لابراتوار دندانسازی در رشت

لابراتوار دندانسازی در رشت

جدول محتوا

 

 

لابراتوار دندانسازی یا ساخت پروتز‌های دندانی جایی است که انواع پروتز‌های دندانی به سفارش دندانپزشک یا دندانساز ساخته می‌شود. پروتزهای دندانی شامل روکش، دندان مصنوعی و… هستند، تکنسین‌های دندانسازی با توجه به درخواست پزشک مبنی بر چگونی ساخت اقدام به ساخت انواع این پروتز‌ها می‌کنند تاسیس لابراتوار در ایران به به داشتن مدرک کاردانی یا کارشناسی در رشته ساخت پروتزهای دندانی است، اگر به دنبال لابراتوار دندانسازی در رشت هستید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

لابراتوار دندانسازی چیست؟

لابراتوار دندانسازی یا لابراتوا ساخت پروتز‌های دندانی، جایی است که انواع پروتزهای دندانی ویژه هر بیمار به سفارش دندانپزشک و یا دندانساز ساخته می‌شود. انواع پروتزهای دندانی روکش، دندان مصنوعی و… است تکنسین‌های دندانسازی با توجه به درخواست دندانپزشک بر چگونگی ساخت اقدام به ساخت انواع پروتز‌ها می‌کنند این تولیدات شامل قطعات دندان مانند و شامل قطعات درمانی مثل ارتودنسی می‌شود. در واقع دندانسازها که در لابراتوارهای دندانسازی فعالیت می‌کنند یک عضو از تیم دندانپزشکی محسوب می‌شوند که با همکاری یکدیگر به بازسازی دندان‌های از دست رفته و یا اصلاح دندان‌های آسیب دیده می‌پردازند.

دندانپزشک قالب را بعد از ضدعفونی به لابراتوار ارسال و دندانساز با توجه به طرح درمان مربوط اقدام به ساخت پروتز مد نظر می‌کند؛ در این میان ممکن است که چند بار کار توسط دندانپزشک بررسی و چک شود تا کاملاً متناسب با شرایط دهانی بیمار باشد، بعد از آن کار نهایی برای دندانپزشک ارسال و توسط دندانپزشک در داخل دهان بیمار نصب می‌شود.

لابراتوار دندانسازی در رشت

دندانساز تجربی ماهری است که تلاش می‌کند با استفاده از با کیفیت‌ترین و بهترین مواد اولیه پروتزهای مورد نیاز بیماران را بسازد. این افراد معمولاً اگر تخصص کافی داشته باشند می‌توانند به خوبی نیاز بیماران را تشخیص دهند و بهترین و با کیفیت‌ترین پروتز را برای آنها تهیه کنند.

یک دندانساز حرفه‌ای معمولاً باید دارای مدرک کاردانی رشته تخصصی خود و چند سال تجربه کاری به عنوان تکنسین و دانش فنی اثبات شده داشته باشد تا بتواند به خوبی نیاز بیماران را تشخیص دهد، معمولاً دندانپزشکان برای ساخت انواع پروتز‌ها به صورت کتبی دستور کار می‌نویسند و تمام نیازهای مورد انتظار خود و بیمارشان را با دندانساز در میان می‌گذارند در این نوشته کتبی انواع اطلاعات مهم برای مثال رنگ دندان‌ها، نحوه ساخت پروتز و به طور کلی هدف پزشک از ارتباط گرفتن با تکنسین دندانساز مشخص می‌شود.

