تفاوت ایمپلنت و بلیچینگ دندان

تفاوت ایمپلنت و بلیچینگ دندان

جدول محتوا

 

 

بلیچینگ و ایمپلنت دو درمان در شاخه پزشکی هستند که در کاربرد هایشان تفاوت هایی وجود دارد، در کنار این کاربرد ها می خواهیم با تفاوت ایمپلنت و بلیچینگ دندان آشنا شویم؛  ازایمپلنت برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می کنند  وبلیچینگ یک روش درمانی برای سفید کردن دندان ها است که برای دندان های روکش شده موثر نمی باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت ساختاری مشابه به دندان‌های طبیعی دارد در این درمان پایه ای را درون فک قرار می‌دهند و این پایه به علت سازگار بودن با بدن انسان به استخوان جوش میخورد جنس این پایه از تیتانیوم است و استحکام بالایی دارد، همچنین این پایه نقش ریشه را ایفا می کند پروتز یا تاج دندان بر پایه ایمپلنت سوار شده و به زیبایی بهتر ایمپلنت کمک خواهد کرد. به نظر می رسد درمقاله ایمپلنت دندان در رشت به صورت کامل مراحل درمان شرح داده شده است که می توانید همراه با نمونه های درمان شده مشاهده کنید.

عکس قبل و بعد ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

یک روش برای سفید کردن دندان است که به شما لبخند زیبایی هدیه میکند در این درمان به مینای دندان شما نفوذ کرده و آن را تا حدودی سفید میکند همچنین یکی از بهترین درمان ها برای سفید کردن دندان شناخته شده است و تا حدودی می تواند رنگدانه ها و زردی دندان را پاک کند.

توجه داشته باشید که این درمان بر روی روکش و دندان های پر شده تاثیری ندارد و فقط میتوان بر روی دندان های طبیعی این درمان را اجرا کرد. شما می توانید در مقاله بلیچینگ دندان در رشت به طور کامل مراحل درمانی را مشاهده کنید .

تفاوت ایمپلنت و بلیچینگ دندان

  • بلیچینگ دندان یکی از خدمات زیبایی و سفید کردن دندان است که در نهایت دندان هاید شما را به صورت کاملا طبیعی سفید کرده و رنگ آن ها را به خوبی تغییر می دهد.
  • ایمپلنت دندان یکی از خدمات درمانی است که برای جایگزین کردن دندان های طبیعی و دائمی استفاده می شود،در صورتی که به دلایلی از جمله تصادف، خراب شدن دادن و عدم ترمیم به موقع دندان های آسیب دیده و عواملی از این قبیل در نهایت سبب از دست رفتن دندان های فرد می شود که ایمپلنت دندان به عنوان یکی از روش های قطعی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته به حساب می آید.

بنابراین پُرواضح است که تفاوت ایمپلنت دندان و بلیچینگ در کاربرد آنها است. به عبارتی از بلیچینگ برای سفید کردن دندان های طبیعی استفاده می شود. نکته مهم و قابل عدم تاثیرگذاری بلیچینگ و روکش برای دندان های روکش یا لمینت شده است و در این موارد تاثیر چندانی ندارد.

به طور کلی هزینه بلیچینگ دندان کاملا به صرفه و اقتصادی است و برای انجام این درمان نیازی به پرداخت هزینه های گزافی ندارید اما هزینه ایمپلنت به تناسب خدماتی که دریافت می کنید، پزشک متخصص و… یکی از خدمات پرهزینه در دندانپزشکی به شمار می آید اما نمی توان هیچ یک از این خدمات را جایگزین یکدیگر دانست.

تفاوت ایمپلنت و بلیچینگ دندان

درمان ایمپلنت برای جایگزینی دندان هایی که به دلیل تصادف و یا پوسیدگی کاملاً از دست رفته گزینه مناسبی جایگزین دندان های مصنوعی و متحرک است، زیرا ایمپلنت عینا مانند یک دندان طبیعی و واقعی عمل می کند به گونه ای که حتی ممکن است با دندان طبیعی شما اشتباه گرفته شود.

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها به دلیل موفقیت بالایی که دارند باعث شده تا در بین بیمار ها محبوبیت زیادی داشته باشد ایمپلنت محدودیت سنی ندارد اما بیماری که قرار است این درمان را انجام بدهد باید بالای ۱۸ سال باشد چرا که فک در این سن به طور کامل رشد کرده.

 قیمت ایمپلنت به طور میانگین 8/000/000 میلیون تومان الی 26/000/000 میلیون تومان است است که بستگی به کیفیت آن دارد.

3 مورد از انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت مانند هر درمان دیگری انواع بخصوصی دارد و هر کدام از این انواع معایب و مزایایی به همراه دارند:

  1. ایمپلنت فوری
  2. ایمپلنت دیجیتال
  3. مینی ایمپلنت

4 مورداز مزایای ایمپلنت دندان

  1. استحکام
  2. طول عمر بالا
  3. جلوگیری از تحلیل استخوان لثه
  4. شباهت بالا به دندان های طبیعی و سازگاری آن با بدن انسان

معایب ایمپلنت

در کنار تمام مزایایی که ایمپلنت دارد ممکن است در برخی مواقع معایبی ایجاد شود که در کنار این مزیت هابه چشم نمی آید.

