پروتز دندان در رشت

پروتز دندان در رشت

جدول محتوا

 

 

مشکلات دندانی ممکن است دیر یا زود برای افراد مختلف اتفاق بی افتد. بعضی از افراد به دلایل گوناگون ممکن است در سنین مختلف دچار بیماری های دندان از جمله خرابی و پوسیدگی دندان، شکسته شدن آن و… شوند، در مواردی که این بیماری ها همراه با از دست دادن کامل دندان باشد و امکان پر کردن آن نباشد باید از شیوه های مختلف درمانی برای بهبود کامل دندان ها استفاده کرد.

یکی از این روش ها پروتز دندان است این روش به عنوان یک جایگزین مناسب برای دندان های طبیعی فرد شناخته شده است و شرایط مناسبی را برای بیمار فراهم می کند. در ادامه با پروتز دندان در رشت و بهترین متخصص پروتز دندان در رشت آشنا خواهیم شد.

پروتز دندان چیست؟

پروتز دندان یکی از روش های جایگزین دندان است که به طور کامل و یا جزئی نقش یک دندان طبیعی را ایفا می کند. به این دلیل می گوییم کامل یا جزئی چون در برخی موارد دندان به طور کامل از دست رفته است پروتزها به صورت یک ساختار کامل برای بیماراستفاده می شود، ودر برخی موارد تنها برای قسمتی از دندان ها مانند تاج آن از پروتز استفاده می کنند.

پروتزهای کامل اجزای مختلفی دارند مانند تاج دندان، پل، دندان مصنوعی، ایمپلنت و روکش که شامل اجزای ثابت و متحرک هستند. در زمینه پروتز دندان مراجعه به یک متخصص حرفه ای کاملاً لازم و ضروری است.

پروتز دندان در رشت

افراد زیادی با از دست دادن دندان های طبیعی خود دچار مشکلاتی می شوند این مشکلات می تواند جویدن و یا خوردن غذا و میوه باشد امروزه با پیشرفت علم روش های بسیاری برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته به وجود آمده است یکی از این روش ها پروتز دندان است.

دندانپزشک متخصص مرتضی شمس رتبه دو رقمی دندانپزشکی در سال ۸۱ دندانپزشکی ماهر در رشت است که در سال ۸۷ بعد از به اتمام رساندن دوران دندانپزشکی خود به سوئیس سفر کردند و موفق به دریافت مدرک فلوشیپ ایمپلنت در دندانپزشکی شدند، تخصص ایشان در زمینه های مختلف مثال زدنی است.

  • عصب کشی دندان
  • فلوشیپ ایمپلنت
  • جراحی دندان عقل
  • پروتز دندان

آدرس مطب متخصص ایمپلنت رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

جناب دکتر شمس یکی از بهترین متخصصین ایمپلنت در رشت می باشد، اما اگر مراجعه کننده به دلایل مختلف تمایل به انجام ایمپلنت نداشته باشد استفاده از پروتز دندان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته توسط دکتر شمس پیشنهاد می شود. یکی از مهمترین عواملی که دکتر شمس را بهترین متخصص در رشت معرفی می کند، انجام تمامی خدمات به صورت دقیق می باشد.

زمانی که برای دریافت خدمات دندان های مصنوعی و یا پروتز دندان به دکتر شمس مراجعه می کنید ابتدا تمامی مشکلات دندان های شما از جمله جراحی دندان درمان لثه و ریشه انجام می شود و بعد قالب گیری از لثه و دهان به جهت ساخت پروتز دندان صورت می گیرد.

در مرحله بعد قالب دندان های شما به لابراتوار دندانسازی ارسال می شود تا با بهترین کیفیت و مواد اولیه با تمام جزئیات دندان های مصنوعی ساخته شود و توسط پزشک برروی فک شما تست می شود.

مهمترین مواردی که دکتر شمس را به عنوان بهترین متخصص پروتز دندان در رشت تبدیل کرده است انتخاب بهترین لابراتوار دندانسازی در رشت می باشد که با آخرین تکنولوژی روز بدون هیچ نقصی کاملاً مشابه دندان های طبیعی برای شما آماده می کنند.

انواع پروتز دندان

مهمترین دسته بندی که برای پروتزهای دندان استفاده می شود نحوه قرارگیری آن در دهان است که به صورت ثابت یا متحرک می باشند. هر کدام از این انواع ویژگی هایی دارند که با تشخیص پزشک برای شما استفاده می شود.