با این نوشته کتبی دندانساز می‌تواند به راحتی از تخصص خود بهره ببرد. افراد زیادی با از دست دادن دندان‌های طبیعی خود در جویدن و یا غذا خوردن دچار مشکل می‌شوند امروزه علم برای هر مسئله‌ای راهکاری پیدا کرده است ساخت دندان‌های مصنوعی برای دندان‌هایی که از دست رفته از گذشته تاکنون رایج بوده و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند؛ خدمات دندان‌های متحرک توسط بسیاری از دندانپزشکان ارائه می‌شود اما دریافت این خدمات توسط بهترین دندانساز در رشت قطعاً نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

اهمیت انتخاب بهترین لابراتوار دندانسازی

افراد زیادی با از دست دادن دندان‌های طبیعی خود در غذا خوردن و جویدن برخی میوه‌ها دچار مشکل می‌شوند. امروزه علم برای هر مسئله‌ای راهکاری پیدا کرده است، ساخت دندان‌های مصنوعی برای دندان‌هایی که از دست رفته بسیار رایج بوده و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. با توجه به بالا بودن تعداد دندانسازها در کشور به خصوص رشت قبل از هر اقدامی به صورت کامل تحقیق کنید و بهترین دندانساز را انتخاب کنید؛ در نظر داشته باشید دندان‌های شما به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی شما هستند بنابراین در حفظ آنها بکوشید.

 دکتر مرتضی شمس دندانپزشک در رشت دارای مدرک بین المللی فلوشیپ ایمپلنت که در سال ۸۷ با رتبه ممتاز موفق به اتمام دوران دندانپزشکی شده در همان سال با سفر به کشور سوئیس موفق به دریافت مدرک بین المللی شدن از تخصص ایشان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • عصب کشی دندان‌ها
  • جراحی دندان‌های عقل
  • پروتز دندان
  • فلوشیپ ایمپلنت

آدرس مطب لابراتوار دندانسازی در رشت (دکتر مرتضی شمس)

شعبه ۱: رشت بلوار سمیه خیابان ۱۴۲ ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹

شعبه ۲: رشت سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب

شماره تماس:

01332123896

01333240438

وظایف لابراتوار دندانسازی

لابراتوار دندانسازی  تلفیقی از علم و هنر است، از آنجایی که نیاز هر بیمار در دندانپزشکی متفاوت است درنتیجه وظایف لابراتوار دندانسازی هم جامع و متنوع می‌باشد اگرچه تکنسین‌های درمانی به ندرت به طور مستقیم با بیمار کار می‌کنند اما تحت نظر پزشک متخصص می‌توانند این کار را انجام بدهند. تکنسین‌های دندانسازی اعضای با ارزش تیم مراقبت از دندان می‌باشد. آنها به طور مستقیم با دندانپزشکان از طریق دستورالعمل‌های متنی با استفاده از قالب‌های دندانپزشکی که از دندان‌ها و بافت نرم دهان تهیه شده‌اند کار می‌کنند.

بهترین لابراتوار دندانسازی در رشت

دکتر متخصص مرتضی شمس رتبه دو رقمی دندانپزشکی در سال ۸۱، دندانپزشک در رشت دارای مدرک بین المللی فلوشیپ ایمپلنت در سال ۷۸ با رتبه ممتاز دوران دندانپزشکی خود را به اتمام رساند. ایشان به عنوان بهترین متخصص ایمپلنت دررشت معرفی شده‌اند از تخصص ایشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عصب کشی دندان‌ها
  • فلوشیپ ایمپلنت
  • جراحی دندان‌های عقل
  • پروتز دندان

آدرس مطب لابراتوار دندانسازی در رشت (دکتر مرتضی شمس)

شعبه ۱: رشت بلوار سمیه خیابان ۱۴۲ ساختمان اکباتان طبقه ۲ واحد ۹

شعبه ۲: رشت سبزه میدان ساختمان ارم طبقه ۲ دندانپزشکی سیب

شماره تماس:

01332123896

01333240438

ویژگی های بهترین لابراتوار دندانسازی در رشت

بهترین لابراتوارهای دندانسازی لابراتواری است که با پزشکان ماهر در ارتباط باشد و با پشتیبانی و تخصص پزشکان و تجهیزات لابراتوار دندانسازی با کیفیت پروتزهای مناسبی را برای بیماران تهیه کند. همچنین بهترین لابراتوارهای دندانسازی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند.