انواع بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان دارای دو نوع است که هر کدام از آنها معایب ها و مزایای به همراه دارند.

بلیچینگ دندان در خانه (هوم بلیچینگ)

یکی از این موارد بلیچینگ دندان در خانه است در ابتدای این درمان باید به پزشک متخصص مراجعه کنید در مرحله اول قالب های مخصوص از دندان های شما تهیه می کنند و به همراه ماده بلیچینگ به شما تحویل می دهند و نحوه استفاده آن را پزشک معالج به شما توضیح خواهد داد.

بلیچینگ آفیس

یکی دیگر از درمان های بلیچینگ است که به طور کامل در مطب انجام می گیرد، دندانپزشک به کمک ماده ای لثه شما را از تماس با بلیچینگ حفظ می‌کند سپس ماده بلیچینگ را بر روی دندان های تان قرار می‌دهد و بعد از ۱۵ دقیقه آن ماده را از روی دندان های تان برمیدارد.

 لازم به ذکر است که درمان خانگی بلیچینگ ماندگاری بالاتری دارد و غلظت آن نسبت به بلیچینگ آفیس کمتر است همچنین دندانپزشکان این دو درمان را در کنار هم توصیه می‌کنند.

6 مورداز مزیت های بلیچینگ دندان

  • کمک به بهبود اعتماد به نفس

ممکن است با زرد شدن دندان های تان از لبخند زدن فراری شوید و یا خجالت بکشید این درمان به شما کمک می کند که دندان های طبیعی خود را حفظ کنید و با سفید تر شدن دندان های تان اعتماد به نفس شما بهبود پیدا میکند.

  • کمک به سلامت دهان و دندان

قبل از انجام بلیچینگ دندانپزشک جرم و پلاک هایی که بر روی دندان های شما قرار گرفته است را بر می دارد که این کار باعث می شود دندان های شما از پوسیدگی دور بماند.

  • مقرون به صرفه بودن

سفید کردن دندان از این روش نسبت به ایمپلنت ارزان تراست البته توجه داشته باشید به دندانپزشکی هایی که هزینه های پایین تری دریافت می‌کنند مراجعه نکنید چرا که احتمال استفاده از مواد بی کیفیت باعث میشود سلامت دهان و دندان های شما را در خطر جدی قرار دهد.

  • روش سریع برای سفید کردن دندان

دندانپزشک با به کار بردن بلیچینگ سعی می‌کند که درمان شما را در یک الی دو جلسه به اتمام برساند اما ممکن است در کنار آفیس بلیچینگ نیاز به هم بلیچینگ پیدا کنید که در این صورت زمان درمان شما تاحدودی طولانی ترخواهد شد.

تصوری قبل و بعد بلیچینگ دندان

  • ماندگاری خوب سفیدی دندان ها

مواد سفید کننده ای که دندان پزشک برای شما انجام می‌دهد در مقایسه با موادی که از داروخانه ها تهیه میکنید قوی تر هستند به همین دلیل ماندگاری آن ها بالاتر است.

  • ایمن بودن دندان

کیت های بلیچینگ دندان را می توان از فروشگاههای یا داروخانه ها خریداری کرد اما ممکن است بعد از استفاده از آن ها حساسیت دندانی را بیشتر کند و سبب تحریک لثه ها شود برای ایمن تر شدن درمان شما خوب است که به پزشک متخصص مراجعه کنید.

3 مورد از معایب بلیچینگ دندان

  • دائمی نبودن سفیدی دندان ها

بلیچینگ دندان مانند نتایج سایر روش های زیبایی ماندگاری دائمی ندارد و بعد از یک مدت از بین میرود.

  • مناسب نبودن برای همه افراد

ممکن است فکر کنید بلیچینگ دندان یک گزینه ترمیمی مناسب برای شماست است اما برخی از دندان ها که رنگ زرد دارند معمولاً به خوبی سفید می شوند اما اگر لکه های عمیق و یا شدیدی داشته باشید ممکن است تاثیر چندانی بر روی دندان های تان نداشته باشد.

  • موثر نبودن برای حذف تمامی لکه ها

بلیچینگ دندان می‌تواند بیشتر لکه های جزئی را از بین ببرد اما ممکن است در درمان لکه های جدی تر تاثیری نداشته باشد.

سخن پایانی

 سفید بودن دندان های طبیعی بر روی اعتماد به نفس همه ما انسان ها تاثیر بسیاری می گذارد، داشتن لبخندی زیبا به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند؛  شما در این مقاله با تفاوت ایمپلنت وبلیچینگ دندان آشنا شدید. شما می توانید با این روش های درمانی به سلامت و ظاهردندان هایتان کمک کنید. برای اینکه از این روش ها و خدمات دیگر برخوردار شوید به کلینیک دندانپزشکی دررشت زیر نظر پزشک های ماهر و باتجربه بارعایت کامل بهداشت مراجعه بفرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است