بعد از عصب‌کشی دندان چه قرصی بخوریم؟

جدول محتوا

بعد از عصب‌کشی دندان چه قرصی بخوریم؟

با اینکه در طول درمان دندانپزشک از داروهای بی حسی استفاده می کند اما به دلیل آن که اثرات آن ها به سرعت برطرف می شود بسیاری از بیماران برای درد های احتمالی از پزشک معالج خود حتما می پرسند که بعد از عصب‌کشی دندان چه قرصی بخوریم؟ همچنین می خواهند بدانند کدام آنتی‌بیوتیک بعد از عصب‌کشی دندان مناسب است.

به صورت کلی درمان عصب‌کشی دارای مراحلی است پس از درمان موقت ممکن است بیمار دچار درد زیادی شود و بهتر است خودسرانه اقدام به مصرف آنتی بیوتیک و داروهای مسکن نکنید و طبق نظر دندانپزشک باسابقه دارو استفاده کنید تا دردهای احتمالی کمتر شود؛ از این جهت بیشتر متخصصان دندانپزشک داروهای مسکنی را تجویز می کنند. اگر می خواهید درباره داروها و قرص های مناسب درد دندان خود اطلاع پیدا کنید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

همچنین بسیار مهم است که پس از عصب کشی دندان خود چه غذاهایی مصرف کنید و رژیم غذایی شما چگونه باشد، زیرا در صورت مصرف غذاهای داغ یا سفت ممکن است بخش آسیب دیده دهان تحریک شود و درد آن مجدد آغاز شود، پس در این رابطه می توانید از مقاله بعد از عصب کشی دندان چه بخوریم استفاده کنید.

بعد عصب کشی چه قرصی بخوریم

بعد از عصب کشی دندان چگونه از آن مراقبت کنیم؟

همانطور که قبل تر گفته شد عصب کشی دندان دارای مراحلی است. بعد از انجام اولین مرحله و پرکردن موقت دندان دنداپزشک متخصص به شما دستورالعمل هایی برای مراقبت خواهد داد و برای درد احتمالی نیز داروهایی را تجویز می کند‌. دقت کنید که برای مصرف داروها دراین زمان حتما زیرنظرپزشک باشد و به طورخودسرانه انجام نشود. در هر صورت چس از عصب کشی لازم است اقداماتی را برای مراقبت از دندان های خود انجام دهید، این مراقبت ها شامل مراحل زیر است:

  1. بهداشت دهان و دهان خود را مانند سابق جدی بگیرید
  2. اگر دندان شما پانسمان است، بر روی پانسمان را تا 24 ساعت مسواک نزنید اما تمام دهان را بصورت کامل نخ و مسواک بزنید.
  3. به دلیل تزریق بی حسی به فک و دهان ممکن است خوردن و جویدن سخت باشد، بنابراین تا قبل از آنکه بی حسی کاملا رفع نشده از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید زیرا ممکن است این کار به دهان شما صدمه بزند.
  4. پس از عصب کشی دندان اگر درمان دندان های شما کامل نشده است بهتر است تا زمان پایان درمان از خوردن و گاز زدن چیزهای سفت خودداری کنید.
  5. بخشی از دندانن شما که پانسمان شده است را حتما در نظر داشته باشد اما نگران پانسمان ها نباشید، زیرا دندانپزشک پاسنمان را به گونه ای قرار می دهد که مقاومت بالایی دارد، حتی اگر بخشی از پانسمان خارج شد نگران نباشید، تنها در صورتی با پزشک خود تماس بگیرید که کل پانسمان خارج شده باشد.

نکاتی در مورد مراقبت های بعد از عصب کشی دندان

بعد از عصب کشی امکان دارد که دردهایی داشته باشید که با توجه به مواردی که پیش تر به آن اشاره شد این دردها تا حدی طبیعی است ولی اگر شاهد علائم زیر بودید حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید:

  •  درد یا فشار شدید که چندین روز همراه شما باشد.
  •  تورم درخارج و داخل دهان
  •  واکنش آلرژیک به داروهای تجویزشده پزشک مانند بثورات پوستی، کهیریا خارش
  •  بیرون آمدن تاج یا پرکننده موقت
  •  علائمی که قبل از درمان عصب‌کشی داشتید

اگر به دنبال دکتر متخصص برای عصب کشی دندان در رشت هستید آقای دکتر مرتضی شمس بهترین انتخاب برای درمان است که می توانید با خیال راحت به ایشان مراجعه کرده و درمان دندان های خود را در زمینه های ایمپلنت دندان، جراحی لثه، جراحی دندان، عصب کشی دندان و… به ایشان بسپارید؛ از افتخارات جناب دکتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای 2 مطب با دستگاه ها و تجهیزات به روز دنیا
  • دارای مدرک بین المللی فلوشیپ ایمپلنت
  • در سال 87 با رتبه ممتاز موفق به اتمام دوران دندانپزشکی شده
  • در همان سال 87 با سفر به کشور سويس موفق به دریافت مدرک بین المللی فلوشیپ ایمپلنت در دندانپزشکی شدند که این موفقیت افتخاری بزرگ است.