1-پروتز دندان ثابت

از این پروتزها به عنوان روکش دندان یاد می شود و به صورت دائم و همیشگی درون دهان بر روی لثه قرار می گیرد و فرد زمان استفاده از آن به سختی متوجه غیرطبیعی بودن دندان های خود خواهد شد. ظاهر مناسب و طبیعی این نوع پروتزها سبب شد که بین بیماران طرفداران زیادی داشته باشد و افراد زیادی بخواهند از این نوع پروتز استفاده کنند، پروتزهای ثابت به 2 دسته تقسیم شده اند.

دسته اول پروتز ثابت دندانی به صورت بریج دندان

زمانی که بین دو دندان ثابت یک یا چند دندان پوسیده شده باشد و به مقدار زیادی استخوان دندان ها از بین رفته باشد از بریج دندان استفاده می کنند. به این صورت که از دو دندان سالم به عنوان پایه استفاده می شود و فاصله آن گذاری برطرف می شود و ناحیه خالی را پر می کنند. این نوع پروتز به دلیل پر کردن جای خالی دندان ها، افزایش زیبایی و کمک به عملکردبهتر دندان ها برای خوردن و آشامیدن محبوبیت بسیار بالایی دارد.

دسته دوم پروتز ثابت دندانی به صورت روکش تک واحدی

اگر میزان آسیب دیدگی برای یک دندان اتفاق افتاده باشد و مقدار آن به حدی نباشد که دیواره های دندان از بین برود از روکش دندان می توان استفاده کرد. در مواردی که دندان های شما تغییر رنگ داده است و تیره و زرد شده و یا به دلیل چند بار پر شدن سطح آن سیاه شده است، می توانید پروتز روکش دندان را انتخاب کنید که کاملاً شکل دندان های شما را به صورت طبیعی در می آورد و از نظرهزینه شرایط مناسبی دارد و از خراب شدن دندان جلوگیری می کند.

2-پروتز دندان متحرک

یک دسته دیگر از پروتزهای مورد استفاده در میان دندانپزشکان پروتزهای متحرک می باشد. استفاده کردن از این نوع پروتزها در شرایطی توصیه می شود که امکان استفاده از پروتز ثابت برای فرد وجود نداشته باشد و فرد مجبور باشد از پروتز محرک استفاده کند، چرا که میزان طبیعی بودن آنها و زیبایی آنها کمتر از پروتزهای ثابت است و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

از آن جهت به این نوع پروتزها پروتز متحرک گفته می شود که امکان گذاشتن و برداشتن لحظه ای برای فرد فراهم است پروتزهای متحرک معمولاً زمان هایی استفاده می شوند که تعداد دندان های خراب و افتاده زیاد باشد این نوع پروتزها به 3 دسته تقسیم شده اند.

دسته اول پروتز دندانی متحرک پارسیل

این نوع پروتزها به صورت جزئی هستند که در فضای دندانپزشکی به نام دندان تکه ای معروف اند خود پروتز پارسیل دارای چند نوع است که از نظر ویژگی و کاربرد متفاوت هستند.

1- پروتزهای پارسیل به صورت تمام آکریل

این پروتزها یک درمان موقت و اولیه هستند که برای مدت زمان خاص استفاده می شوند.

2- پروتزهای کروم کبالت

در مواردی که نمی شود از پروتزهای ثابت استفاده کرد و یا فرد بنا بر دلایلی علاقه به پروتز ثابت ندارد این نوع پروتز پارسیل را استفاده می کنند. یکی از مواردی که نمی توان از پروتز ثابت استفاده کرد زمانی است که در انتهای دهان فرد هیچ دندانی وجود نداشته باشد که متخصص بتواند از آن به عنوان پل و بریج استفاده کند.

مورد دیگر از دندان های متحرک وجود دارد که همراه با لثه هستند و در آنها آلیاژ فلزی استفاده شده است. وجود گیره های موجود در این نوع از پروتزها برای فرد احساس ناخوشایندی را ایجاد می کند در این موارد دندان های پروتز متحرک پارسیلی در بازار وجود دارد که قسمت گیره فلزی به صورت رنگ دندان طراحی شده است.