1-ارائه خدمات آموزشی مناسب

بهترین لابراتوار دندانسازی لابراتواری است که علاوه بر ارائه خدمات درمانی دوره آموزش دندانسازی را برای پرسنل و همکاران خود برگزار می‌کند. این دوره‌ها می‌تواند به پرسنل کمک کند تا همیشه با بهترین روش‌ها و متدها آشنا شوند و آنها را در لابراتوار برای ساخت انواع پروتز‌ها اجرا کنند.

2-استفاده از تجهیزات با کیفیت

هر چقدر که تجهیزات استفاده شده در یک لابراتوار دندانسازی با کیفیت‌تر و به روزتر باشد خروجی و نتیجه کار قاعدتاً بالا خواهد رفت.

3-ارائه خدمات کامل و جامع

یک لابراتوار دندانساز حرفه‌ای باید خدمات جامع و کاملی را ارائه دهد، علاوه بر ارائه دوره آموزش دندانسازی این لابراتوار باید خدمات کاملی را در اختیار دندانسازان و یا علاقه‌مندان قرار بدهد. هر چقدر که خدمات یک لابراتوار دندانسازی کامل‌تر باشد نیاز بیماردر مدت زمان سریع تر و با کیفیت‌تر برطرف خواهد شد. یک لابراتوار تخصصی باید خدماتی مانند ساخت انواع متفاوت ایمپلنت‌های دندانی، لمینت‌های سرامیکی، دندان‌های مصنوعی با لثه نرم، انواع کرم که بالت، انواع مختلف لمینت متحرک و انواع دندان‌های نشکن را ارائه دهد.

علاوه بر این موضوع یک لابراتوار تخصصی باید خدمات پولیش دندان‌های قدیمی و ساخت بلچینگ دندان‌ها را به مشتریان ارائه دهد. ساخت انواع پلاک‌های ارتودنسی و انواع روکش‌های دندانی جزو وظایف یک لابراتوار دندانسازی است.

در لابراتوار دندانسازی چه چیزهایی ساخته می‌شود؟

  1. ساخت دندان مصنوعی برای بیمارانی که تمام دندان‌هایشان را از دست داده‌اند.
  2. پروتزهای متحرک جزئی و یا پل‌های ثابت برای بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اند.
  3. روکش‌هایی که زیبایی و عملکرد بیماران را افزایش می‌دهد.
  4. تاج‌هایی که دندان را می‌پوشاند و برای بازگرداندن اندازه و شکل اصلی آن طراحی شده است.
  5. آتل‌های ارتودنسی و وسایلی که برای کمک به صاف نگه داشتن و محافظت از دندان‌ها استفاده می‌شود.

خدمات بهترین لابراتوار دندانسازی در رشت

لابراتوار دندانسازی محلی است که با استفاده از تجهیزات مختلف در آن انواع پروتز دندان ساخته می‌شود و به دست مشتریان می‌رسد. هر لابراتوار دندانسازی می‌تواند با چندین پزشک درارتباط باشد و نیاز بیماران را در زمینه‌های گوناگون برطرف کند و یا به صورت تخصصی در یک زمینه فعالیت داشته باشد.

برای مثال بعضی از لابراتوارهای دندانسازی تنها پروتز متحرک یا همان دندان‌های مصنوعی را می‌سازند ی به پروتز‌های ثابت که همان روکش و بریج‌های دندانی است می‌پردازند، بعضی دیگر از لابراتوارها فقط روی پلاک‌های ارتودنسی کار می‌کنند بعضی دیگر ایمپلنت و زیبایی و یا ترکیبی از دو یا چند تخصص از ساخت پروتزهای دندانی را انجام می‌دهند.

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال استفاده از خدمات دوره آموزش دندانسازی هستید و یا می‌خواهید با یک لابراتوار دندانسازی همکاری داشته باشید. حساسیت در انتخاب لابراتوار در زمینه‌های مختلف ضروری است، در این مقاله ما با لابراتوار دندانسازی در رشت آشنا شدیم. شما می‌توانید برای ارائه کلیه خدمات با کیفیت و دقیق به کلینیک دکتر شمس در رشت مراجعه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است