پس از عصب کشی تا چه اندازه درد ادامه پیدا می کند؟

اگر قبل از شروع درمان عصب‌کشی دندان شما دچار درد بوده یک هفته یا بیشتراز آن طول می کشد تا آنکه دندان به حالت اولیه و عادی خود برگردد چرا که دندان درد قبل از درمان نشان می دهد عفونت دندان گسترش پیدا کرده بوده به همین علت زمان بهبودی آن نیز طولانی خواهد بود. اگرقبل از شروع برنامه درمان دندان شما درد نداشت پس از درمان تا چند روز اول دردناک خواهد بود اما به مرور درد کاهش پیدا خواهد کرد توجه کنید که این نوع دردها آنقدر غیرعادی نیستند اما اگر دردی داشتید که نمیشد آن را تحمل کرد و یا دچار تورم غیرطبیعی و تب بودید حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

بعد از عصب‌کشی دندان چه قرصی بخوریم؟

موارد استفاده از آنتی‌بیوتیک ها

  • زمانی که عفونت شدت پیدا کرده باشد
  •  زمانی که عفونت در بقیه قسمت های بدن گسترش پیدا کرده باشد
  • زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شده باشد

آنتی بیوتیکی که باید مصرف کنید بسته به باکتری است که برای شما عفونتی ایجاد کرده است. هرکدام از آنتی بیوتیک ها روش های مختلفی برای حمله به باکتری ها را دارند که پزشک معالج با علم به این موضوعات برای شما آنتی بیوتیکی را انتخاب و تجویز می کند که بتواند در مقابل عفونت شما تاثیر داشته باشد.

بعد از عصب کشی دندان چه داروهایی بخوریم؟

دندانپزشک متخصص می داند که پس از درمان اولیه احتمال درد وجود دارد و برای کاهش درد آن بیشتر داروها و آنتی‌بیوتیک هایی  را تجویز می کند که تسکین دهنده باشند. برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد

  •  داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن: به طور معمول بعداز عصب‌کشی این داروها بهترین اثر را بر درد دارند اما دقت کنید این داروها برای کسانی که به آنها حساسیت دارند به زخم معده مبتلا هستند و زنان باردار مناسب نیست و نباید استفاده کنند‌.
  • تیلنول قوی (استامینوفن) : اگر درد شما با ایبوپروفن کاهش پیدا نکرد می توانید از دو عدد قرص استامینوفن در ۶ساعت استفاده کنید تا درد شما آرام شود.

بعد از عصب کشی چه قرصی بخوریم؟

بخشی از داروهای تجویز شده گفته شد اما قبل از گفتن نام های دیگری از آن ها لازم است بدانید زمانی داروها کارایی دارند که باتوجه به پروسه درمان پزشک آن را انتخاب کند و همچنین به موقع مصرف کردن آن نیز تاثیر زیادی به همراه دارد.بعد از عصب کشی دندان چه مسکنی بخوریم مساله مهمی است زیرا اگر داروها را نادرست مصرف کنیم قطعا نتیجه مطلوبی از آن دریافت نمی کنیم.

  1.  استامینوفن
  2.  ایبوپروفن
  3.  آسپرین
  4.  ناپروکسن
  5.  کتوپروفن
  6.  پروکسیکام
  7.  کترولاک

بعد از عصب‌کشی دندان چه مسکنی بخوریم؟

قبل از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم

بسیاری از افراد سوال دارند قبل از عصب کشی دندان چه قرصی بخوریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در اغلب موارد لازم است نیست قبل از عصب کشی دارو یا قرص خاصی مصرف شود مگر در شرایطی خاص که دندان های شما دارای عفونت یا آبسه باشد، در چنین شرایطی لازم است پزشک برای شما دارویی در نظر می گیرد تا عفونت دندان شما خشک شود و سپس دندان های شما را عصب کشی می کند.

سخن پایانی

بعد از تمام شدن دوره اول درمان برای جلوگیری از درد بیشتر حتما از پزشک معالج خود این سوال را که بعد از عصب‌کشی دندان چه قرصی بخوریم؟ بپرسید این پرسش به شما برای زودتر برطرف شدن درد کمک خواهد کرد اما هیچ وقت خودسرانه داروهای مختلف را مصرف نکنید، زیرا ممکن است برخی روش ها یا داروهای خاص برای مدت کوتاهی درد شما را کمتر کند اما در دراز مدت آسیب جدی به شما وارد می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است