دسته دوم پروتز متحرک دندان به صورت کامل یا دست دندان

یکی از معروف ترین پروتزهای دندانی دندان مصنوعی کامل است که بیشتر در میان افراد سالخورده استفاده می شود و اکثر ما از نزدیک آنها را مشاهده کرده ایم. پروتزهای کامل و یک تکه برای هر فک قابل استفاده است کارکرد این نوع پروتز در نوع خود و زمان اولیه بسیار قابل توجه بوده.

اما با گذر زمان و مشکلاتی که برای آن فراهم شده از جمله زردشدن، شکسته شدن و… کم کم میزان مصرف آن کاهش پیدا کرده است و استفاده از ایمپلنت دندان در میان افراد بیشتر شده است. از نظر قیمتی این نوع پروتز دندان یکی از ارزانترین پروتزهای مورد استفاده میان افراد است که در دو نوع لثه نرم و معمولی ارائه می شود.

دسته سوم پروتز متحرک دندان از نوع اوردنچر

یک ترکیب کامل شده دست دندان و روش ایمپلنت را اوردنچر می گویند. به طوری که یک دست دندان کامل بر روی پایه های ایمپلنت قرار می گیرند و درون لثه نصب می شوند شکل طبیعی تری دارد.

بهترین متخصص پروتز دندان در رشت

پروتز دندان یکی از شاخه های دندانپزشکی است که به ساخت جایگزینی برای دندان های از دست رفته و یا آسیب دیده اختصاص داده شده. درمان های رایج پروتز دندان شامل پروتز، ایمپلنت، تاج و بریج است. برای انجام درمان پروتز دندان باید به متخصص پروتز دندان مراجعه کنید متخصص پروتز دندان در زمینه ساخت روکش ها، بریج ها دندان های مصنوعی آموزش های گستردهای را پشت سر می گذارد.

یکی از متخصصان دندانپزشکی در رشت دکتر مرتضی شمس هستند که در سال ۸۱ رتبه دو رقمی دندانپزشکی را کسب کردند و در سال ۸۷ با رتبه ممتاز موفق به اتمام دوران دندانپزشکی شدند در همان سال با سفر به کشور سوئیس موفق به دریافت مدرک بین المللی فلوشیپ ایمپلنت در دندانپزشکی شدند که این موفقیت یک افتخار بزرگ است. ایشان به عنوان بهترین متخصص پروتزدندان در رشت معرفی می شوند که تخصصشان در موارد زیر مثال زدنی است.

  • عصب کشی دندان
  • فلوشیپ ایمپلنت
  • جراحی دندان عقل
  • پروتز دندان

آدرس مطب متخصص ایمپلنت رشت (دکتر مرتضی شمس)

  • شعبه1: رشت، بلوار سمیه، خیابان 142- ساختمان اکباتان طبقه2 واحد9
  • شعبه 2: رشت، سبزه میدان ساختمان ارم طبقه 2دندانپزشکی سیب

01332123896 📞☎

01333240438 📞☎

همکاری دکتر شمس با بهترین لابراتوارهای دندانسازی در رشت سبب شده تا کیفیت ساخت دندان های مصنوعی به بالاترین حد ممکن برسد و از این رو دندان های شما تا مدت های طولانی بدون هیچگونه تغییر یا رنگ و یا شکستگی قابل استفاده باشد.

ویژگی‌های متخصص پروتز دندان

یک دندانپزشک ماهر و متخصص دارای ویژگی‌های مهمی است که داشتن اطلاعات پیرامون آن بر انتخاب بهینه افراد کمک بسیاری می‌کند.

  1. داشتن تجربه کافی
  2. نوع تخصص دندانپزشکی
  3. میزان تجهیزات مطب و یا امکانات درمانگاه دندانپزشکی
  4. دوره‌های تخصصی جانبی و مدارک دانشی بالا

سخن پایانی

انتخاب بهترین متخصص پروتز دندان در رشت از جمله موارد پراهمیت است که حتماً لازم است تجربه، مهارت، میزان فعالیت و تخصص دندانپزشک در این زمینه بررسی شود تا در نهایت بتوانیم دندان‌هایی مشابه دندان‌های طبیعی با بهترین کیفیت تحویل بگیریم.

انتخاب یک دندانپزشک متخصص و با تبحر می‌تواند نتیجه کار و احساس رضایت شما از خدمات درمانی انجام شده را تضمین کند. شما می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر مرتضی شمس ازخدمات پروتز دندان در رشت و خدمات دیگراستفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است