تفاوت دندانپزشکی و دندانسازی در چیست؟

تغییر رنگ لمینت دندان

جدول محتوا

 

 

لمینت دندان یکی از درمان های زیبایی و ترمیمی است که اغلب برای رفع نواقص و عیوب دندان توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود، امــا این درمان پرطرفدار بنابه دلایل ممکن است تغییر رنگ دهد. بنابراین تغییر رنگ لمینت دندان یک پدیده طبیعی است که احتمال آن نیز بسیار زیاد است.

اما چگونه می توانیم از تغییر رنگ لمینت ها جلوگیری کنیم؟ علت تغییر رنگ لمینت دندان چیست؟ و… از جمله سوالات متداولی هستند که در این رابطه برای بیماران بوجود می آید. پس تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این رابطه بدست آورید.

اگر در شهر رشت هستید و برای زیباتر شدن دندان های خود لمینت دندان را انتخاب کرده اید، می توانید از صفحه لمینت دندان در رشت برای دریافت نوبت از خانم دکتر یاسمن صادقی اقدام کنید و همچنین از نمونه کارهای لمینت دندان توسط خانم دکتر لذت ببرید. 

تغییر رنگ لمینت دندان چه زمانی رخ می دهد؟

عوامل و دلایل متعددی در تغییر رنگ لمینت های دندان موثر هستند که در ادامه مهمترین آن ها بررسی می شود اما در رابطه با زمان بوجود آمدن تغییر رنگ می توان گفت در صورتی که خراش های کوچکی بر روی سطح لمینت دندان ها مشاهده شود، ممکن است یکی از راه های نفوذ رنگ به سطح دندان و در نهایت تغییر رنگ آن باشد.

همچنین در صورتی که سال های بسیار دوری لمینت دندان را برای دندان های خود انجام داده اید، بهتر است در اولین زمان ممکن به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا یکی از دلایل تغییر رنگ لمینت ها طولانی بودن عمر آن است که نمی تواند آنچنان که باید جلوه زیبایی را ایجاد کند.

تغییر رنگ لمینت دندان چه زمانی رخ می دهد؟

علت تغییر رنگ لمینت

همانطور که پیش تر نیز به این مساله اشاره شد عوامل متعددی بر تغییر رنگ لمینت دندان تاثیر دارد که در ادامه 5 مورد از مهمترین و تاثیرگذارترین دلایل را بررسی می کنیم:

1- مصرف دخانیات

در صورتی که حداقل روزانه یک یا دو بار دخانیات مصرف می کنید، احتمال تغییر رنگ لمینت های دندان شما بسیار زیاد است. نیکوتین موجود در دخانیات نه تنها لمینت دندان ها بلکه دندان های طبیعی را نیز زرد کرده و تغییر رنگ می دهد. بنابراین اگر برای لمینت دندان های خود اقدام می کنید بهتر است کصرف دخانیات را به حداقل ممکن برسانید.

2- عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها

در صورتی که بهداشت دندان ها به خوبی رعایت نشود احتمال تغییر رنگ لمینت و زرد شدن آن ها بسیار زیاد است، بنابراین توصیه می شود روزانه دو تا سه بار از مسواک و نخ دندان استفاده شود تا باقی مانده غذا یا رنگدانه ها از سطح دندان پاک شوند.

3- مصرف برخی از داروهای خاص

برخی از داروها همچون تتراسایکلین از جمله داروهایی هستند که موجب تغییر رنگ دندان های طبیعی یا لمینت در صورت وجود می شود و در نهایت لکه های زرد یا قهوه ای روشن را بر روی دندان ها ایجاد می کند که زیبایی و سفیدی را از دندان ها می گیرد.

4- مصرف غذاهای حاوی رنگدانه

برخی از مواد غذایی همچون ادویه ها، قهوه یا دیگر نوشیدنی ها دارای رنگدانه های زیادی هستند که توصیه می شود پس از مصرف آن ها حتما مسواک بزنید، اما در هر صورت پس از استفاده طولانی مدت از این مواد احتمال تغییر رنگ لمینت های دندان بسیار زیاد است. پس توصیه می شود اگر دندان های شما لمینت است تا حد امکان از این مواد غذایی یا نوشیدنی ها خودداری کنید یا مصرف آن را به حداقل برسانید.

در مطلب اثر قهوه بر تغییر رنگ لمینت دندان به صورت کامل به این مساله نیز پرداخته ایم که می توانید از مطلب موجود به صورت مفصل مطالعه کنید و در صورتی که شما نیز نظر یا تجربه ای دارید برای ما در بخش نظرات سایت ارسال کنید.

5- مصرف بیش از اندازه دهانشویه حاوی کلرو هگزیدین

در صورتی که جراحی دندان عقل یا جراحی لثه انجام داده باشید، طبق نظر متخصص دهانشویه کلرو هگزیدین تجویز می شود که نحوه و میزان استفاده از آن نیز قطعا به صورت دقیق مشخص می شود امــا در صورتی که مصرف این دهانشویه بیش از حد مجاز باشد احتمال تغییر رنگ لمینت دندان یا دندان های طبیعی نیز وجود دارد.

تغییر رنگ لمینت چه عوارضی دارد؟

تغییر رنگ لمینت ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد که نیاز به رفع آن‌ها می باشد:

تغییر رنگ لمینت چه عوارضی دارد؟

  • نیاز به تعویض لمینت در زمان کوتاه

یکی از عواقب تغییر رنگ لمینت، کاهش مدت زمان مقاومت آن می‌باشد، که ممکن است منجر به نیاز به تعویض زودهنگام آن شود و هزینه‌های اضافی را به دنبال داشته باشد.

  • از بین بردن زیبایی و ظاهر دندان

تغییر رنگ لمینت ممکن است باعث تغییر ظاهر دندان‌ها شود و از جلوه زیبایی آن‌ها کاسته شود.

  • هزینه‌های اضافی

تغییر رنگ لمینت ممکن است به هزینه‌های اضافی برای مراقبت و تعویض آن‌ها منجر شود که ممکن است مخارج مالی را بیشتر کند.

کلام آخر

در این مطلب تلاش شد تا دلایل و عوامل تغییر رنگ لمینت دندان و عوارض آن به صورت کامل بررسی شود، از این رو در صورتی که قصد لمینت دندان دارید ابتدا لازم است مصرف دخانیات، مصرف مواد غذایی با رنگدانه های زیاد و مواردی از این قبیل که در مطلب به صورت کامل شرح داده شد را به حداقل برسانید تا زیبایی لمینت دندان ها حفظ شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است