردن غذاهای مورد علاقه خود اجتناب نکنید.

سخن پایانی

دراین مقاله به بررسی آنکه پست دندان بهتراست یا ایمپلنت پرداخته ایم،  همچنین میدانیم که هرکدام از این روش ها مزایا ومعایبی را به همراه دارند اما این دندانپزشک شماست که میتواند روش درستی به شما پیشنهاد بدهد در کلینیک تخصصی دکتر شمس در رشت امکان این را دارید که ازپست و کور و ایمپلنت و انواع خدمات دندانی دیگر استفاده نمایید همچنین متخصصین ما از برند ها و مواد اولیه باکیفیت برای درمان دندان های شما استفاده میکنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است